Objasnili stručnjaci

Evo zašto nije dobro prerano početi slušati božićne pjesme

Foto: Shutterstock
Evo zašto nije dobro prerano početi slušati božićne pjesme
18.10.2018.
u 12:20
Božićni hitovi podsjećaju na kupnju darova i stvaraju osjećaj nelagode te povećavaju razinu stresa
Pogledaj originalni članak

Imate li vi osjećaj da izlozi trgovina poprime božićno ruho čim vani počne padati temperatura? Dekoracije se svake godine sve ranije usele u trgovine, a psiholozi iz Velike Britanije smatraju da to može imati negativne posljedice na zdravlje.

Konkretno, riječ je o božićnim pjesmama za koje mnogi jedva čekaju da se počnu vrtjeti na radijskim postajama. Međutim, znanstvenici kažu da to može prouzročiti  anksioznost.

– Podsjeća nas na to da moramo kupiti darove, organizirati proslave i biti na raspolaganju drugima više nego inače – kaže psihologinja Linda Blair za Sky News.

To dovodi do impulzivne kupnje, što je za trgovce dobro, no kod kupaca stvara osjećaj obveze, odgovornosti i prouzročuje visoku razinu stresa. Neki smatraju kako je "prihvatljiv" datum 22. listopada, dok će mnogi reći kako je to ipak i dalje - prerano.

Osim preranog slušanja božićnih pjesama, znanstvenici su otkrili da i prevelika količina božićnih pjesama može utjecati na mentalne probleme. Prema pisanju portala Ordinacija.hr, to se posebno događa ako radite u trgovini. 

Objašnjavaju to ovako: kad prvi put u sezoni čujete Mariah Carey i njenu "All I want for Christmas is you" vjerojatno se osjećate dobro i veselo. No ako je na "repeatu" cijeli dan, onda polako ide na živce. 

Problem nastaje kod ljudi koji su stalno izloženi takvoj glazbi, primjerice oni koji rade u dućanima ili na blagdanskim sajmovima. Zašto? Svu energiju troše u to da se "ogluše" na ono što svira. To troši toliko energije da vam onemogućuje na to da se koncentrirate na bilo što drugo. 

No ako mislite da će trgovine/radio ikada prestati puštati ovu glazbu, imamo loše vjesti. Istraživanja su pokazala kako ona uvjetuje ponašanje kupaca. Ukratko, dovoljno božićne glazbe tjera kupce da više troše i ostaju dulje u dućanu. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.