I u uznapredovaloj krizi te uza sve veći proboj jeftinijih trgovačkih marki, Hrvati su još poprilično vjerni domaćim brendovima.
Tako je u većini hrvatskih kuhinja Vegeta nezamjenjiv dodatak jelima, usprkos sve većoj težnji prema uporabi prirodnih začina te mnogo nižim cijenama njenih nadomjestaka koji je ambalažom, izgledom, okusom i sastavom zapravo imitiraju. Anketi portala Supermarketi.info odazvalo se 688 posjetitelja potkraj 2010. godine i njih 43 posto izjasnilo se za Vegetu kao najčešći dodatak jelima koji dodaju. Njih 19 posto upotrebljava isključivo prirodne začine, a samo devet posto izjavilo je da uzima jeftinije dodatke jelima. Preostalih 29 posto povremeno upotrebljava Vegetu, no nastoji koristiti i ostale začine.
Za anketu o Vegeti na portalu su se, objašnjavaju, odlučili pošto je prošlo više od godinu dana otkako je baš taj prepoznatljiv kuhinjski začin između 11 ostalih poznatih i cijenjenih hrvatskih proizvoda 30 posto posjetitelja portala proglasilo proizvodom kojem su najvjerniji. U konkurenciji hrvatskih brendova bili su još Cedevita, Čokolino, Bajadera, pašteta Gavrilović, mineralna voda Jamnica, Zvijezdina majoneza, jubilarna Franckova kava, Ožujsko pivo, Zvijezdino suncokretovo ulje i sirup Dona.
Interes istraživača s portala pobudilo je i to što je, primjerice, zamjenski proizvod Kauflanda i zamjenski proizvod Plodina proizvela ista tvrtka – Eko Fami d.o.o. iz Rakitovice, no razlika u cijeni za istu količinu od 250 g iznosi čak 3 kune pa se pitaju: gdje se stvorila ta razlika od 3 kune? Jer, bilo da je riječ o skupljem dobavljaču ambalaže, nepovoljnijim uvjetima nabave (manjim rabatima) ili jednostavno većoj trgovačkoj marži, nema opravdana razloga da jedan proizvod bude 75% skuplji od drugog.
Ostali dodaci jelima s povrćem, tzv. “surogati”
Budget - 4,89 kn
Ovaj zamjenski proizvod prodaje se po cijeni od 4,89 kuna za pakiranje od 250 grama i 8,59 kuna za pola kilograma u Intersparu. Zemlja podrijetla ovog proizvoda za dodatke jelima je Srbija.
Clever - 4,99 kn
Ovaj se dodatak jelima s povrćem u Billi prodaje u pakiranjima od 250 grama i 500 grama, a cijena mu je 4,99 odnosno 8,99 kuna. Proizvodi se također u Srbiji. Sadrži 54% kuhinjske soli i 15% sušenog povrća.
Mammita - 3, 99 kn
Po cijeni od 3,99 kuna za 250 grama i 6,99 kuna za pola kilograma ovaj se začin proizveden u Hrvatskoj prodaje u Kauflandu. Sadrži do 60 posto kuhinjske soli i minimalno osam posto sušenog povrća.
Fino - 6,99 kn
Na trgovačkim policama Plodina nudi se pakiranje ovog dodatka jelima od 250 grama po cijeni od 6,99 kuna. Zemlja podrijetla je Hrvatska. Deklariran je s do 60 posto kuhinjske soli, minimalno 8% sušenog povrća.
Grand - 3,99 kn
Pakiranje od 250 grama koje se može naći u Mercatoru i Getrou stoji 3,99 kune, a proizveden je u BiH. 500-gramsko pakiranje je po 8,59 kuna. Do 60% kuhinjske soli, 9% sušenog povrća, piše na deklaraciji.
Vegeta natur - 13,99 kn
Pakiranje od 150 grama prodaje se u domaćim trgovačkim lancima po cijeni od 13,99 kuna. Sadrži čak do 30 posto sušenog povrća, a pojačivača okusa, aroma i bojila nema.
Gurman (250 g) - 3,99 kn
Manje pakiranje začina podrijetlom iz Srbije, ono od 250 grama, u Mercatoru i Getrou prodaje se po 3,99 kune. Sadrži do 60% kuhinjske soli i 14% sušenog povrća, do 14% pojačivača okusa E-621.
Gurman (500 g) - 7,99 kn
Veće pakiranje, ono od po 500 grama, u istim trgovačkim lancima kao istoimeno manje pakiranje prodaje se po cijeni od 7,99 kuna. Deklaracija - kao i na manjem pakiranju, a zemlja podrijetla ovog nadomjestka je Srbija.
Mikado - 7,99 kn
Lidl svojim kupcima nudi mješavinu povrtnog začina u pakiranju od po 500 grama za 7,99 kuna. Zemlja podrijetla tog proizvoda je Hrvatska. Ima do 60 % kuhinjske soli i najmanje 8 % sušenog povrća.
Boni - 5,99 kn
U Mercatoru se po 5,99 kuna prodaje 250-gramsko pakiranje dodatka jelima čije je pakiranje podrijetlom iz BiH. Sadrži do 60 % kuhinjske soli, do 19,5 % sušenog povrća te do 14 % pojačivača okusa, aroma i bojila.
Vegeta je već sama po sebi kopija odnosno nastala je tako da se tadašnja vrhuška Podravke vratila sa sajma u tuđini, upikiravši jedan japanski začin i onda su stali eksperimentirati da se u njihovim pogonima napravi kopija te japanske smjese. A što bi puno značilo za tadašnju siromašku kuhinju i \"popunilo okus\". I tako je kopija oriđiđi japanskog začina postala prepoznatljiv brand u exSFRJ i djelomično imala uspjeha u nekim drugim državama poput Slovačke. Tamo gdje je standard visok, Vegeta ne prolazi! Tko meni ne vjeruje nek pogleda tipografski natpis Vegeta i sjeti se da je čak i ime onako japanski izabrano, suglasnik-samoglasnik-suglasnik-samoglasnik... Industrijska špijunaža! Odnosno danas nariču iz smjera Podravka Koprivnica kad im netko pokuša iskopirati Vegetu, a kriju kao zmija noge kako je ona nastala i da je receptura imitacija japanskog začina od povrća i soli...