nova usluga u centru 112

'Halo, 112? Zovite vojsku i policiju, Marsovci napadaju'

Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
112
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
112
11.02.2015.
u 10:23
U vozila će se ugrađivati uređaji za e-pozive koji će u slučaju nesreće automatski odašiljati koordinate unesrećenih
Pogledaj originalni članak

– Halo, 112? Upravo sam primio signale iz svemira. Marsovci nas napadaju, brzo šaljite vojsku i policiju – jedan je gospodin uspaničeno govorio operateru pozivnog centra 112.

Iako Marsovcima nije bilo ni traga ni glasa, operater je strpljivo primio poziv građanina.

U potrazi za pomoći 20,6 milijuna ljudi, unatrag 10 godina, u Hrvatskoj je podignulo slušalicu i okrenulo broj 112 – jedinstveni europski broj za hitne slučajeve koji upravo danas slavi rođendan.

Dramatičan apel upomoć

– Iako je osnovna namjena Centra 112 pružanje pomoći u slučajevima ugroženosti zdravlja i života ljudi, građani nas znaju nazvati i da nas pitaju kada će im doći struja – govori Jadran Perinić, ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje (DUZS) unutar koje djeluje Centar 112.

Dok govori, u pozadini pozivnog centra može se čuti razgovor operativca u kojem čovjeku koji ga je nazvao diktira broj telefonskog imenika. Međutim, operativci, njih 250 u 20 županijskih i jednom državnom centru, ne primaju samo bizarne ili jednostavne pozive. U najdramatičnijim trenucima za pomoć im se obraćaju i teško unesrećeni ljudi, svjedoci ili sudionici prometnih nesreća.

Uz zapomaganje i plač koji nerijetko čuju u pozadini, svjesni da sekunde imaju presudnu ulogu i da moraju brzo reagirati, operativci moraju biti stručno osposobljeni i psihološki čvrsti ljudi.– Kada prime dramatičan apel upomoć i razaznaju gdje i koga poslati na teren, osim što to odmah preusmjeravaju nadležnim službama, poput Hitne pomoći i vatrogasaca, operativci pokušavaju smiriti osobu koja ih je nazvala i ostaju s njom na vezi sve dok se ne uvjere da su druge službe preuzele zadatak – objašnjava ravnatelj Perinić i dodaje da se najviše zaprimljenih poziva odnosi na medicinsku pomoć.

U 2014. godini Centar 112 primio je 2,340.163 poziva.

Da ljudska ćud ponekad zna biti zlonamjerna, upozorava i nešto više od 9500 lažnih poziva upomoć. Ipak, broj takvih poziva smanjuje se iz godine u godinu, osobito otkako postoji Pravilnik u kojemu stoji da nakon tri lažna poziva s istog telefonskog broja Centar može podnijeti zahtjev telekomunikacijskom operateru da taj broj privremeno isključi. Svjesnost i povjerenje javnosti u Centar 112 u stalnom je porastu.

Servis na pet jezika

– Zovu nas i stranci, osobito ljeti, jer je sustav dostupan na pet svjetskih jezika. Osim što smo dostupni 24 sata na dan i što ljudi moraju pamtiti samo jedan broj, štedi se i vrijeme jer jedan poziv paralelno alarmira nekoliko službi koje su potrebne – ističe Jadran Perinić i s ponosom naglašava da je Hrvatska nagrađena za poseban doprinos novoj usluzi Centra 112, e-pozivu.

Riječ je o uređaju koji će se nakon 2015. ugrađivati u sve nove automobile, a koji će u slučaju nesreće, zahvaljujući senzoru, automatski alarmirati Centar 112 i odaslati točnu lokaciju automobila uz popratne podatke kao što su tip vozila, broj putnika i slično. Centar 112 moći će se iz automobila i ručno nazvati pritiskom na tipku za e-poziv.

Procjena je da će ovaj hvalevrijedan sustav na razini Europe godišnje spasiti i do 2500 ljudskih života.

>>Krenuo na Sljeme pa ozlijedio kralježnicu, spasili ga nakon višesatne akcije

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.