"Bombardiranje" popustima i akcijama, čak i dosad neviđenim u pojedinim segmentima trgovine, ipak nije probudilo hrvatske građane iz recesijskog straha i nagnalo na veću potrošnju i blagdansku kupnju.
Nakon niza negativnih mjeseci uzrokovanih neradnom nedjeljom i gospodarskom krizom, trgovci se nadaju da će u predblagdanskom razdoblju uspjeti nadoknaditi gubitke, no prema istraživanju agencije Hendal i portala "Ja trgovac" kupci poprilično suzdržano i racionalno troše.
U kupnju božićnih darova planira se uputiti 63 posto građana, i to više muškaraca (68 posto) nego žena (59 posto). Oni stariji od 45 godina u manjoj mjeri planiraju kupnju darova nego mlađi. Očito je da s porastom visine osobnog dohotka raste i vjerojatnost kupnje božićnih darova.
Kako bi se potaknulo potrošnju, i banke su u prosincu snizile kamate za kredite, no tek manji broj građana planira se zadužiti zbog kupnje darova, njih 13 posto.
Rezultati pokazuju da će se mlađi ispitanici (između 15 i 24 godine) u većoj mjeri zaduživati nego što će to činiti oni stariji. Istraživanje također pokazuje da tek sedam posto građana planira božićnu kupnju obaviti u inozemstvu.
Nakon najavljene suzdržane i racionalne božićne potrošnje slijedi sezona skijanja i zimovanja no temeljem istraživanja samo 7 posto građana planira sličnu aktivnost.
Mlađi od 15 do 24 godine (19 posto da, 81 posto ne) u većoj mjeri planiraju ići na skijanje, oni između 25 i 34 te 35 i 44 godine u manjoj mjeri (u obje dobne skupine 8 posto da, 92 posto ne), između 45 i 54 u još manjoj mjeri (5 posto da, 95 posto ne) dok oni stariji od 54 godine u vrlo maloj mjeri planiraju putovati na skijanje ili zimovanje (manje od dva posto da).
Istraživanje pokazuje suzdržanost i po pitanju očekivanja za sljedeću godinu. Tek četvrtina građana očekuje gospodarski boljitak u sljedećoj godini. Muškarci su nešto optimističniji od žena: 28 posto muškaraca misli da će iduća godina biti bolja, naspram 22 posto žena.
Blagdanska groznica... građanima RH je jedna druga groznica na pameti a to je ona financijska, i kako da se ljudi vesele i kupuju kad su u dugovima do grla ? A i večernji naravno žalostan što nema reklama za božićna sniženja pa nagovara sirotinju da idu kupovat.....