ČESTA PRAKSA

Kupujete li božićne poklone za svoje kućne ljubimce? Evo što o tome kažu stručnjaci

Kupujete li božićne poklone za svoje kućne ljubimce? Evo što o tome kažu stručnjaci
24.12.2024.
u 07:07
Riječ je o temi koja u javnosti uvijek izaziva polemike i većina o njoj najčešće ima čvrst stav – ili podržavaju i prakticiraju takav običaj ili mu se izričito protive
Pogledaj originalni članak

Kad je riječ o Božiću, svi očekuju poklon ili dva, a neki ljudi više uživaju u darivanju nego u primanju poklona. Pa čak i ako je o darivanju kućnih ljubimaca. Riječ je o temi koja u javnosti uvijek izaziva polemike i većina o njoj najčešće ima čvrst stav – ili podržavaju i prakticiraju takav običaj ili mu se izričito protive. Odgovor na potanje zašto neki ljudi to čine pokušao je ponuditi portal VetHelpDirect.

On se možda krije u antropomorfizmu, odnosno pripisivanju ljudskih osobina životinjama ili objektima, čime ih činimo sličnijima ljudima. Primjeri antropomorfizma često se pojavljuju u knjigama, na televiziji, u videoigrama i stvarnom životu. Poznati primjeri uključuju likove poput Mačka u šeširu, Mickeyja Mousea i Donalda Ducka ili životinja iz Orwellove 'Životinjske farme'. Sve te životinje hodaju, govore i ponašaju se poput ljudi te imaju ljudske avanture.

Ljudi koriste antropomorfizam kako bi se lakše povezali s nečim što nije ljudsko – lakše je suosjećati s nečim sličnim sebi. Na primjer, većina ljudi protivi se testiranju kozmetike na čimpanzama, ali možda neće imati isti stav prema testiranju na štakorima. To djelomično proizlazi iz sposobnosti da se identificiramo s čimpanzama i zamišljamo kako bi se one osjećale tijekom testiranja, dok sa štakorima to nije slučaj. Percepcija privlačnosti ili 'slatkoće' također igra ulogu.

Antropomorfizam može biti pozitivan jer potiče bolju brigu o određenim životinjama i omogućuje ljudima da razumiju kako se životinje mogu osjećati, sprječavajući njihovo zlostavljanje. Međutim, može izazvati i probleme, poput pogrešnog tumačenja načina na koji životinje doživljavaju svijet, osjećaju i reagiraju. Kućni ljubimci često su žrtve negativnog antropomorfizma, poput prekomjernog hranjenja koje dovodi do pretilosti, pretjerane pažnje koja uzrokuje tjeskobu zbog razdvajanja ili čak stavljanja dobrobiti ljubimca iznad ljudske, na dugoročnu štetu oboje.

Kupnja poklona za kućne ljubimce često je oblik antropomorfizma – ljudski članovi obitelji vole poklone, a naši ljubimci su članovi obitelji, pa je logično da i oni dobiju poklon. Možda čak zamišljamo da ljubimci razumiju ili cijene primanje poklona. Bez obzira smatramo li ih obitelji ili ne, kućni ljubimci dio su naših društvenih struktura, našeg čopora ili stada. Dio biti u društvenoj strukturi uključuje zajednički rad i podršku ostalim članovima. Ljudi to stalno čine jedni za druge – ljudsko društvo izgrađeno je na složenim slojevima društvenih struktura koje se međusobno podupiru. Životinje u divljini također imaju svoje društvene strukture, osobito psi.

Kupnja poklona za ljubimca može ojačati vezu između nas i naših ljubimaca. To može učiniti vašeg ljubimca sretnijim i stvoriti pozitivniju atmosferu za vas oboje. Ljubimac može razumjeti poklon kao dar ili ga jednostavno doživjeti kao dodatnu hranu ili igračku od bliskog člana grupe. U oba slučaja, vjerojatno će biti zahvalan!

GALERIJA Ne kaže se bez veze 'odan kao pas' – a ovo je 15 najodanijih pasmina na svijetu

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Ponekad kupujemo poklone ljudima kao nagradu, primjerice nakon što učine dobro djelo ili postignu dobre rezultate u školi. Također možemo nagraditi kućne ljubimce poklonima, no pritom moramo paziti da ih ne antropomorfiziramo previše. Iako ljubimci razumiju pojmove poput 'ispravno' i 'pogrešno', neće povezati poklon koji prime nekoliko dana kasnije s nečim što su učinili u prošlosti.
Primjerice, možete kupiti svom ljubimcu ukusne poslastice kao nagradu nakon što nauči novi trik. Mnoge su životinje motivirane hranom, pa korištenje poslastica za poticanje dobrog ponašanja može ubrzati učenje novih vještina poput sjedenja, donošenja predmeta ili ostajanja na mjestu.

Ne zaboravimo da čin darivanja mnogima donosi zadovoljstvo. Ljudi vole nagrađivati one do kojih im je stalo i pokazivati svoju zahvalnost. Ovo zadovoljstvo vjerojatno se odnosi i na ljubimce. Želimo se osjećati kao dobri vlasnici koji idu iznad osnovne razine skrbi za ljubimce. Stoga će mnogi kupovati poklone za ljubimce iz tog razloga. To nije loše, ali treba paziti da se ljubimce ne nagrađuje prekomjerno kako ne bi stekli naviku očekivanja redovitih poklona. Poslastica prestaje biti poslastica kad se daje prečesto!

VIDEO Plaše se slomljenog srca: Ovi horoskopski znakovi boje se ljubavi i zaljubljivanja!

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.