Koliko puta vam se dogodilo da se kući vratite sa stvarima koje uopće niste mislili kupiti?
Ništa neobično, tvrdi Business Insider. Trgovci, naime, imaju svoje male prljave trikove kojima će vas namamiti da otvorite novčanik i onda kad ne biste htjeli.
1. Natpis "sale"
Iako izlog dućana vrišti "sve u pola cijene", nakon što ste ušli u trgovinu jasno vam je da od rasprodaje nema ni "r". Jednom kad ste unutra, veća je vjerojatnost da ćete nešto ipak kupiti.
2. Velika šoping-kolica
Kolica nisu tu zato da bi vam olakšala kupnju već zato da biste u njih mogli potrpati što je više moguće stvari (koje vam ne trebaju). Pojavila su se 30-ih godina prošlog stoljeća.
3. Svježe pecivo na ulazu
Svježe pecivo, baš kao i cvijeće uglavnom su smješteni tik do ulaza u supermarket. Mami vas miris toplog peciva? To nije slučajno.
4. Gdje je mlijeko?
Prošli ste cijelu trgovinu kako biste kupili litru mlijeka. Ništa neobično. Mliječni proizvodi i oni koje najčešće kupujemo obično su skriveni u zadnjem dijelu dućana kako biste obišli sve police dok ne dođete do traženog proizvoda. Usput će vam sigurno nešto "zapeti za oko".
5. Zdesna nalijevo
Trgovci će kupca usmjeriti da se kreće zdesna nalijevo. Tako će vam stvari na policama biti baš nadohvat desne ruke.
6. U ravnini oka
Najskuplja majoneza bit će na polici koja vam je u ravnini oka kako biste baš nju stavili u svoja kolica. Majoneza koja je jeftinija bit će u najdonjem redu. Vrijedi za sve vrste proizvoda.
7. U ravnini djetetova oka
Trgovci su, naravno, mislili i na djecu – sve veće potrošače. Proizvodi koje oni žele njima su u vidokrugu.
8. Ne možete se kretati
Jeste li primijetili kako supermarketi često imaju prezentacije i degustacije, a većinu vremena u trgovini su postavljeni i zasebni štandovi s "posebnim ponudama". To je smišljeno kako bi vas usporilo i pozornost vam usmjerilo na nove proizvode koje trgovci žele da kupite.
9. Diraj me!
Artikli će biti posloženi tako da ih možete opipati jer jednom kad opipate materijal košulje, na primjer, veća je mogućnost da ćete je i kupiti.
10. Tople žarke boje
Ljude privlače tople i žarke boje pa trgovci za logotipe i vanjsko uređenje biraju crvenu, narančastu i žutu. To će nas privući da uđemo u trgovinu čija će unutrašnjost ipak biti u hladnijim tonovima jer ćemo više potrošiti kad je uz smirujuću zelenu.
11. Glasna glazba
Treštanje iz zvučnika natjerat će vas da se čim prije odlučite na kupnju i "pobjegnete" iz dućana ostavljajući mjesta za drugog kupca. No, drukčija će vas glazba dočekati u trgovini sa skupocjenim dobrima. Kupujete zaručnički prsten? Svirat će vam klasična glazba.
12. Kratkoročna ponuda
Znate ono kad stave natpis "sniženo samo još dva dana"? To je nizak udarac na potrebu da nešto imamo sad i odmah i da ne propustimo priliku.
13. Slatkiši i sitnice dok čekate u redu
Nije čudo da je prostor oko blagajni krcat svega, od slatkiša do maramica za brisanje naočala...
Ovdje su uglavnom plasirani manje skupi artikli na koje nije teško potrošiti "nekoliko kuna" dok čekate da dođete na red za plaćanje.
>>Iste tenisice u središtu grada 340, a u šoping-centru 679 kn
15. Ovdje u Britaniji me najvise nervira sto mjenjaju plozaj artiklima. Preko noci sve izmjene. Razlog je da razbiju ljudima navike i trazeci svoj proizvod kupe jos nesto. Stvarno me to nevjerojatno nervira i radje platim vise tamo gdje to ne rade (Waitrose npr)