Qatar Airways najbolja je, a WOW Air najgora zrakoplovna tvrtka ove godine, dok je Croatia Airlines na 32. mjestu prema šestom godišnjem izboru AirHelpa, tvrtke koja štiti prava zrakoplovnih putnika. Najbolja zračna luka prema izboru iste organizacije je Hamad u Dohi, dok je najgora pak Kuvajtska međunarodna zračna luka.
Na popisu su 72 aviokompanije za koje je AirHelp imao statistički značajne podatke, a ocijenjene su na temelju tri čimbenika - točnost, kakvoća usluge i reagiranje na žalbe.
- Nepravilnosti u letu se uvijek događaju. Ono što je važno jest je li aviokompanija planirala tako da iskustvo mogu učiniti manje neugodnim za putnika - kaže Ashley Raiteri, savjetnik za AirHelp.
Iza Qatar Airwaysa, na drugom mjestu je Lufthansa, a slijede Etihad, Singapore Airlines, South African Airways, Austrian Airlines... KLM je na 11. mjestu, a Emirates na 16.
Na drugom kraju ljestvice najgori je WOW Air, islandska niskotarifna tvrtka, koja unatoč imenu nije baš oduševila ljude u AirHelpu. WOW inače na stranici SkyTrax na temelju 444 recenzija ima ocjenu 3 od 10. Ni ostale slične tvrtke poput Ryanaira (67.) i EasyJeta (69.) nisu najbolje prošle, no iznenađenje je Norwegian Air Shuttle ASA, koji se našao na 12. mjestu. Ispred WOW-a su Royal Jordaninan Airlines i Pakistan International Airlines.
Zanimljivo je da je loše prošla i Iberia (65.), koja je lani na sličnom izboru FlightStatsa bila među najboljima. Ovdje je podbacila zbog trećeg čimbenika, prenosi Bloomberg. Korean Airlines je 66.
AirHelp je ocijenio i 141 zračnu luku, također koristeći tri čimbenika - točnost, kakvoća usluge i online mišljenje korisnika, s time da su prva dva čimbenika imala veću težinu pri izboru. Na prvih pet mjeseta su Hamad (Doha), Atena, Tokio, Köln i Singapur Changi, dok pet najgorih čine stockholmska Bromma, pariški Orly, Lyon–Saint-Exupéry, londonski Stansted i Kuvajtska međunarodna zračna luka.
- Različite zračne luke imaju različite probleme - objašnjava Raiteri, dodajući da, na primjer, skandinavske destinacije često imaju problema s odgodama zbog vremenskih uvjeta, unatoč odličnom izgledu i usluzi.
Raiteri također naglašava kako su zračne tvrtke i luke koje su ove godine pale na ljestvici to većinom učinile jer je tržište postalo kompetitivnije, a ne zato što su se same pogoršale.
- Iskreno, većinom vidimo poboljšanja - ističe.
5 zelenih oaza u Zagrebu za bijeg od svakodnevice:
32.) Croatia Airlines, 52.) Adria Airways (SLO), 72.) WOW Air (ISL) i dalje je šupak svijeta, nema nikoga više. Da smo u nečemu najgori u “regionu” to bi se velikim slovima kočilo u naslovu članka. Kada smo u nečemu bolji, to se ne potencira.