Lukavo

Nismo ni svjesni: Evo kojim se metodama IKEA koristi da bismo što više kupovali

Foto: Shutterstock
Nismo ni svjesni: Evo kojim se metodama IKEA koristi da bismo što više kupovali
27.04.2020.
u 13:05
Dođete u Ikeu i želite kupiti baš sve? Definitivno niste jedini, a evo i kojim se lukavim metodama ovaj trgovački lanac iz Švedske koristi kako bi cijelo iskustvo kupnje bilo uspješno – i za vas i za njih.
Pogledaj originalni članak

Gruenov transfer psihološka je teorija koja tumači utjecaj lokacije i razmještaja namještaja prema navikama kupca. Postoje brojni dokazi o utjecaju boja, mirisa i prostora na kupnju. 

Ako vam se ikada dogodilo da ste otišli u Ikeu ''samo da vidite što ima'' i na kraju ste izišli s paketom čaša, umjetnom biljkom i nekim od slatkiša, Gruenov transfer kod vas je upalio. Alan Penn, profesor s londonskog sveučilišta University College, već godinama govori o tome kako Ikea namjerno dezorijentira kupce i tako ih navodi da kupuju. 

Nema izlaza
Svaka Ikea ima samo jedan ulaz i jedan izlaz. Odmah na ulazu nalazi se dječja igraonica i svi moraju proći pokraj dječjeg smijeha i popeti se stubama. Možda je to čista slučajnost, a možda imaju teoriju i dokaze da smijeh utječe na veću potrošnju. Hodanjem kroz trgovinu ulazite u zbunjujuće labirinte, a tada počnete razmišljati kako nešto morate kupiti – na kraju čak 60 posto stvari koje ste uzeli nije ni bilo na popisu kada ste krenuli.

Osjećaj ugode 
Čim se popnete jedinim stubama kod ulaza, naći ćete se u savršeno dizajniranim dnevnim sobama. Postoji realna mogućnost da oni samo žele da se opustite i počnete razmišljati o baš svemu što biste mogli kupiti i staviti u vlastitu dnevnu sobu. Možda se sjetite da bi vam baš neki naslonjač dobro došao, a možda vam se baš neka vaza svidi.

Što vaš dom govori o vama?

Torbe za kupnju
Velike žute torbe nalaze se na svakom koraku i piše da se njima slobodno možete poslužiti. Poznati je trik da će kupci, ako uzmu košaru ili kolica, htjeti ih i napuniti, a američki trgovci bili su prvi koji su shvatili da veća kolica znače i veću potrošnju. Tom teorijom vodi se i Ikea koja vam nudi da kupljene stvari kroz trgovinu nosite u žutim torbama. Zašto baš žute? U teoriji žuta označava optimizam i pozitivne emocije.

Odmor na pola puta
Kada prođete prvi dio Ikee, naći ćete se u kafiću i restoranu gdje se možete odmoriti. Imat ćete vremena za punjenje baterija kako biste bili spremni za nastavak trošenja novca.

Slaganje namještaja
Svaku komodu, ormar, stolić koji kupite u Ikei morate složiti sami uz dobivene upute. Tako dobijete vlastitih ruku djelo, a psiholozi kažu da vam se takav namještaj mnogo više sviđa. Istraživači s Harvarda osmislili su 2011. godine naziv ''Ikea efekt'' kako bi opisali baš takvu pojavu. 

 

 

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 35

Avatar abakus
abakus
14:30 27.04.2020.

Ne kupujem u IKEA-i zbog njihove ideologije "rodnosti" i, kako ono, "različitosti" koju nameću u svojim reklamama. Ne podnosim velike kompanije koje smatraju da nam zajedno sa svojim proizvodima moraju i ispirati mozak svojim ideološkim opredjeljenjima. Ne ide.

DU
Deleted user
14:33 27.04.2020.

Jedamput sam bio u ikei i nikad više. Morao sam cijelu trgovinu proći i svaki odjel proć da bi mogao izaći iz trgovine , a trebao sam jednu malu stvar kupiti. Putokaz u trgovini te vode kao maloga majmuna po trgovini

MA
Marina58
18:55 27.04.2020.

Svima koji su iznervirani obilazenjem labirinta u Ikei: za vasu informaciju - ista ima izvrsnu web stranicu i katalog sa svim proizvodima, ali doslovno sa svim, i za svaki proizvod pise tocno gdje se nalazi u skladistu. Napravis popis, na internetu vidis gdje je sto smjesteno, odes direkt u skladiste, pokupis artikle i nastavis na blagajnu. Jednostavno.