intervju

Merle O'Grady: Moj nakit nose Rihanna, Beyonce i Cheryl Cole!

Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
Foto: Dunja Lugarić/Styledissection.com
Merle O\'Grady nakit (1)
16.12.2011.
u 07:00
Njezin nakit nose planetarno popularne Rihanna i Beyonce, a upravo radi na kolekciji za Topshop. Ona je irska dizajnerica nakita Merle O’Grady i definitivno je nova IT kreatorica!
Pogledaj originalni članak

Irska dizajnerica nakita Merle O’Grady studirala je modni dizajn na Limerick School of Art and Design prije preseljenja u London 2004. Tamo je specijalizirala dizajn na svjetski poznatom Cordwainers Collegeu te je pokrenula vlastitu liniju nakita 2008. Od tada njezine su kolekcije nosile svjetski poznate zvijezde poput Beyonce, Cheryl Cole i Rihanne.

• Kakav je osjećaj vidjeti svoj dizajn na slavnim osobama poput Beyonce, Rihanne, Cheryl Cole i natjecateljica iz X-Factora?

To mi je uvijek veliki poticaj i od neprocjenjive je važnosti za mali brand – naše društvo opsjednuto je slavnima, a takve stvari daju određeni legitimitet i čine čuda za dizajnera! I uvijek me iznenade – ja posudim nekoliko komada stilistima, ali nikad ne znate hoće li zvijezda zapravo nositi i što – ja najčešće doznam kada vidim fotku u novinama! Ali to je u redu jer volim iznenađenja. Volim dobiti takve vijesti, pogotovo kada sam pod stresom prije nove kolekcije, onda nekako znate da će sve biti u redu.

• Dogovarate li se izravno sa slavnima ili to rade stilisti?

Sve ide preko stilista, no trenutačno se ne orijentiram na slavne osobe pa nisam još imala zadovoljstvo upoznati ih. Ipak, podrška briljantnih stilista u industriji  presudna je za moj posao – bez njih moj dizajn ne bi dobio prostora u medijima te sam iznimno zahvalna svakome od njih, oni su nevjerojatni. Puno njih zove moju PR agenciju tražeći posudbu komada i mogu se samo nadati da ću vidjeti još svojih kreacija na slavnima sljedeće godine!

• Zašto nakit?

To se jednostavno dogodilo. Na početku sam dizajnirala žensku odjeću. Za diplomski rad u Limericku dizajnirala sam nekoliko torbica koje su bile namijenjene kao dodatak haljinama i shvatila sam da me dizajn tih torbica veselio više nego stvaranje novog komada odjeće. Više volim rad u tri dimenzije nego s tkaninama. Kod dizajna nakita sviđa mi se to što se dizajn neće iskriviti od ljudskog tijela, što zvuči grozno, ali svi dizajneri tako misle! Dakle, po završetku studija u Limericku preselila sam se u London i prekvalificirala za dizajn remenja i torbi, ali kako smo učili o vizualiziranju stvari u tri dimenzije, nakit je došao sasvim spontano. Hodala sam po buvljaku u Shoreditchu i u jednom dvorištu našla ostatke lustera iz 18. stoljeća. Kupila sam nekoliko komadića te ih ponijela kući promatrajući to prekrasno staklo staro 200 godina, misleći kako bih mogla to pretvoriti u nešto moderno. U to sam doba i sama imala štand na buvljaku gdje sam prodavala svoje kožnate torbe i nešto nakita. Nakit se prodavao bolje od torbi, a i kako sam uživala izrađujući nakit, shvatila sam da bi se trebala tome više posvetiti. Također sam radila sa stilisticom i nas dvije imale smo puno dobrostojećih londonskih dama za klijente. One su znale tražiti da im dizajniram ogrlicu koja bi odgovarala haljini pa sam jednoga dana odlučila napraviti kolekciju.

• Kako ste se odlučili dizajn promijeniti iz staklenih i krhkih komada u nakit koji bi odgovarao superjunakinji poput Wonder Woman?

Bio je to proces. Uvijek me privlačio futuristički i vrlo geometrijski stil, koji se teško postiže samo s kristalima. Otkrila sam pleksiglas, koji je idealan za moje ideje i vizije. Uvijek sam voljela miješanje materijala i uvijek sam to činila – s torbama, odjećom, tako da je to došlo prirodno i s nakitom. U početku sam miješala industrijski pleksiglas, kristale Swarovski, prirodno kamenje i sl. Volim kombinirati nespojivo i stvarati nešto posve novo.

• Sjećate li se prve stvari koju ste dizajnirali? Što je to bilo, prsten, ogrlica? Imate li taj komad još uvijek?

Bilo je to veliki imbus kristal, ogrlica s biserom i debelim lancem. I to sam napravila za svoju baku! To je tako daleko od onoga što danas dizajniram, ali morate si dati prostora za istraživanje i steći povjerenje u svoj rad. Čak i danas mi se događa da po završetku kolekcije pomislim: “Ovo je strašno!” To je nešto na čemu ste radili tako dugo i morate pustiti da strah jednostavno prođe.

• Koji je najneobičniji materijal sa kojim ste radili?

Koristila sam materijal za ugradnju metalnih polica u trgovinama. To je onaj masivan pleksiglas koji je istaknut neonskim bojama. Bilo je zanimljivo raditi s njim. Također, radila sam s cijevima koje se koriste za izradu motora u brodogradnji.

• Što vas inspirira?

Potpuno sam opsjednuta filmom “Blade Runner”. Sjećam se McQueenove kolekcije inspirirane tim filmom za Givenchy još iz 2000. godine. Doslovce sam otrčala do videoteke posuditi film na VHS-u. To je bila VHS kaseta najlošije kvalitete, sva sažvakana i izgrebena, ali gledajući film na svom malom prijenosnom TV-u, pomislila sam: “Ovo je najbolja stvar!” Od tada sam film pogledala valjda nekoliko stotina puta. Volim styling u njemu, taj glamur 50-ih, film noir stavljen u ludo futurističko vrijeme, japanske neonske natpise posvuda! Ne sviđa mi se blesav koncept znanstveno-fantastičnih filmova, ali filmovi kao što su novi “Tron” i “Peti element”  apsolutno su moj stil.

• Trenutačno radite s Topshopom. Možemo li očekivati još nakita Merle O’Grady po dućanima širom Europe?

Suradnja s Topshopom u inicijalnoj je fazi i zasad samo testiramo tržište. Vidjet ćemo što će od toga biti. Za sada su naručili 60 komada i imala sam samo tri tjedna da ih završim, ali kada imaš klijenta poput Topshopa, ne mariš za stres.    

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.