Česi prvi

Hrvati među najvećim potrošačima piva u Europi

Foto: Žarko Bašić/Pixsell
pivo remetinec
Foto: free wallpaper
Pivo
Foto: Thinkstock
pivo
Foto: Shutterstock
pivo
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
Pivo
20.11.2015.
u 14:45
Proizvođači i distributeri složni u jednom – konsolidacija na svim segmentima tržišta obilježit će naredne godine
Pogledaj originalni članak

Više od stotinu predstavnika tvrtki s područja distribucije u HoReCa kanalu te predstavnika proizvođača i ugostitelja okupilo se u Opatiji na godišnjoj konferenciji u organizaciji HoReCa Grupe koja danas predstavlja najznačajnije udruženje etabliranih hrvatskih distributera u spomenutom sektoru. 

U sklopu konferencije održane su i dvije panel diskusije kojima su otvorena brojna pitanja ključna za razvijanje HoReCa kanala te su raspravljene teme poput specifičnih izazova distribucije i trendovima određenih proizvoda, poput piva.

Sudionici su se složili kako je Hrvatska zbog svog zemljopisnog položaja i nenaseljenosti pojedinih dijelova prilično izazovna za distribuciju, a uvelike je ovisna o sezonalnosti budući da je najveća potrošnja pića u vrijeme turističke sezone.

Pritom na pivo otpada do 40% u prodaju svih pića, što Hrvate svrstava među top 10 potrošača piva u Europi, po glavi stanovnika (na prvom mjestu su Česi).  Među zaključcima dinamične diskusije, u sklopu panela „Razvoj HoReCa kanala i izazovi distribucije“, istaknuto je kako tržište prolazi kroz kontinuiranu evoluciju, dok su očekivanja prije svega vezana uz značajnu konsolidaciju pa čak i neku vrstu globalizacije samog tržišta u narednim godinama.

Procjenjuje se kako tržište piva u Hrvatskoj iznosi približno tri milijuna hektolitara. Samo tržište obiluje i brojnim novitetima, koji se prije svega očituju u plasmanu potpuno novih proizvoda na tržište, poput Radler i Cider pića te Kraft piva.

Zanimljivo je kako je cijena piva u Hrvatskoj veća nego u ostalim europskim zemljama, ako se dovede u korelaciju s kupovnom moći stanovnika. A pritom su i zarada pivovara veće u odnosu na europsku konkurenciju.  

U najavi naredne godine svi sudionici istaknuli su optimizam, koji se između ostalog očituje u  činjenici kako će na potrošnju piva zasigurno utjecati i održavanje Europskog nogometnog prvenstva u Francuskoj. Upravo je stoga činjenica kako će na natjecanju nastupiti i hrvatska nogometna reprezentacija, za koju će očito i pivari žustro navijati da što dulje ostanu u natjecanju.

>>Novo Katarinsko pivo za prvi Brodski festival piva

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar lvan12
lvan12
13:03 21.11.2015.

Gluposti... niti su Hrvati niti su Česi ti o kojima se treba pisati već o Hrvatskoj i Češkoj kao mjestima gdje se pije piva... jer veliki udio u konzumaciji čine turisti.

AM
ameris
16:06 20.11.2015.

Govori se o potrošnji (konzumaciji) piva kao o nekom folkloru..nečem simpatičnom i sveopće prihvatljivo !? No,nimalo nije tako .Pivo je alkoholno piće i treba govoriti o korištenju alkoholnog pića.Na žalost,velikom reklamom i niskom cijenom taj alkoholni napitak postaje iz dana u dan ulaznica u pakao a l k o h o l i z m a i ovisnosti o alkoholu.