PROMO

Koraljka Novina Brkić: Najnovije Nestlé inovacije značajno su utjecale na pomake u nutritivnoj vrijednosti naših proizvoda

Koraljka Novina Brkić, nutricionistica tvrtke Nestlé za Adriatic regiju
Koraljka Novina Brkić, nutricionistica tvrtke Nestlé za Adriatic regiju
Koraljka Novina Brkić, nutricionistica tvrtke Nestlé za Adriatic regiju
02.09.2021.
u 09:07
Koraljka Novina Brkić, nutricionistica tvrtke Nestlé za Adriatic regiju  govori o inovacijama i renovacijama proizvoda, Nutri-Score označavanju hrane te kulinarskim navikama Hrvata. Osim toga, ispričala je više i o digitalnoj kuharici Vrtim Zdravi film, kojoj je fokus na jednostavnim receptima za cijelu obitelj i savjetima za smanjenje otpada od hrane.
Pogledaj originalni članak

Nutricionistkinja ste u kompaniji Nestlé više od dva desetljeća. Svjedočili ste brojnim inovacijama i renovacijama receptura proizvoda. Koja su najznačajnija unaprjeđenja receptura Nestlé asortimana unazad nekoliko godina?
Izuzetno sam privilegirana raditi kao nutricionistica i biti dio znanstvenog tima najveće prehrambene kompanije na svijetu. Velik dio moje karijere obilježio je odjel dječje hrane čiji sam bila dio, istaknula bih tako pionirske inovacije poput dodavanje probiotika i odluke o soju probiotika prema namjeni proizvoda, hidrolizacija proteina sirutke kravljeg mlijeka u svrhu lakše probavljivosti i smanjene alergenosti, poseban način proizvodnje žitarica bez dodanog šećera te najnovije dodatak HMO (oligosaharidi slični majčinom mlijeku).

Nestlé na globalnoj razini ima toliko inovacija da ih je gotovo nemoguće nabrojati. Najznačajnije su renovacije u kategorijama Nestlé žitarica za doručak gdje je smanjen šećer preko 40 %, a glavni sastojak su cjelovite žitarice, kulinarski asortiman MAGGI  sa sastojcima koje poznajemo i volimo, onih iz naših kuhinjskih ormarića, uz stalno smanjenje soli kao i MAGGI Super Juhe obogaćene vitaminima B6 i B12 te C vitaminom, ali i sastojcima koji su poznati za jačanje imunološkog odgovora, poput kurkume i đumbira. Fokus na sirovine na bazi proteina biljnog podrijetla Garden Gourmet asortiman, a za ljubitelje majoneze THOMY s uljem avokada ili konoplje. Posebno smo ponosni što već unazad nekoliko godina proizvodi imaju minimalan udio trans masnih kiselina, odnosno samo one već prirodno prisutne u sirovinama.

Što za potrošače znače renovacije proizvoda?
Ono što želim istaknuti je kako je puno teže mijenjati postojeće proizvode, proizvode koje ljudi poznaju i stalno koriste, jer svima nama je okus ključan kod odabira proizvoda. Zato su renovacije proizvoda poseban izazov jer uz smanjenje soli, šećera (govorimo o smanjenju šećera za 60.000 i soli za 10.000 tona od 2017. godine) te dodavanjem začina i novih poželjnih sastojaka, ne smijete previše utjecati na okus. Upravo zato su neki proizvodi svoju renovaciju prolazili kroz godine. Važno je u tom nastojanju ostati uporan, educirati potrošače i doći do najboljeg mogućeg rezultata ne samo zato što imate bolji proizvod, nego i zato što je to bolje za opće zdravlje populacije. Dalje idemo s realizacijom još ambicioznijih planova.

Ako biste se referirali na zadnje gotovo dvije pandemijske godine, što biste izdvojili kao važne uvide u promjene kulinarskih navika potrošača? Kuhaju li Hrvati više kod kuće, koje Nestlé proizvode odabiru i kako ste im olakšali taj odabir?
Oko 70 % Hrvata je prije pandemije pripremalo hranu kod kuće, dok se u vrijeme pandemije još  27 % stanovništva više okrenuo kuhanju kod kuće, a 22% se okrenulo boljem načinu kuhanja i boljem izboru namirnica*. Najviše su se tražili recepti pripreme kruha, obroka s piletinom te recepti koji su omogućavali iskorištavanje ostataka hrane. Nedavno su objavljeni rezultati istraživanja za Hrvatsku koje govori da usprkos velikom postotku prekomjerne tjelesne mase u stanovništvu, mnogi su se vratili mediteranskom načinu prehrane, koja je znanstveno dokazano najbolja prehrana u prevenciji kardiovaskularnih bolesti.

