Sveučilište Radboud u Nizozemskoj napravilo je eksperiment u koji je uključilo 80 mladih ljudi u dobi od 29 godina. Svrha je bila zaključiti do koje mjere vizualni stimulans može pobuditi želju za alkoholnim pićem. Sudionici su bili podijeljeni u četiri skupine.
Prva je skupina gledala "Američku pitu", film prepun situacija povezanih s alkoholom, koji je dodatno bio ispresijecan oglasima za pivo i vino. Druga je skupina gledala isti film, ali bez promidžbenih poruka. Treća je gledala film "40 dana i 40 noći", u kojem se alkoholna pića pojavljuju rjeđe, ali film je ipak imao oglasni blok. Posljednja je skupina gledala isti film u cijelosti, bez stanki za promidžbene poruke.
Svaka je skupina mogla pristupiti hladnjaku s pivom, vinom i laganim aperitivima. Rezultati su pokazali da je skupina koja je gledala prvi film, koji je uključivao oglase za alkoholna pića, konzumirala dvostruko više alkohola (čak tri boce) od one koja je gledala drugi film bez oglasa.
Rutger Engels, voditelj projekta, za britanski je časopis "Alchocol and Alcholism" izjavio da eksperiment dokazuje tezu da filmovi i oglasi ne utječu samo na doživljaj alkohola u društvu, već i izravno fjeluju kao podražaj za konzumaciju alkoholnih pića.
Rezultati studije mogli bi se iskoristiti za ograničenje oglašavanja navedenih proizvoda i prikazivanja pojedinih filmova u određeno vrijeme na televiziji. Inače, propisi Europske unije navode da je u oglasne kampanje za alkoholna pića strogo zabranjeno uključivati djecu, prikazivati proizvode kao pomoć u društvenom i seksualnom životu.
Zabranjeno je i ohrabrivanje opijanja, te ostavljanja dojma da se pića mogu koristiti kao terapeutsko sredstvo. Sue Eustace iz udruženja Advertising Association (koje se bavi zakonskom praksom u svijetu oglašavanja) tvrdi da nema razloga za dodatnim ograničavanjem, budući da su se obitelj i prijatelji pokazali kao najvažniji dio u borbi protiv alkoholizma.