TESLINA 7

Kavoljupci su dobili svoje novo 'it' mjesto u centru Zagreba. Radi se o Franckovom ekskluzivnom storeu za doživljaj premium kave, čaja i kavovina

Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck
15.02.2022.
u 15:52
One dolaze iz Kenije, Gvatemale, Perua, Kolumbije te drugih egzotičnih zemalja. Uz personalizirani pristup, ponuda seže od single-origin, specialty kava pa sve do standardnih Franckovih proizvoda
Pogledaj originalni članak

Kava je jedan od najkonzumiranijih napitaka na planeti. Hrvati ju, kao i ostatak svijeta, obožavaju. Godišnje popiju po glavi stanovnika čak pet kilograma. A kad je u pitanju dnevna šalica kave, postoje zapravo samo dvije vrste kave koje je bitno poznavati, arabica i robusta. Vjerojatno ste konzumirali obje ili njihovu mješavinu, a odnedavno vrhunske kombinacije ekskluzivnih premium kava dostupne su svakome tko prođe centrom grada i zaustavi se na adresi Teslina 7.

Arabica ima blažu, aromatičniju i slađu aromu te predstavlja oko 70 posto svjetske proizvodnje kave. Za razliku od robuste, ima manji postotak kofeina, ali isto tako je i zahtjevnija za uzgoj te joj je tržišna cijena veća. S druge strane, robusta raste u nizinama i u predjelima jugoistočne Azije te Brazilu, manje je zahtjevna za uzgoj i ima više kofeina. Arome su joj jače, okus je gorči i više podsjeća na zemljane note. Note zrna kave arabice zato više podsjećaju na orahe i voće.

Ove informacije, kao i ostale zanimljive detalje o kavi saznali smo pričajući s jednim od prodavača unutar Franck Experience Storea, ekskluzivnog mjesta za doživljaj vrhunske kave. Store je tako otvoren u povodu 130 godina osnutka kompanije Franck. Tu se nudi personalizirani pristup svakom posjetitelju uz bogat izvor kave, čaja i kavovina premium kvalitete.

- Ako je posjetitelj zainteresiran za neku određenu vrstu kave, može se degustirati. Imamo tzv. pods odnosno jastućiće sa svježe mljevenom kavom u filtar omogu i zaštićenoj atmosferi za espresso aparat, kavu s ili bez kofeina te četiri ili pet dodatnih vrsta kava. Tu su i kapsule. Sve se može probati i degustirati – rekao je Damir Sokolović prodavač unutar Franck Experience Storea te koordinator Franckova webshopa.

Širok izbor premium kave za sva nepca

Naime, sve je više konzumenata kave svjesno njezine kvalitete te je kava postala mnogo više od jutarnje šalice toplog napitka, a svjesni su toga i u Storeu. Tako, za početak, Franck Experience Store daje odgovore na urbane potrebe jednog grada i kulturu življenja kave. Ovdje se kupci mogu susresti sa širokim izborom kave poznatih espresso mješavina poput Superiore, Streetto, 125 Years Espresso ili single-origin mljevene kave, ali i s posebnim specialty kavama koje se pripremaju prema narudžbi.

- Istaknula bih specialty kavu Peru, Indonesia i Kenya. Naime, Kenya je jedna od najcjenjenijih i najskupljih kava na svijetu. Uzgaja se na padinama planine Mount Kenya koja obiluje plodnim vulkanskim tlom koje daju kavu kompleksnijeg, bogatog okusa. Karakterizira je svilenkasto tijelo srednjeg intenziteta uz slatkoću karamele i uz prirodno prisutne note kakaovca, marelice, breskve, bobičastog voća, ribiza i brusnice – kazala je Silvana Fanjek iz Francka, koja je bila zadužena za cjelokupni projekt.

Specialty kave su autorski izbor Franckovih master cuppera, potvrdila nam je Silvana i dostupne su u ograničenim količinama.

- Pržimo ih prema narudžbi i kasnije meljemo ovisno o tome kako ih potrošači namjeravaju pripremati – u džezvi, moki french pressu, za pripremu na filter ili espresso aparatu. Svaki način pripreme zahtijeva drugačije mljevenu kavu kako bi ekstrakcija svih aroma bila najbolja – nadodala je Fanjek.

