Društvance koje je večeralo u jednom zelinskom restoranu nije bilo fascinirano hranom, a činilo im se i da je ceh malo previsok. Domaćinima nisu ništa rekli, no dileme nije bilo; dotični se restoran križa s popisa mjesta na koja bi se u dogledno vrijeme ponovo moglo izaći. Takva je reakcija tipična za mnoge goste domaćih ugostiteljskih objekata: prešutjet će prepečeni odrezak, mlako vino, otresitog konobara, ali više neće doći. U mnogim ugostiteljskim lokalima knjige žalbe tako zjape prazne, a i u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača kažu da od početka ove godine praktički nisu primili ni jednu jedinu pritužbu na ugostiteljsku uslugu.
– Dio gostiju možda odmah u restoranu razriješi problem ako je čime nezadovoljan, drugi se možda ohlade dok dođu kući, a mnogi su, očito, i zadovoljni uslugom koju dobiju kad odu nekamo na objed, piće ili samo kavu. Kvaliteta sigurno raste i vjerojatno u pravilu nema velikih kršenja potrošačkih prava – zaključuje na osnovi izostanka pritužbi Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.
Vlasnik restorana “Zelenjak Ventek” u Kumrovcu Branko Greblički kaže da je konkurencija danas toliko velika, a gostiju tridesetak posto manje nego prije desetak godina, da si ni jedan ozbiljan ugostitelj ne može dopustiti veći propust.
– Ukusi su različiti, uvijek ima gostiju kojima bolje prija manje ili više slana hrana, bolje ili slabije pečeni odrezak, ali to su stvari koje se odmah rješavaju. O tome da se gostu mora izići ususret i udovoljiti mu nema dilema – kazuje Greblički. – Gosti su danas vrlo osviješteni, znaju što žele i koliko što vrijedi, a upravo je vrijednost za novac pitanje na koju je većina najosjetljivija. O cijenama, koje mnogi ugostitelji nisu mijenjali već šest-sedam godina, velika većina gostiju jako je dobro informirana i prije nego što dođe na objed. Za razliku od prije, sada je telefonsko raspitivanje o cijenama mnogo češće – kaže Greblički.
Slično je iskustvo i predsjednika Ceha ugostitelja pri Hrvatskoj obrtničkoj komori Ante Mihića, koji ima lokal u Šibeniku.
– I stranci i naši ljudi u pravilu se rijetko tuže, osim što nekima bude sporna cijena – kaže Mihić.
O cijenama, koje mnogi ugostitelji nisu mijenjali već šest-sedam godina, velika većina gostiju jako je dobro informirana i prije nego što dođe na objed. Za razliku od prije, sada je telefonsko raspitivanje o cijenama mnogo češće – kaže Greblički. --------------------------------------------------------------------------------------- ma koga ti lažeš restorani su vam preskupi,hrana napoj,lokal zaudara e moji ugostitelji treba vas 80% zatvorit zbog varanja gostiju,a bogami i državu kradete na porezu da to vidi i malo dite