Promjene u poslovanju Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje u vezi s dopunskim osiguranjem korak su unatrag kad je riječ o usluzi korisnicima, tvrdi Hrvatska udruga za zaštitu potrošača.
Mnogi izgubljeni
Od 1. siječnja HZZO više ne šalje ponude osiguranicima na kućne adrese te ne dostavlja mjesečne uplatnice, dok istovremeno drugi osiguravatelji šalju svoje ponude na kućne adrese često i građanima koji nisu osigurani kod njih, upozorava HUZP i podsjeća da se dosadašnjim povećanjem broja korisnika uspjelo staviti i skuplje lijekove na listu, a ovako će se prihod smanjiti.
– Puno je starijih osiguranika koji će teže nabaviti uplatnice i ispuniti ih. HZZO ima računalnu opremu kojom se to može učiniti i koja je vjerojatno i kupljena novcem poreznih obveznika, no sada se neće koristiti. Zašto to HZZO više ne želi raditi? – pita Tomislav Lončar, tajnik HUZP-a. Lončar neprimjerenim smatra to što u slučaju neplaćanja više od tri rate HZZO raskida ugovor o osiguranju i traži naplatu za cijelo ugovoreno razdoblje za koje, međutim, osoba neće biti i osigurana.
– Javili su nam se neki osiguranici koji nisu platili tri rate osiguranja jer nisu imali za kruh. Kada su nekako nabavili novac, uplatili su ih, no u međuvremenu su im raskinuli ugovor, a HZZO traži da plate sve do kraja ugovorenog razdoblja. Ako, pak, žele novi ugovor, mogu se ponovno osigurati uz plaćanje nove premije osiguranja – kaže Lončar i domeće da se ovako svjesno smanjuje broj osiguranika pa se pita je li to slučajno?
Uštede su, očekivano, uzrok svemu, a ove izmjene štede 13 milijuna kuna. U HZZO-u kažu da je godišnja poštarina za slanje ponuda premašila 10 milijuna kuna, a znatan je i trošak za kuverte, papir, toner, printer itd.
Štednja je prioritet
– Kako bi se olakšalo obnavljanje osiguranja, uvedeno je obnovljivo osiguranje. Svi osiguranici koji obnove osiguranje temeljem ponude dobit će policu i iskaznicu na kojima nema datuma do kada vrijedi osiguranje. Takva iskaznica, odnosno polica, vrijedit će i nakon isteka roka od godinu dana, odnosno osiguranje će se obnoviti pod uvjetom da osiguranik redovito uplaćuje premiju. Uplatnice se, pak, više ne šalju zbog štednje jer mnogi su plaćali internetom i trajnim nalozima.
Posljednjih nekoliko mjeseci, pak, ne kažnjavaju korisnike koji kasne s plaćanjem 90 dana upravo zbog gospodarski osjetljiva trenutka, poručuju.
– Najbolji pokazatelj ispravnosti novog načina rada jest i to što je broj valjanih polica dopunskog zdravstvenog osiguranja u posljednjih mjesec dana povećan za gotovo 24.000 i da je HZZO i dalje apsolutni lider u tom segmentu osiguranja s više od 2,5 milijuna osiguranika.
I daljna potonuća hrvatskog društva ..... krah dolazi ....