Foto: Franck
Franck Experience Store
Foto: Franck
Franck Experience Store
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck Experience Store
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck Experience Store
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck Experience Store
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck Experience Store
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck Experience Store
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck Experience Store
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck Experience Store
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Franck Experience Store

Prostor Franck Experience Store trgovine osmišljen je tako da interijer već podsjeća na visoki standard kvalitete pa simbolički i funkcionalno prenosi priču i o takvom tipu kave. Kenya kao i Peru tip specialty kave su najprodavanije specialty kave koje posjeduju. Pakiranje Kenye je najskuplje u ponudi. Košta 57 kuna i mjerica je 200 grama.

- Većinom su ovdje kave mješavine arabice i robuste. Specialty kave su samo od arabice, kao i mljevene iz Gvatemale i Kolumbije – nadodaje Damir dok pokazuje po policama.

Naime, neizostavne su u trgovini i single-origin premium kave. One se, pak, sastoje isključivo od kave koja je porijeklom iz zemlje čije ime nose, kao što su to Franck Guatemala i Colombia. Još konkretnije, single-origin kava se najčešće uzgaja unutar jednog poznatog zemljopisnog područja koja može biti i veličine samo jedne farme, pa zato i takvo ime koje zbog zemljopisnog područja i klimatskih uvjeta daje kavi specifičan okus.

Osim kave u ponudi i ostali napitci. Pripremaju se radionice i edukacije

Ulaskom u store kava se može degustirati, pa onda i kupiti, a prodavači će spremno odgovoriti na sva pitanja i pokazati koja je razlika na policama između specialty kave u Keniji ili, primjerice, Perua,te o kakvom tipu kave se radi.

S druge strane trgovine nalaze se proizvodi koji su komercijalno poznatiji, i koji se mogu kupiti u dućanima. Osim degustacije, Franck Experience Store nudi i usluge mljevenja za razne vrste konzumiranja. Kava u zrnu se ispred posjetitelja melje za nekoliko vrsta pijenja. Bilo da kupci više vole moku, french press, klasični espresso ili pak kuhanje u džezvi koje zahtijeva najsitnije zrno.

Frank Experience Store posjeduje i jedan novitet koji ga čini jedinstvenim u Hrvatskoj. Naime, iza prodavačkog pulta nalaze se četiri Azomico silosa sa spremnikom od 2 kilograma kave u zrnu. Ono što je jedinstveno je da su silosi punjeni dušikom i osiguravaju svježinu zrna, ali i čuvaju bogate okuse zrna kave.

- Kada prodajemo, stalno je zrno u rinfuzi pod dušikom koji čuva aromu kave. Kada netko želi kupiti kavu, ispustimo zrno u posudu. Kavu možemo dodatno i samljeti – potvrdio je Damir Sokolović.

 Također, u izložbenom prostoru nalazi se i pržionik manjeg volumena Pentroncini Briciola koji estetski, ali i mirisom kave upotpunjava prostor.

Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Četiri silosa u kojemu je uz kavu prisutan dušik


Osim kave, degustacije i kupnje, Franck Experience Store planira i radionice kušanja, edukacije i pripreme napitaka kako bi dalje promovirali kulturu kave, ali i čaja. Iako je velik fokus na kavi, u ponudi trgovine je i širok asortiman čajeva u filtar vrećicama ili rinfuzi te premium linija Superiore čajeva.

Neizostavna je tu i ponuda kavovina poput Divke, Kneippa i linije instant kavovina Bianka.

Također, u ponudi je i izbor aparata za pripremu kave kod kuće s kapsulama te ostalog asesoara poput šalica ili čajnika za kvalitetnu pripremu toplih napitaka. U nudi su i različite šalice, džezve i ostala oprema za različitu pripremu kave, ali i zanimljivost poput Silvan Coffee to GrOw, deluxe sapuna za tuširanje koji sadrži mljevenu kavu te je idealan za piling. Dodatna zanimljivost je pakiranje koje se “pretvara u cvijeće” jer sadrži sjemenke i možete ga zasaditi te na taj način brinete o okolišu. Standardi kave, njezinog poznavanja i degustacije su svakako porasli, a zagrebačka Teslina ulica s ovom trgovinom to i pokazuje.

Sadržaj nastao u suradnji s Franckom.

Pogledajte na vecernji.hr