Zašto se ljudi zaljube u svoju odjeću i lako odljube i zašto se događa da većina ljudi 80% vremena nosi samo 20 % odjeće iz svog ormara?
Na ta su pitanja htjeli dobiti odgovor u Procter & Gamble kako bi kako bi oslobodili i produljili dugovječnost te ljepotu odjeće koju volimo.
Istraživanje je otkrilo kako na većinu ljudi multiosjetilni utjecaji djeluju puno snažnije nego što misle te u nekom trenutnku prestanu nositi odjeću jer je izgubila upravo te multiosjetilne karakteristike koje su ih prvotno privukle – izgled, fizički osjećaj na koži i onaj unutarnji osjećaj koji imamo kad je nosimo.
Ove kognitivne – uglavnom nesvjesne – reakcije često presude odjevnom predmetu i “osude” ga na boravak u ormaru do kraja života. Kombinirajući kognitivna saznanja o načinu na koji djeluje naš mozak i vrhunsku stručnost kad je riječ o ljepoti i njezi odjeće, znanstvenici kompanije P&G prionuli su istraživanju i osmišljavanju inovacija kojima bi održali željene osjetilne attribute odjeće kako bismo je mogli nositi što dulje i pri tome uživati kao i prvog dana.
P&G je proveo istraživanje u zemljama srednje i istočne Europe u kojem je ispitivao navike prilikom kupnje odjeće i načina na koji brinu za istu. Istaživanje je pokazalo kako 67% žena u prosjeku kupuje do 20 novih odjevnih predmeta godišnje, dok samo 1% ne kupi niti jedan komad odjeće godišnje. 40% njih predmete kupuje isključivo na temelju izgleda tj.kako im pristaje, a tek kasnije razmišlja o tome kako će ih prati.
Kako dizajneri koriste sve složenije mješavine tkanina, njega je postala također složenija – tako više od tri četvrtine ispitanih tvrdi kako svaku pojedinu tkaninu njeguje posebno te pri tome koriste različite vrste deterdženata (prašak, gel, kapsule) kako bi bili sigurni da će pranje ukloniti sve mrlje na odjeći.