Trend u Hrvatskoj

Sve više ljudi bira bicikliranje za rekreaciju. Doznajte kako voziti kroz grad, a da ne ugrožavate sebe ni druge

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
12.09.2016., Zagreb - Prekrasan suncani rujanski dan ponukao je mnoge bicikliste da se na svojim biciklima provezu gradom. Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL
Foto: Igor Soban/PIXSELL
18.09.2016., Zagreb - Sindikat biciklista organizirao druzenje gradjana u Masarykovoj ulici koja je na par sati zatvorena za promet. Druzenje je organizirano u sklopu Europskog tjedna mobilnosti od 16. do 22. rujna - na dan bez automobila. Photo: Igor S
01.04.2017.
u 22:30
Biciklisti nemaju trošak skupog goriva, ne moraju se brinuti gdje će parkirati automobil, a u vrijeme prometnih gužvi ne gube vrijeme čekajući u kolonama
Pogledaj originalni članak

Proljeće i toplo vrijeme koje ono donosi sa sobom na ulice i ceste izvuče brojne bicikliste. I to ne samo rekreativce nego i one koji pedaliraju na posao i s posla.

Prednost bicikliranja svakako je tjelesna aktivnost koja pozitivno utječe na zdravlje, a korištenje bicikla donosi i značajne uštede na troškovima prijevoza. Važna je prednost vožnje biciklom i ta što ne zagađuje okoliš poput drugih prijevoznih sredstava. Za razliku od onih koji se voze automobilima na posao i s posla, biciklisti nemaju trošak skupog goriva, ne moraju misliti gdje će parkirati svoje vozilo, odnosno hoće li ga imati gdje parkirati. U vrijeme prometnih špica, kad nastanu gužve na gradskim prometnicama, biciklisti ne stoje u kolonama, nego pokraj njih ležerno projure.

Postaje trend u Hrvatskoj

Biciklisti nisu ni ovisni o javnom prijevozu pa ne moraju čekati na stanicama kad će napokon doći autobus ili tramvaj, hoće li oni biti pretrpani putnicima, a postoji velika šansa da i u tramvaju ili busu zapnu u nekom prometnom čepu. Sve su to lijepe prednosti svakodnevnog korištenja bicikla koje sve više postaje trend i u Hrvatskoj, kao što je to već godinama u drugim, pogotovo zapadnoeuropskim državama. No većina hrvatskih gradova nema baš najbolju biciklističku infrastrukturu i to je jedan od problema s kojima se suočavaju domaći biciklisti.

Nedovoljno je biciklističkih staza i traka, a i prometna kultura u Hrvatskoj, i što se tiče biciklista i što se tiče drugih sudionika u prometu, nije baš na visokom nivou. Biciklisti trebaju imati na umu da su sudionici u prometu koji upravljaju vozilom, jer bicikl je upravo to – vozilo. A mnogi od njih, pogotovo početnici, bilo stari ili mladi, toga nisu svjesni pa olako sjedaju na bicikl kojim onda upravljaju nepropisno. Zaboravljaju, primjerice, da i u bicikliranju vrijedi pravilo vožnje desnom stranom pa se voze onako kako njima odgovara, lijevom stranom, po sredini i tako ometaju druge sudionike u prometu. Važno je napomenuti i da vožnja biciklom nogostupom i u pješačkoj zoni nije dozvoljena, a to mnogi biciklisti ne znaju ili ignoriraju.

Iako je vožnja s kacigom na glavi preporučena, ona je obvezna samo za bicikliste mlađe od 16 godina. Zato je obvezno imati prednje i stražnje svjetlo na biciklu za vožnju noću, čega se mnogi biciklisti ne pridržavaju. Često biciklisti griješe i na pješačkim prijelazima kad očekuju da im automobil stane jer smatraju da oni imaju prednost prelaska. No činjenica je da na pješačkim prijelazima biciklisti moraju sići s bicikla i prijeći pješački gurajući ga.

Sigurno bicikliranje

Mnogi nisu svjesni ni zakonske odredbe da je i vožnja bicikla pod utjecajem alkohola zabranjena i kažnjiva. Tako će biciklist kojega policija uhvati s više od 0,5 g/kg alkohola u organizmu platiti kaznu od 500 kuna. Isti je iznos kazne i za vožnju bicikla pod utjecajem opojnih droga. Bicikliranje ima puno više prednosti nego mana, ali sa sobom donosi i odgovornost. Važno je stoga pridržavati se propisa kako bi bicikliranje bilo sigurno za sve sudionike u prometu.

>>I bicikliste u vozačku školu ako već nemaju dozvolu za automobil ili motor

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

HR
Hrabraja
00:34 02.04.2017.

Kroz zagreb je to nemoguce, bicikisticke staze su sam reklama koja je beskorisna