Ženska solidarnost

Humana akcija novinarki: “Vrag nosi Pradu, mi nosimo Uzor”

Foto: PIXSELL
Humana akcija novinarki: “Vrag nosi Pradu, mi nosimo Uzor”
26.04.2011.
u 13:58
Splitske novinarke pokrenule akciju pomoći radnicama Uzora koje mjesecima ne primaju plaću, a jedino što “uzorite” žele jest raditi
Pogledaj originalni članak

Pod geslom “Žena ženi UZOR”, na inicijativu kolegice i književnice Ede Vujević, grupa splitskih novinarki pokrenula je akciju humane pomoći radnicama Uzora koje mjesecima nisu primile plaću i kojima je firma formalno otišla u stečaj. A jedino što “uzorite” žele jest raditi!

 Sako, kostim, hlače...

 – Upravo me ta poruka dirnula. Pomislila sam kako ne mogu naručiti brod u splitskom škveru, ali mogu naručiti jednu haljinu u Uzoru i platiti je – objašnjava Eda rađanje ideje dodajući kako ju je ponukalo i to što je Tomislav Tukić iz “ST-Investa” naručio u Uzoru šivanje 12 odijela za zaposlenike svoje tvrtke. Pozvala je kolegice da naprave isto i uspjela iznimno brzo, u samo nekoliko dana, animirati pedesetak žena. Krenule smo u nabavu tkanina i otišle u “Uzor” naručiti odjeću po mjeri. Jedna haljinu, druga sako, treća suknju, četvrta hlače, peta košulju, šesta kostim... Lanac solidarnosti se zakotrljao, a vrijedne Uzorove "šalturice" bacile su se na posao. Vrhunski i doista majstorski izradile su sve odjevne predmete. A mi smo, kako se i radi po zanatu, bile i na probama na kojim su se dorađivali detalji. I naravno, naručeno platile.

– Ovo je fantastično. Ne znam kad sam posljednji put nešto dala sašiti. Obično “uletim” u trgovinu i kupim ono što mi pristaje. Baš se osjećam ženom. Birala sam materijal, gledala modne časopise, izabrala model i one su mi sašile što sam zamislila. Ne možemo mi “uzoritima” puno pomoći, ali neka znaju da mislimo na njih i probleme s kojima svakodnevno žive – kazuju kolegice novinarke.

 – Jedna haljina nikoga neće ubiti, a može pomoći barem na razini geste kojom se solidariziramo sa stotinu žena Uzora. Uostalom, ljuti me teza da žene ne mogu biti solidarne sa ženama. To jednostavno nije istina. Novinarke nisu bezdušne. Oduševljena sam odzivom – kazuje Eda Vujević. I radnice splitskog Uzora iznenadila je i oduševila inicijativa novinarki.

 “Nismo zaboravljene”

 – Ova kampanja neće nas spasiti niti će nas izvući iz teškoća. Međutim, gesta je odlična. Presretne smo kad vidimo da nismo zaboravljene. Raduje nas solidarnost koju nam naše Splićanke i Splićani pokazuju. Posebno nas veseli što će novinarke sve to što smo napravile pokazati na modnoj reviji na koju su nas pozvale – naglašavaju radnice. Jer, u srijedu navečer u klubu “Hemingway” održat će se “revija dobre volje, humanih novinarki i odličnih haljina” pod maštovitim nazivom “Vrag nosi Pradu, mi nosimo Uzor”.

 Novinarke će prošetati pistom pokazujući odjeću koju su “uzorite” skrojile i sašile. Događaju su se, potpuno besplatno, odazvali mnogi. Bez ijedne kune dobivena je potrebna tehnika, rasvjeta, razglas.

Pokrenule i muškarce

Zanimljivo je da se akciji “Žena ženi UZOR” odazvao (zasad) i jedan muškarac koji je naručio šivanje odijela, a dvojica su obećala to učiniti sljedećih dana. I članovi klapa “Kambi Split” i “Sveti Florijan” iz Žrnovnice, koji će nastupiti na reviji dobre volje, humanih novinarki i odličnih haljina, kao i drugih odjevnih predmeta “Vrag nosi Pradu, mi nosimo Uzor”, dali su "šalturicama" splitskog Uzora šivati odore i košulje.

Inače, šivanje, naravno po mjeri, ženskog odijela s hlačama stoji 870 kuna, kaputa 990 kuna, haljine (dnevna koktel) 560 kuna, suknje 240 kuna, ženske košulje 210 kuna.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

OB
-obrisani-
21:32 26.04.2011.

kokodrilo Nije uzaludno...MNOGI kupuju proizvode koji imaju domacu etiketu. To se zove razvijenom svijesti i domoljubljem. Radje platiti malo vise ako treba i pomoci svoju proizvodnju i novac zadrzati u svojoj zemlji, nego hraniti i jacati neku tudju ekonomiju. Kupujte domace je tihi slogan svugdje u svijetu.

Avatar Kokodrilo
Kokodrilo
20:37 26.04.2011.

Kompanijama koje se bave svastarenjem u tekstilnoj industriji je odzvonilo u Evropi i Americi. Nitko nemoze konkurirati sa jeftinom radnom snagom Kine, Vietnama, BangladesaMakaoa, i ostalih danasnjih destinacija/baza te industrije. Jedini nacin prezivljavanja je uska specijalizacija. Na primjer, pidjame i trenirke danas u svijetu su sve \"uniseks\", i da ponudis neznam sto i koliko neces nigdje naci \"muske\" vrste (sa slicom). To je samo jedan vid produkata koji bi imali svoje kupce mada i po visim cijenama. Naravno, takvih deficitarnih articala ima puno, samo ih treba identificirati, naci ekonomsku racunicu i staviti se na mapu \"specijalnih\" dizajnera, sa specijalnim cijenama. Ovako, samo tugovati za dobrim starim vremenima je uzaludno gubljenje vremena i energije..

OB
-obrisani-
23:22 26.04.2011.

Ovoje hvale vrijedna akija novinara! Konačno!