Putovanje na dar običaj je koji među Hrvatima opstaje unatoč krizi. Kupaca, kažu u domaćim putničkim agencijama, ima cijele godine, a osobito u predblagdansko vrijeme. I dok se u većem dijelu godine kao dar najviše traže putovanja za mladence te egzotična odredišta, ovih su tjedana najpopularniji paketi wellnessa te dvodnevna i trodnevna autobusna putovanja.
– Pojedinci, recimo, daruju i novogodišnje aranžmane, a praksa je da se putovanja daruju i zaposlenicima i poslovnim partnerima. Prodaja putovanja kao poslovnih darova pritom stalno raste. Putovanja se, koliko čujemo od klijenata, najčešće daruju kao stimulacija i nagrada partnerima i zaposlenicima. A povodi su razne obljetnice, odlazak u mirovinu ili slično – kazuje Nikolina Frklić iz turističke agencije Atlas, gdje uz putovanje kupljeno na dar ide i poklon-kutija te neka od hit-knjiga izdavača Znanja.
Kako bilo, Hrvati jedni drugima daruju i konkretna putovanja i bonove u iznosu od najmanje tisuću do nekoliko tisuća kuna.
Da bi se nekoga obradovalo, primjerice, dvama polupansionima u objektu s četiri zvjezdice hotela Trakošćan, uz korištenje bazenom, novogodišnju večeru, vatromet te popust na sadržaje wellnessa, potrebno je 2150 kuna.
Sad mi ovo ide na jetra. Cijenjeni autore ovog teksta. Znate li Vi da je Vaš najljući konkurent (EPH) suvlasnik Atlasa? Znate li Vi da Atlas d.d. (isto kao i Generalturist) na aparatima i da tamo djelatnici nisu mjesecim primili plaću? Znate li da obje agencije su toliko dužne domaćim hoteljerima da se ne smiju (doslovce) pojaviti u nekima od njih? Znate li da u ovoj državi postoji barem još stotinjak agencija koje redovito isplaćuju svoje plaće, koje imaju jeftinije i zanimljivije programe od Atlasovih? Stoga me uistinu čudi da ih toliko forsirate? Ili su i Vama dužni pa sad kompenzirate? Za kraj - kad već spominjete poslovna putovanja, Atlas je u tom segmentu pao i to jako. U RH postoji barem desetak agencija koja u MICE segmentu su zakon. No što je to za Vas, malo proučiti i provjeriti prije nego li se nešto napiše.