PRIZNANJA

Made in Croatia na Sajmu igračaka u Nürnbergu

Foto: Goran Ferbežar/Pixsell
Made in Croatia na Sajmu igračaka u Nürnbergu
01.02.2012.
u 07:13
Domaće hit-igračke: Oblo, Zubeki i drveni proizvodi pod zaštitom UNESCO-a ne putuju na Sajam
Pogledaj originalni članak

Svake godine njemački grad Nürnberg, zbog najvećega svjetskog sajma igračaka, postaje mališanima raj na zemlji. Ove godine sajam se održava od 1. do 6. veljače na 160.000 četvornih metara, na kojem će novitete prikazati 2800 izlagača iz 57 zemalja.

Nema proizvodnje

Ove godine, na ovoj vodećoj svjetskoj manifestaciji za međunarodni plasman igračaka nastupit će i dvoje izlagača iz Hrvatske – grafika Grafoprint, koja je i lani predstavljala svoje Made in Croatia proizvode, prije svega društvene igre, te one2play koji i u krizi bilježi rast. U trenutku kada je domaća proizvodnja igračaka na koljenima, a pogoni jedine domaće tvornice specijalizirane za izradu igračaka, Biserke, gotovo ugašeni zbog znatno jeftinije robe iz Kine i kada Hrvatska na svoje tržište, koje, kada su igračke u pitanju, procjenjuju stručnjaci, vrijedi otprilike 600 milijuna kuna, godišnje, prema podacima HKG, uvozi igračaka u vrijednosti 128 milijuna dolara, veseli da ima domaćih snaga koje mogu konkurirati na najjačem svjetskom sajmu. Osim toga, na dizajnerskom nebu pojavilo se i nekoliko hit-igračaka iz Hrvatske. Najsvjetliji primjer puzzle su Oblo domaćeg dizajnera Marka Pavlovića koji je diljem svijeta osvojio brojne prestižne nagrade i jedan je od najunosnijih izvoznih proizvoda. Svijetli primjer su i Zubeki, veseli plišanci nastali reciklažom na koje jednako “padaju” i roditelji i djeca. Veliku kreativnost, koja je prepoznata u svijetu, pokazao je i Goran Lelas čija serija Somwhere grad kod mališana potiče kreativnost i želju za istraživanjem i upoznavanjem svijeta. Oni se, nažalost, neće predstaviti na Sajmu iz financijskih razloga.

Sigurnost i viša cijena

No, nažalost, zbog jeftinih igračaka koje (uglavnom) uvozimo iz Kine, teško se probiti na tržištu. Ipak, krajem prošle godine upozorenja koja su stigla iz Zavoda za javno zdravstvo, zaduženog za kontrolu ispravnosti igračaka, da gotovo trideset posto uvezenih igračaka ne zadovoljava sigurnosne uvjete i da sadrže štetne spojeve kao da je kod roditelja upalilo lampicu za oprez pa sada, kažu iz prodavaonica specijaliziranih za prodaju igračaka, imaju puno više upita o spojevima navedenima na deklaracijama. No, krizi i jeftinoj kineskoj robi unatoč, stvari na domaćem tržištu igračaka ipak su se zakotrljale u pozitivnom smjeru, a nekolicina mladih autora pokazala je da se dobrom idejom može uspjeti i na svjetskom tržištu. Inače, na sajmu u Nürnbergu dobavljači potroše od 20 do 50% ukupnog godišnjeg proračuna, tako da ne čudi veliki interes izlagača iz cijeloga svijeta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DM
dr_max
10:17 01.02.2012.

\"Svake godine njemački grad Nürnberg, zbog najvećega svjetskog sajma igračaka, postaje mališanima raj na zemlji. \" Koja izjava??? Ovaj novinar ekspert bi se trebao malo raspitati prije ovakvih glupih izjava! Ulaz djeci do 16 godina starosti je zabranjen! Ovo je strucni sajam.