PROMO

Istraživanje pokazalo: ove godine Valentinovo najradije obilježavamo večerom u dvoje, a poklone kupujemo online

Foto: Promo
Mastercard Love Index
Foto: Promo
Mastercard Love Index
Foto: Promo
Mastercard Love Index
Foto: Promo
Mastercard Love Index
Foto: Promo
Mastercard Love Index
11.02.2021.
u 09:59
Mastercard Love Index potvrđuje da potrošači diljem svijeta sve više izdvajaju za kupnju poklona za Valentinovo te da pandemija mijenja načine na koji provodimo Dan zaljubljenih
Pogledaj originalni članak

Potrošači diljem svijeta sve više izdvajaju za kupnju poklona za Valentinovo. Tijekom posljednjeg desetljeća sama potrošnja porasla je za nevjerojatnih 180%, što pokazuju i rezultati novog Mastercardovog istraživanja Love Index[1]. Međutim, ove se godine, zbog utjecaja pandemije, planovi kako provesti Dan zaljubljenih te kako obaviti kupnju značajno razlikuju u usporedbi s proteklim godinama.

Mastercard Love Index donosi uvid u navike potrošača i prikazuje trendove u razdoblju oko Dana zaljubljenih, analizirajući transakcije kreditnim, debitnim i prepaid karticama. Sveukupno, u posljednjih deset godina, kupnja poklona ili darivanje raznih iskustava porasli su za ogromnih 648 posto, uključujući i tradicionalne poklone poput darivanja cvijeća (272%) te odlaska u restorane (242%). Promatrajući Europu, zemlja u kojoj se najviše trošilo na cvijeće je Rusija, a slijede Švedska i Velika Britanija.

Kupnja nakita također nastavlja rasti iz godine u godinu, a samo u posljednjem desetljeću narasla je za 119%. Talijani prednjače u kupnji nakita za Valentinovo, a slijede ih građani Ujedinjenog Kraljevstva te Rusije.

Foto: Promo
Mastercard Love Index

Kako se većina Europljana i dalje suočava s nekim oblikom zatvaranja (lockdowna), romantična večera u restoranu (55 posto) je ono što će ispitanicima najviše nedostajati ovog Valentinova, nakon čega slijede odlazak u kino ili kazalište (20 posto) i vikend u inozemstvu (17 posto). Zato su dostava hrane iz restorana, romantične šetnje parkovima, domaća hrana i filmski maratoni glavni načini kako će se ove godine Valentinovo slaviti u većini europskih domova.

Online kupnja u posljednjih deset godina neprestano raste, a online transakcije su se povećale za 572% u razdoblju Valentinova. Gotovo polovina ispitanika (45%) izjavila je da će ove godine kupnju poklona obaviti online; mnogi će ljubav i naklonost pokazati kupnjom lokalnih proizvoda, a svaki drugi cvijećem ili poklonom iz male trgovine u susjedstvu.

Pandemija je možda ograničila ljude u ostvarivanju kontakta u stvarnom životu, ali ih nije zaustavila da pronađu ljubav. Svaki peti ispitanik (19%) je u posljednjih godinu dana pronašao svoju srodnu dušu online, a 19% ih je koristilo video pozive ili online video aplikacije kako bi nekoga bolje upoznali. U posljednjih godinu dana gotovo svaki treći ispitanik (30%) uživao je u šetnji uz pridržavanje mjera fizičkog distanciranja, a 21% njih se odlučilo prijaviti na online stranice ili aplikacije za upoznavanje.

Foto: Promo
Mastercard Love Index

Studija također pokazuje kako su se stavovi o vezama promijenili tijekom protekle godine i kako Valentinovo 2021. može biti najznačajnije do sada, s 45% romantičara diljem svijeta koji ove godine više razmišljaju o Valentinovu i 46% njih koji stvaraju kreativnije planove.

„Mastercard Love Index već gotovo deset godina pruža uvid u ponašanje potrošača i istražuje trendove vezane uz proslavu najromantičnijeg dana u godini. Naravno, ova je godina drugačija od bilo koje druge, ali još uvijek vidimo da je potrošnja za Valentinovo na najvišoj razini, budući se Europa okrenula online kupnji, poklonima iz lokalnih trgovinama i iskustvima u kojima se može uživati iz udobnosti vlastitog doma“, rekla je Gea Kariž, direktorica marketinga u Mastercardu. „Uspjeli smo pomoći potrošačima da prihvate digitalne promjene pružajući im iskustvo sigurne i brze online kupnje.“

Foto: Promo
Mastercard Love Index

Top lista najboljih romantičnih iskustava za Valentinovo 2021. godine:

  1. Romantična večera u dvoje u toplini vlastitog doma - 49%
  2. Dostava domaće hrane - 27%
  3. Šetnja parkom - 21%
  4. Filmski maraton - 20%
  5. Šetnja gradom - 19%
  6. Spa day u vlastitom domu - 13%
  7. Razne igre - 12%
  8. Piknik u zatvorenom - 11%
  9. Piknik na otvorenom - 6%
  10. Virtualni spoj - 5%

[1] Istraživanje je u siječnju 2021. za Mastercard provela nezavisna istraživačka tvrtka Fly Research na uzorku od 19.000 punoljetnih osoba iz 19 država širom svijeta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr