LAGERFELD POPLJUVAN

Kritičari podijeljeni oko Chanelovih baletnih kostima

21.06.2009.
u 10:52
Pogledaj originalni članak

Kreativni direktor modne kuće Chanel, Karl Lagerfeld, svojim baletnim kostimima oduševio je modne kritičare, ali baletni kritičari nisu bili baš oduševljeni njegovim kreacijama. Naime, povodom stote obljetnice slavne francuske baletne trupe Ballets Russes koju je Sergej Đagiljev osnovao 1909., English National Ballet odlučio je cijelu sezonu izvoditi baš one balete i u onim koreografijama u kojima su briljirali Nijinsky, Balanchine i druge zvijezde "Ruskog baleta".

A kako je Sergej Đagiljev kostime uvijek naručivao od najboljih pariških kreatora, ta tradicija nastavljena je i u ovoj "retro-sezoni". Logičan izbor bio je Lagerfeldov Chanel, jer je osnivačica te modne kuće Coco Chanel radila kostime za mnoge predstave Sergeja Đagiljeva, uključujući i "Apolona" iz 1929. s koreografijom Georgea Balanchinea, koji je ENB odabrao za početak sezone; Coco je bila i ljubavnoj vezi sa skladateljem "Apolona" Igorom Stravinskim.

Elena Glurdjidze, Daria Klimentova, Erina Takahashi i bračni par Thomas Edur i Agnes Oaks oduševili su publiku u Saddler's Wellsu plesom, ali oko onog što su imali na sebi lomila su se koplja, najviše oko Lagerfeldovom kostima za "Umirućeg labuda" u izvedbi Elene Glurdjidze. Prošli mjesec je na probama kostima u Parizu Glurdjidze plesala "Labuda" samo za Lagerfelda, koji je tu izvedbu snimio i bio njom više nego oduševljen.

I Lagerfeldove kolege bile su oduševljene onim što je za Glurdjidzeovu kreirao; kreatorica cipela Beatrice Ong rekla je da je haljina "tako prelijepa":

- Perje je bilo postavljeno baš kako treba, tako da leprša u skladu s pokretima plesačice. Izduženi vrat savršeno je sugerirao pticu, s tako mnogo elegancije.

No, londonski baletni kritičari su osuli paljbu na Lagerfeldovu kreaciju: Sarah Crompton iz Daily Telegrapha nazvala je to "groznim kostimom koji je Umirućem Labudu Elene Glurdjidze stavio šancov ovratnik od perja, što nije nimalo pomoglo njezinoj izvedbi omiljenog plesa Ane Pavlove", dok je Judith Mackrell iz Guardiana taj kostim nazvala "jedinom falš notom te večeri" i osjenila da je "dizajniran s krajnjim nemarom prema radnom tijelu balerine – liniju vrata prekida nepotreban čupavi ovratnik, a struk je prekinut previsoko krojenom suknjom".

Pogledajte na vecernji.hr