Želja potrošača za jednostavnim, sigurnim i digitalnim rješenjima u bankarstvu raste, potvrdilo je istraživanje koje je kompanija Mastercard provela u 11 europskih zemalja. Rezultati su pokazali da je 85% ispitanika već koristilo digitalne usluge u svojoj banci, a predvodnici su Španjolci s čak 93%, dok su na dnu ljestvice Francuzi sa 62%. Kad je riječ o učestalosti korištenja, više od 85% ispitanika služi se digitalnim (online ili mobilnim) bankarstvom barem jednom na mjesec, a 38% ih to čini na dnevnoj ili tjednoj bazi.
Ispitanici su praktičnost označili kao najznačajniju prednost digitalnih bankarskih rješenja. Također, šest od deset korisnika u Europi pokazuje visok stupanj zainteresiranosti za digitalna rješenja i uvjereni su da digitalizacija bankarskog sektora olakšava njihov život i čini ga sigurnijim.
Istraživanje je pokazalo kako je lojalnost potrošača kad je riječ o njihovim sadašnjim bankama relativno niska. Tako u Njemačkoj 27% ispitanika razmišlja o napuštanju banke u narednih 12 mjeseci, dok su Nizozemci najvjerniji korisnici bankarskih usluga – samo 7% razmišlja o promjeni banke, a 52% je sigurno da želi ostati u svojoj banci. Istovremeno, gotovo polovica ispitanika (49%) razmišlja o zamjeni svoje banke online bankom, a predvodnici su Nijemci i Mađari (58%) te Francuzi (57%). Kad je riječ o motivima, 43% ispitanika želi digitalizirana bankarska rješenja jer su praktična, dok 39% njih ističe sigurnost kao najveću prednost.
Europski potrošači vjeruju da će proces digitalizacije u financijskoj industriji utjecati na poslovnice banaka. Dvije trećine ispitanika (67%) smatra da će poslovnice banaka još uvijek postojati u njihovoj zemlji u narednih deset godina, ali će se smanjiti njihov broj, dok je 6% uvjereno da će poslovnice banaka u potpunosti nestati u tom vremenskom razdoblju.
Trend digitalizacije u bankarskom sektoru
Digitalizacija u financijskom sektoru oslanja se na partnerstva, a Mastercard je rano prepoznao trend njenog povećanja u bankarskoj industriji te je partner oko 30 digitalnih banaka diljem Europe, poput N26, Holvi i Monzo, na tržištima kao što su Finska, Njemačka, Italija, Nizozemska, Poljska i Velika Britanija. Više od 75% ispitanika izjavilo je kako smatraju kompaniju Mastercard pravim partnerom za banke iz različitih razloga: Mastercard je tehnološka kompanija koja pruža financijske usluge, pruža tehnologiju jednostavnu za uporabu i sigurna rješenja te je prihvatila inovativnu tehnologiju usmjerenu na budućnost – smatraju ispitani potrošači.
„Ovo istraživanje naglašava da potrošači žele jednostavna i sigurna rješenja te da su vrlo otvoreni za digitalne proizvode koji zadovoljavaju njihove potrebe. Prihvaćamo ovu promjenu i ponosni smo što smo s našim inovacijama i sigurnim rješenjima preferirani partner digitalne industrije“, rekao je Javier Perez, predsjednik kompanije Mastercard u Europi, te dodao: „Kao tehnološka kompanija koje djeluje u industriji plaćanja, već dugo smo usredotočeni na poticanje inovacija. Važno je da inovacije imaju smisao pa tako u ovom slučaju razumijemo da naši partneri i potrošači žele koristiti digitalna plaćanja na svojim novim uređajima.“