Istraživanje može li konzumacija pizze u Italiji spriječiti bolesti i izumitelj stroja za promjenu pelena među dobitinicima su ovogodišnje šaljive Nobelove nagrade.
Znanstvenici koji su mjerili dječju slinu i oni koji su ispitivali ugodu koju stvara češanje također su osvojili nagrade koje se dodjeljuju 29. godinu zaredom - Ig Nobelove nagrade koje slave šaljivu stranu znanosti.
Nagrade će biti predane u četvrtak na sveučilištu Harvard u Cambridgeu u saveznoj američkoj državi Massachusettsu.
Cilj nagrada je "odati priznanje neobičnim, zastrašujućim i dosjetiljivim idejama i potaknuti interes ljudi za znanost, medicinu, tehnologiju", navode organizatori događaja koji prati tradicionalno bacanje zrakoplova od papira s pozornice.
Dobitinici glavne nagrade u kategoriji anatomije su Roger Mieusset i Bourras Bengoudifa za rad iz 2007. kada su mjerili razlike temperature mošnji kod golih i odjevenih poštara u Francuskoj.
Fritz Strack sa sveučilišta Würzburg osvojio je nagradu za psihologiju "otkrićem da držanje olovke u ustima potiče tu osobu na smijanje, a što povećava sreću - i potom za otkriće da to nije točno".
Dobitnici osvajaju 10 bilijuna nagrade u gotovini u zimbaveanskoj valuti, a radi se o iznosu koji je zbog galopirajuće inflacije gotovo bezvrijedan.
Svaki dobitnik ima 60 sekundi za govor, a oni koji premaše dodijeljeno vrijeme čuju glas osmogodišnje djevojčice koja ponavlja "Molim te prestani, dosađujem se".
Kao i svake godine i ove nagrade dodjeljuju pravi dobitnici Nobelovih nagrada.
Japanski je tim dobio nagradu za kemiju za procjenu količine sline koju dnevno proizvede petogodišnje dijete.
Iranac Iman Farahbakhsh osvojio je nagradu za tehnološka dostignuća strojem koji mijenja pelene na bebama, a što je patentirao prošle godine u SAD-u.
Međunarodni znanstveni tim dobio je antinobelovu nagradu za mir za mjerenje zadovoljstva češanjem dok je Silvano Gallus osvojio nagradu za medicinu za prikupljanje dokaza da bi pizza mogla štititi od bolesti i smrti - ali samo ako je napravljena i konzumirana u Italiji.
Pogledajte koliko muškarci poznaju ženske proizvode: