Dvotjednim programom The Garden Brewery proslavit će otvaranje nove lokacije na zagrebačkom Žitnjaku. Novi Garden nalazi se nedaleko od prvotne lokacije s koje je ova popularna craft pivovara prije šest godina počela s radom i u velikoj mjeri pokrenula tu još mladu scenu u jednom novom smjeru. Počeo je tada val novih pivskih stilova i podstilova koji su spremno prihvatile i druge pivovare pa je danas teško složiti s nekim tko bi eventualno ustvrdio kako u domaćoj ponudi craft pivarstva ne može pronaći nešto za sebe. Lokacija nove pivovare bila je i po mnogo stvari originalna, uz desetak točionika nudili su se Submarine burgeri, na raspolaganju su bile i luksuzne Airstream prikolice, a cijeli je prostor nekadašnje industrijske hale po potrebi pretvaran u plesni podij.
Novi je Garden jedna drugačija, mnogo naprednija priča. Objekt nekadašnje Flore pretvoren je u pravi pivski hram kojim The Garden Brewery riješio ono najvažnije, pitanje kapaciteta. - Proširivanje kapaciteta u starom prostoru više nije bilo moguće, a izvozne brojke počele su to jasno tražiti. Unatoč pandemije došli smo u situaciju da nismo mogli prihvatati nove narudžbe, ponajviše zahvaljujući odličnoj suradnji koju smo postigli s velikim britanskim pivskim klubom Beer52. U novom prostoru mogli smo dramatično povećati kapacitet, a usput i promijeniti filozofiju poslovanja, rekao nam je Tom O'Hara, direktor pivovare The Garden. S novim kapacitetom iz Gardena godišnje može izaći 40.000 hektolitara piva što je u svakom smislu respektabilan kapacitet.
Sasvim sigurno, u ova vremen najveće krize, investicija od 23 milijuna kuna koliko je stajalo uređenje nove lokacije na Žitnjaku, izuzetno je hrabar potez, pa i više od toga. - Mnogi su nam govorili kako nije vrijeme za nikakve investicije, da je najbolje čekati. Pa čak i da nismo skroz pri sebi kada ulažemo toliki novac! Međutim, činjenica je kako mi bilježimo rast i to kontinuirani, Submarine je rastao po stopi od 72% u 2021 godini u odnosu na 2020. godinu a pivski segment poslovanja, odnosno The Garden Brewery, rastao je 54 posto u 2021. godini u istom periodu, što je zaista nevjerojatno, govori nam Tomislav Alpeza, predsjednik uprave The Garden Brewry d.d., grupe koju sačinjavaju The Garden i Submarine Burger te The Garden festivali.
Dodao je kako su ukupno do sada izvozili u preko 30 zemalja. - Izvozni fokus je na tržištima Europske Unije i Ujedinjenog Kraljevstva. Grupa The Garden Brewery d.d. koju čine tri segmenta: pivovara, Submarine i The Garden festivali u 2021. godini je ostvarila konsolidirane prihode od 114 milijuna kuna te EBITDA u iznosu od 16 milijuna kuna, kazao je.Sjećamo se kako je spajanje dvije uspješne zanatske tvrtke u jednu grupu nastupilo nakon ulaganja od 20 milijuna kuna AZ Fonda prije dvije i pol godine. Ispalo je kako je ta jedinstvena investicija u dvije domaće tvrtke bila odličan potez za ovaj mirovinski fond. Nick Colgan započeo je s brendom The Garden još 2006. godine. - I ove smo godine zadovoljni s festivalima jer smo rasprodali dva pri čemu se Dekmantel prodao u 20 minuta. Očekujemo u Tisnom 25.000 posjetitelja iz 40 zemalja kroz šest tjedana gdje većina ostaje najmanje tjedan dana. Zaista se nadam da možemo ove godine imati odličnu sezonu te ponuditi našoj zajednici veliko iskustvo vrhunske produkcije i umjetnika na svim našim događajima, kaže Colgan koji podvlači kako su festivali integralni dio etiekte The Garden. - Mislim da je odgovor na pitanje o uspjehu jasan, nema ga bez kvalitetnog sadržaja, a sadržaj je kod Gardena pivo a kod Submarinea burger, na festivalima glazbeni i gastronomski doživljaj, po čemu su obje kompanije prepoznatljive. Recept također nije tajna, konstantna kvaliteta, odnosno povjerenje kupaca da će dobiti ono što su platili i zadnji puta i onaj prije toga garancija da će nam se vraćati. I to se vidi sa svakom novom Submarineovom lokacijom, gdje sam i sam kod nekih bio skeptičan. Međutim, riječ je o izdržljivoj etiketi povjerenje u koju se godinama razvijalo čemu se duguje ovaj uspjeh. Ništa čudno, na svaku se primjedbu korisnika ili potez konkurencije odgovara nakon studioznog proučavanja, kaže Alpeza.
Kada uđete u prostor na Slavonskoj aveniji 26/1 vidjet ćete Submarineov kiosk no uz njega je i kuhinja Marka Palfija koji je s pivovarom osmislio koncept Full Circle... - Submarine se nakon Rumunjske nastavlja širiti i u Hrvatskoj. Do ljeta otvaramo tri nova restorana - Avenue mall Split, City Center East te novi Garden. Veselimo se novoj lokaciji Gardena koja je definitivno unikatna za Zagreb ali i Hrvatsku, multifunkcionalni prostor će zasigurno privući nove goste te samim time postati atraktivna lokacija za sve, kažu u Submarineu. Ispred vas je, kada se okrenete prema pogonu, šank s 20 točionika na kojima će se u prva dva tjedna otvorenja održavati pravi mali pivski festival uz premijerna izdanja novih piva i to 13 ekskluzivih suradnji s 13 različitih globalnih pivovara iz SAD-a, Meksika, Brazila, Argentine, Beneluxa, Skandinavije, pa sve do Ukrajine. Sve se veže uz projekt Restore Our Earth kojim u suradnji s Beer52, najvećih pivskim klubom na svijetu, dio novca od prodaje limenki ide u projekte za očuvanje planeta. Ipak, sada krenu topliji dani, vrlo je vjerojatno kako će mnogi svoje mjesto hvatati u pivskom vrtu s dvije strane inteligentno povezanim sa šankom i točionicima a u kojem je posađeno 40 novih stabala koja su pristigla i Nizozemske.
- Novi taproom sada nudi prostor - platformu koja je u suštini prostor susretanja dobrih ljudi, kulture, umjetnosti i vrhunskih zanatskih proizvoda - pive, hrane i glazbe. Vizija je postati vodeća europska craft pivovara. Da bi ostvarili zacrtane ciljeve želimo nastaviti kreirati vrhunska zanatska piva te dolaziti do istomišljenika diljem Europske Unije i svijeta. U tom smislu kontinuirano radimo na nastavku digitalizacije poslovanja i daljnjeg rasta izvoznih kanala. Implementacija zelenih politika nam je iznimno važna. Svake ćemo godine smanjivati carbon footprint te intenzivnije koristiti energiju iz alternativnih izvora. Novootvorena lokacija nam to omogućuje, kaže Tomislav Alpeza.
U pivskom vrtu uskoro će niknuti i prostor za djecu koji će posebno cijeniti oni koji djecu žele imati na oku ali isat vremena za svoj gutljaj kave ili piva. Livada sa svježe niklom travom dobit će prostirke tako da podsjeća kao neko dobro mjesto za piknik, a tu su i strukture koje brane od sunca i oborina a mogu se i u cijelosti zatvoriti da tako postati mjesto privatne zabave. U tu svrhu postavljen je vani i još jedan šank s dva prostora za pop-up kuhinje koji će se aktivirati za tjedne otvorenja s poznatim brendom Lari i Penati ali i Palfi Pizzom. Kako osmišljena ideja oko novog Gardena izgleda u provođenju može se vidjeti već u prva dva službena tjedna rada.
Subote 30. travnja i 7. svibnja ujutro počinju s yogom, a nastavljaju se uz Gardenov Farmers Market. Zamišljen je kao vesela tržnica koja predstavlja razne proizvođače, gostuje i Mali plac, poznata mobilna tržnica lokalnih i sezonskih proizvoda. Nedjeljom je organiziran obiteljski dan i zabava za djecu uz besplatne Submarine burgere za djecu do 10 godina. U ponedjeljak, 2. svibnja, na rasporedu su društvene igre, a u utorak pub kviz. Srijeda, 4. svibnja, je dan vezan uz slavljenje piva uz obilazak novog pogona, beer pong, cornhall, moći ćete upoznati i pivare, a oni će biti zaduženi i za glazbu. Sve će se kasnije zaokružiti utrkom Beer Mile Run 14. svibnja.
- Teško da bismo ovako nešto mogli otvoriti i u Londonu. Prostor, lokacija kojom dodatno želimo oživjeti istok grada, odlični su preduvjeti da ljudi još više prihvate novu našu lokaciju i njezina popularnost nadmaši onu gdje smo počeli. Vjerujem kako će se i stalni posjetitelji vrlo brzo naviknuti ne novu pivovaru i pivnicu, pogotovo zbog pivskog vrta na kojem smo zaista puno javili. Sadržaja također neće nedostajati, rekao nam je Tom O'Hara. Glazba će i za otvorenje novog Gardena biti važan dio programa, na otvorenju glazbu pušta i The Architect zadužen za dizajn novog prostora, od četvrtka do subote na rasporedu su bendovi poput LaPaPa, Jazzoleptic, Michael Kvorka Trio, Brothers te lokalni DJ-evi među kojima su DJ Rea, ZAK, Dispatch ili Hrwoe.