PROMO

Mala priča o velikom uspjehu Vinologa

Foto: Vinolog
Vinolog
Foto: Vinolog
Vinolog
Foto: Vinolog
Vinolog
Foto: Vinolog
Vinolog
Foto: Vinolog
Vinolog
13.07.2021.
u 09:45
Na natjecanje Decanter ove je godine bilo prijavljeno više od 18.000 vina iz 56 zemalja diljem svijeta
Pogledaj originalni članak

S vinom svaki obrok učinimo prigodnim, svaki stol otmjenim, svaki dan kultiviranijim – toga se treba sjetiti kad govorimo o tom piću koje potječe od bogova (za razliku od piva, koje je od ljudi – kako je davno ustvrdio Martin Luther).

A vina Éclat iz Vinologa bit će dodana vrijednost svaki put kad posegnete za čašom. To je prepoznato i u svijetu pa su ove godine na najprestižnijem vinskom natjecanju Decanteru u Londonu dobila čak pet nagrada/medalja.

Éclatov plavac mali dobio je zlatnu medalju – jer na jugu Dalmacije dozrijeva sve popularnija stara sorta koja je sad bojom, mirisom i okusom osvojila i fina nepca vinskih sudaca, njih 170, koji su u nekoliko krugova kušali plemenitu tekućinu i odabirali najizvrsnije.

Foto: Vinolog
Vinolog

Srebrne su dobili Lectus malvazija i Eclat cabernet sauvignon – jer je linija Vinologovih vina Lectus (lat. izabrani) već bila prepoznata na istom natjecanju (malvazija je 2018. nagrađena broncom, a Eclat cabernet berbe 2017. srebrom). Na ovogodišnjem natjecanju malvazija ih je očarala svježinom i aromatičnošću, a cabernet sauvignon iz Iloka raskošnim osobinama koje se traže od moćnih vina.

Lectus cuvée nositelj je bronce drugi put (prvi 2019.) – jer je u svom dalmatinskom porijeklu ujedinio najbolje od merlota i cabernet sauvignona. Hrabra kombinacija ima ambiciju postati zlatnom.

Na natjecanje Decanter ove je godine bilo prijavljeno više od 18.000 vina iz 56 zemalja diljem svijeta. Dodijeljeno je 50 Best ih Show medalja, 179 platinastih, 635 zlatnih, 5.607 srebrnih te 8.332 brončanih.

Na prvu može se činiti da je Hrvatska dobro prošla ove godine na 18. Decanter World Wine Awards s tri platine, osam zlata, 80 srebra te 153 bronce – ali na drugu, kad shvatite da su i dalje dominantni Španjolci, Francuzi pa i Talijani čini se da nije dovoljno učinjeno za svjetsku prepoznatljivost naših vina.

Foto: Vinolog
Vinolog

Upravo to je misija Vinologa – tvrtke koju su 2010. osnovali sestra i brat, Jelena i Franko Balog. Obilazivši sajmove te ostale vinarije i vinograde, Jelena Balog stekla je iskustvo i odlučila sa samo 25 pokrenuti vlastitu tvrtku, s nakanom da pokaže branši da se može i drugačije raditi, da se valja prilagoditi svjetskim trendovima, da vrhunska vina ne moraju biti skupa i da ponuda može biti raznolika. Tako ni sada, kad imaju sva ta priznanja za kvalitetu, ne dižu cijene svojih vina. Lectus, svježa vrhunska vina, u prodaji su po cijeni od 50, a Eclat, odležana vrhunska vina, po cijeni od 100 kuna. Proizvode 60-70.000 boca godišnje, u strogo kontroliranim uvjetima: od vinograda do buteljiranja.

Jelena i Franko Balog unose u nas novi pristup u vinskom poslu. Njihova filozofija posve odgovara duhu mlade generacije: ne moram sve što želim/trebam posjedovati, nego ću po potrebi i najboljim uvjetima iznajmiti. Imaju 6 stalno zaposlenih radnika, a sve ostalo po potrebi je outsourcing – jer tako danas razvijeni svijet funkcionira. Imaju u vlasništvu tri vinograda: u Iloku (zanimljivo, o njemu se brinu njihovi roditelji), u Istri za malvaziju i u južnoj Dalmaciji upravo zbog malog plavca. Osim uzgoja vlastitog grožđa, drže i vinograde na području Dalmacije i Istre. Grožđe otkupljuju od pouzdanih i provjerenih vinogradara, iznajmljuju za svoje potrebe vinariju u Jastrebarskom i stručne radnike za obradu, a čuvaju proizvodnju u vlastitom skladištu u Velikoj Gorici. S wine shopom Vinolog na zagrebačkoj Trešnjevci na neki su način zaokružili poslovanje i želju za promoviranijem kvalitetnih vina drugih malih proizvođača – jer i njih prodaju.

Usto, Vinolog je među najvećim uvoznicima vina za velike trgovačke lance – nekoliko milijuna boca godišnje. Za suprotni smjer – izvoz – za sada nemaju ni dovoljne količine, ni sustav koji bi im to omogućio jer u nas nema organizirane strukture vinara koja bi mogla tržištu dugoročno ponuditi nekoliko milijuna boca godišnje – što je preduvjet za poslovanje s velikim trgovačkim lancima u inozemstvu.

Foto: Vinolog
Vinolog

No, zato Jelena Balog ima viziju za vina iz vlastite proizvodnje: dovesti ih na police dućana mnogih europskih zemalja. Jer, kako kaže Jelena, kad imaš kontinuitet u kvaliteti i svjetskim priznanjima, onda je lakši i proboj na strana tržišta: i vrhunski restorani i probrani dućani rado će imati takva vina u ponudi.

I za kraj: nije slučajno što su se Jelena i Franko Balog odlučili baviti proizvodnjom i prodajom vina. Naime, oboje imaju gen za prepoznavanje istančanih organoleptičkih svojstava božanske tekućine, Franko čak i više. Isprva su bili nesigurni u taj svoj prirođeni dar, ali s vremenom i nagradama su shvatili da ih nepce i njuh ne varaju. 

Pogledajte na vecernji.hr