ISKORIŠTAVANJE POTENCIJALA

Hrvatski turizam plodno je tlo za sjajne ideje

28.06.2017.
u 10:50
Isplati se prilagoditi stranim gostima
Pogledaj originalni članak

Turistički sektor nudi niz pogodnosti bilo da se radi o poslodavcima, zaposlenicima ili samim gostima, ali potencijala još uvijek ima, u to nema sumnje. Primjerice, već ove godine se za prvih pet mjeseci zabilježilo 9,3 milijuna noćenja, što je za 11 posto bolji rezultat nego u istom razdoblju prošle godine. Logično, opseg posla porastao je za 11 posto i sukladno tome treba se znati postaviti.

Darija Brodić (33) iz Križevaca to je uspjela i s ovom godinom bi njena ideja napokon trebala uroditi plodom. No, sve je počelo prije deset godina, kad je bila na posljednjoj godini studija Češkog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagreb. Na prvu to i turizam nemaju neke poveznice, ali to se takvim čini samo na prvu.

- Zimski semestar posljednje godine proveli smo u Češkoj i to mi je bio već treći put da idem u tu zemlju, jezik sam naučila i upoznala brojne ljude koji su mi i dan danas prijatelji. Neke od njih ugostila sam u Križevcima te povela u Zadar, gdje mi je živio dečko, današnji suprug. Naravno, svima se svidjelo na obali, ali kad su spomenuli da ih ugodno iznenađuje što ima mnogo Čeha po gradu ideja o onome što bih mogla raditi u budućnosti polako se počela rađati - započela je Darija, danas turistički vodič po Zadru i okolici, ali i brojnim otocima oko tog prekrasnog grada, što uključuje i Kornate.

Detalji su najbitniji

Naime, znala je da bi Česi itekako cijenili kad bi ih po mjestu koje su posjetili vodila osoba koja govori njihov jezik, a ujedno i zna sve što treba znati o tom mjestu. Također, prošle godine su Česi od 15,6 milijuna noćenja u Hrvatskoj činili čak 6,6 posto udjela, a to je nešto više od milijun noćenja! Samo, nije se takvu ideju kao Darijina ipak moglo ispuniti preko noći. Prošle su godine i godine prije no što je stigla do praga njene potpune realizacije.

- Išla sam do Praga u privatnom aranžmanu nekoliko puta, kontaktirala osobno tamošnje turističke agencije, spajala ih s našima, vrijedno ispunjavala sve zadatke koje zahtijeva naša birokracija, ali i češka. Morala sam i završiti posebne tečaje za turističkog vodiča... Kad sam sve obavila, ipak nisam mogla krenuti sama u posao pa sam kao i do današnjeg dana to činila uz suradnju s turističkim agencijama obje zemlje i prikupljala potrebno iskustvo. A to je važno i isplati se jer na taj način čovjek upozna ljude, polako shvati njihov način razmišljanja i kako im pristupiti. Primjerice, u počecima sam mislila da je dovoljno ljudima spomenuti koje su kulturne znamenitosti na kojem mjestu i potom kratku povijest mjesta gdje se nalazimo. Ne, ljude interesira sve u paketu, da dobiju izlet i da ih se zaintrigira detaljima koje ne mogu pročitati u knjigama, niti se u startu čine relevantnima. Kao kad bismo bili na otoku Ugljanu pa bih im rekla da je tamo psihijatrijska bolnica. To bi ih zanimalo jer čini se apstraktnim na tako lijepom mjestu i okruženju. Kad sam to shvatila od domaćih ljudi bih saznala mnoge detalje o svemu što sam mogla i to bih koristila. Došlo je do toga da su ljudi tražili upravo mene da im budem vodič jer su me preporučili bivši gosti - u jednom dahu prepričala je Darija.

Vrijeme za samostalnost

Jedno je vodilo k drugom i preselila se u Zadar k suprugu, koji se uključio u cijelu priču položivši ispit za skipera te uz nekoliko prijatelja osigurao turističke izlete brodom, a sve to Dariju je navelo da i sama prestane biti dio tuđe priče već da potpuno pokrene svoju...

- Iskustvo imamo, novac smo uštedjeli i optimistični smo. A ako i ne zaživi sve skupa ove, bude do iduće godine. Bitno je da volimo što radimo i da su naši gosti iz Češke sretni, da ih je sve više i da znaju što ih čeka. Upravo to nam je i motiv, raditi iz godine u godinu s toliko novih ljudi, koji nikad nisu bili u Zadru ili Hrvatskoj, a da ih napuštaju s toliko neskrivenog zadovoljstva - istaknula je Darija.

Njena lijepa priča svakako može nekome poslužiti kao motiv da pokuša nešto slično, ali i da posluži kao dokaz da se uloženi trud, vrijeme i iskorištavanje svih prednosti koje se nude u turističkom sektoru, posebno dok je špica turističke godine.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.