pripazite

Nije baš kako se čini: 6 'pristojnih' poruka koje šaljete, a koje su zapravo uvredljive

Foto: Shutterstock
Nije baš kako se čini: 6 'pristojnih' poruka koje šaljete, a koje su zapravo uvredljive
28.09.2023.
u 13:30
Mnogo puta primijenjeni ton može rezultirati time da vaša neformalna poruka bude protumačena kao nepristojna ili agresivna
Pogledaj originalni članak

Tekstualne poruke brze su i praktične te nam omogućuju da ostanemo u gotovo stalnom kontaktu tijekom dana. Međutim, istraživanja pokazuju da na taj način često propuštamo neverbalne znakove koji nam pomažu da istinski razumijemo jedni druge, piše Best Life

"Poruke, poput e-pošte, ne dolaze s tonom korisnika, pa je na čitatelju da ga primijeni", objašnjava Jules Hirst, osnivačica tvrtke Etiquette Consulting. "Mnogo puta primijenjeni ton može rezultirati time da vaša neformalna poruka bude protumačena kao nepristojna ili agresivna."

VEZANI ČLANCI:

Zapravo, dr. sc. Albert Mehrabian, profesor na UCLA-i, utvrdio je da se otprilike 58 posto komunikacije prenosi govorom tijela, 35 posto drugim znakovima kao što su ton, visina i naglasak, a samo sedam posto kroz stvarne izgovorene riječi. Dakle, lako je vidjeti kako biste na kraju mogli izazvati uvredu ili zbunjenost kada tih neverbalnih znakova nema. Pitate se koje bi od vaših poruka mogle biti bezobrazne, a da toga niste svjesni? Čitajte dalje kako biste doznali za kojih se šest poruka čini da su pristojne, a zapravo su uvredljive.

"OK" ili "U redu": Prema Jodi RR Smith, osnivaču tvrtke Mannersmith Etiquette Consulting, tekstualne poruke najbolje je koristiti za jednostavnu logističku razmjenu. "Budući da je slanje poruka asinkrono i bez tona, idealno je razmjenjivati ​​objektivne detalje", kaže ona. Neki primjeri uključuju obavještavanje nekoga da ste stigli ili pisanje detalja budućih planova. Međutim, povremeno te kratke, naizgled bezazlene bilješke mogu odavati pasivno-agresivni ton, čak i kada poruka izražava slaganje. "Iako bi poruka trebala biti brza, neformalna, odgovori od jednog slova malo su prebrzi i neformalni", kaže Hirst. "Ovo može funkcionirati u komunikaciji s prijateljima, ali ne biste trebali tako odgovarati kad je riječ  o poslu, posebno ne u komunikaciji sa svojim šefom ili klijentom. Napišite odgovor poput: "U redu, hvala" ili "To mi odgovara.'"

"Nisam siguran jeste li vidjeli moju posljednju poruku...": Ako je netko ostavio vašu poruku samo pročitanu, bez odgovora, možda mislite da je u redu poslati ovakvu poruku. Međutim, ako se ne radi o kroničnom problemu, Hirst kaže da je nepristojno skrenuti pozornost na propust. "Slanje poruka može biti brzo. Ponekad se poruke promaše", objašnjava ona. "Pitati jesu li vidjeli vašu posljednju poruku napadno je i nepristojno. Dopustite osobi neko vrijeme da vidi vašu poruku i odgovori."

"Mogu li te pitati nešto?": Još jedna stvar koju trebate izbaciti iz svog stila komunikacije jest nepotrebno nadopunjavanje vaše izjave ili pitanja. "Ako imate pitanje, postavite ga. Već imate broj osobe – nepristojno je razvlačiti", kaže Hirst. To je također prazna gesta – u većini slučajeva, osoba koja prima poruku osjećat će se nelagodno kad kaže "ne". Uz to, čak i kada prijeđete ravno u srž stvari, ograđivanje vašeg jezika može ublažiti ton vašeg teksta, kaže Laura Windsor, osnivačica ustanove Laura Windsor Etiquette & Protocol Academy. "Dodajte objašnjenje, dodajte više konteksta, koristite riječi koje ublažavaju sadržaj", savjetuje ona.

VEZANI ČLANCI:

 

"Hej što ima?": Vama se ovaj poruka može činiti kao nevin način da stupite u kontakt s prijateljem, ali budući da poruci nedostaje bilo kakav pravi sadržaj, druga strana morat će započeti razgovor. To se može shvatiti kao nepristojno ili dosadno. Ponekad sam medij potiče takvu lijenu komunikaciju, zbog čega Smith predlaže sadržajniju poruku. "Slanje poruka nije naša jedina opcija i nije uvijek naša najbolja opcija – imamo toliko mnogo načina da se povežemo", kaže ona. Pokušajte se sastati licem u lice, pisati pisma ili razglednice, sjesti i napisati potpuniju e-poštu ili umjesto toga odvojiti vrijeme za videopoziv.

"Možemo li razgovarati?": Neki razgovori jednostavno nisu namijenjeni slanju poruka. Konkretno, uvijek biste trebali razgovarati osobno ili preko telefona ako sumnjate da biste mogli izazvati emocionalni odgovor od druge osobe. "Nemojte se skrivati ​​iza poruke kada biste trebali voditi pravi razgovor", kaže Smith. "Ti razgovori uključuju vezu s bliskom osobom, davanje kritičkih povratnih informacija ili bilo kakvu vrstu kreativnog razmišljanja."

 

Poruke koje nemaju definiran početak ili kraj: Postoji mnogo načina da prenesete svoj entuzijazam putem poruke, uključujući promišljenu interpunkciju i emojije. Međutim, Windsor kaže da se također trebate sjetiti započeti i završiti razgovore kako biste pokazali da netko ima vašu punu pozornost dok ste u komunikaciji. "Kakva god bila poruka, ako ne koristite uobičajenu uljudnost – pozdrav na početku poruke i zahvalu ili drugu uslužnost kada završite, poruka koju pošaljete izgledat će nepristojno", ističe ona.

Istraživanje pokazalo: Ako nosite odjeću ove boje, ljudi će vam više vjerovati!

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.