Iz kulinarskog asortimana najviše se prodaju juhe i mješavine za pripremu obroka, te bujoni. Naime, svaki od tih proizvoda može poslužiti kao prečac za bržu pripremu hranjivog obroka uz dodatak svježih namirnica.

Potrošačima nastojimo pomoći s prijedlozima recepata, savjetima oko pripreme ili serviranja proizvoda, kako bi krajnji rezultat bio što ukusniji i nutritivno izbalansiran obrok.

*GFK istraživanje usporedbe navika potrošača 2019.vs. 2020.

Koraljka Novina Brkić, nutricionistica tvrtke Nestlé za Adriatic regiju

Kad smo kod lakšeg odabira, hoće li i kako domaćim potrošačima u tome pomoći Nutri-Score oznake na proizvodima? Možete li na jednostavnom primjeru objasniti kako Nutri-Score sustav funkcionira?
Nutri-Score je dobrovoljni način označivanja hranjive vrijednosti proizvoda na prednjoj strani pakiranja. Lako je uočljiv i kako tvrde zemlje članice EU koje su ga primijenile, razumljiv potrošaču. Svaki proizvod je označen  oznakom od A do E  te pripadajućom bojom od zelene do crvene. Primjena jednakog načina označavanja hranjive vrijednosti proizvoda za sve proizvođače i sve proizvode omogućila bi da se proizvodi rangiraju prema istim kriterijima. Ujedno bi olakšala potrošačima odluku o kupnji ako im je hranjiva vrijednost ključna za odabir proizvoda.  

Na primjer, kad bi sve majoneze na tržištu imale oznaku Nutri-Score, potrošač bi vrlo brzim pregledom police mogao odabrati onu koja ima najviši index unutar oznaka od A do E. Pri tome treba naglasiti da je, bez obzira na oznaku, svaki od tih proizvoda dobar, zdravstveno ispravan i provjeren, ali će Nutri-Score dati informaciju koji ima bolju nutritivnu vrijednost. S druge strane, mi ne jedemo samo proizvode, naša je prehrana izuzetno kompleksna, tako da bez obzira koji proizvod kupujete, ništa od pravilne prehrane nema bez svježeg voća i povrća, raznolikosti, ravnoteže i umjerenosti.

Inovacije u vašoj kompaniji znače i važan pomak prema održivosti. Kroz kampanju Biraj Zeleno, usmjerili ste se i na edukaciju potrošača o smanjenju količine otpada od hrane. Recite nam nešto više o tome.
Najnovije inovacije u smjeru održivosti posebno su vidljive u pakiranjima sve većeg broja proizvoda, koja su dizajnirana tako da kod krajnjeg potrošača stvaraju što manje otpada ali i da se mogu u potpunosti reciklirati. Dobar primjer koji su i Hrvatski potrošači imali prilike upoznati je NESCAFÉ kava. Cilj je do 2025. imati kavu iz 100% odgovornog uzgoja i to u ambalaži koja se može reciklirati ili ponovo upotrijebiti.

U prvom izdanju digitalne kuharice Vrtim Zdravi Film surađivali smo Nevenom Rendeli Vejzović Tanjom Pastuović Klaić, Nastasjom Chiarom Petrić te Željkom Macan Čičko, kroz jednostavne recepte i lako primjenjive savjete koji se nalaze. Što se tiče edukacije o smanjenju količine otpada od hrane, toj smo temi dali dosta prostora i u digitalnoj kampanji Biraj Zeleno, surađujući s domaćim influencerima.

Nedavno ste na regionalnoj razini lansirali prvu digitalnu kuharicu Vrtim Zdravi Film. Tko je sve sudjelovao u njezinoj pripremi i po čemu je posebna? Kakvi se recepti u njoj nalaze?
Naše digitalne kuharice dio su programa edukacije djece i roditelja o pravilnoj prehrani, a osnova je bio Tanjur pravilne prehrane ili kako smo ga mi nazvali - Nutriporcija.

Koraljka Novina Brkić, nutricionistica tvrtke Nestlé za Adriatic regiju

Posebnost ove digitalne kuharice je njena dostupnost u svakom trenutku, svima. Napisana je kao podijela iskustava roditelja s roditeljima, slike su realne, onako kako to izgleda svaki dan u kuhinji. Nije lako svaki tjedan osmisliti obiteljski jelovnik, pa baš ovi recepti mogu biti dobra inspiracija.  

Trenutno se, sad već tradicionalno, pripremamo za obilježavanje Međunarodnog dana kuhara u listopadu, tijekom kojeg ćemo svakako koristiti ideje, savjete i recepte iz kuharice, koju smo pripremali s velikom pažnjom i za koju smo dobili sjajne povratne reakcije.

Pogledajte na vecernji.hr