Dioralop

Polaroidi i mašta: Formula za avangardu za hrvatske trendsetere

Foto: Sanja Bistričić
Dioralop
Foto: Sanja Bistričić
Dioralop
Foto: Sanja Bistričić
Dioralop
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dioralop
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dioralop
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dioralop
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dioralop
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dioralop
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dioralop
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dioralop
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dioralop
11.06.2014.
u 10:35
Modno ime Dioralop u Hrvatskoj se pojavio prije tri i pol godine, a prije nešto manje od mjesec dana otvoren je njihov prodajni prostor u zagrebačkoj Vlaškoj ulici. Andreja Bistričić i Maja Merlić uspješno spajaju modu i produkt dizajn
Pogledaj originalni članak

Domaća modna scena iz dana u dan napreduje malim ali sigurnim koracima pa se tako u moru masovne produkcije i „plexy“ mode izdvojilo nekoliko mladih lica.

Među njima su i dvije dame, Andreja Bistričić i Maja Merlić, koje se kriju iza zvučnog imena Dioralop (obrnuto Polaroid).

Već sam naziv modnog brenda upućuje na tehniku kojom nastaje print na odjeći koju kreiraju – namjernim razlijevanjem kemikalija Polaroida i njihovim izlaganjem temperaturama.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

Dizajnerice i poduzetnice Andreja Bistričić i Maja Merlić

Ovih dana duo Dioralop može zadovoljno trljati ruke jer je otvorio prvu trgovinu u Vlaškoj 13, na istom mjestu na kojem su do sada imale pop up trgovinu. Ono što ove mlade dizajnerice izdvaja iz mora drugih jest nekonvencionalno poimanje mode, povezanost s arhitekturom i produkt-dizajnom, eksperimenti kojima ponekad iznenade same sebe.

– Pretpostavljamo da ne dijelimo isti koncept inspiracije s većinom ljudi. Inspiracija ne bi trebala imati razloge. Ona ponekad dolazi i iz nepoznatih izvora. Mi smo onda samo promatrači vlastitog rada i kreativnog procesa, što sve čini zabavnijim. Naša inspiracija ne dolazi s racionalnog polja ili estetske kalkulacije – kažu.

Brend Dioralop je nastao prije dvije godine.

– Upoznale smo se slučajno. Zajedno izvrsno funkcioniramo, inače ne bismo izdržale već sedam sezona. Ponekad se porječkamo, ali to je dobro jer uvijek iz toga proizađe neko novo rješenje – ističu dizajnerice.

Foto: Sanja Bistričić

Kolekcija Barmy Army za jesen i zimu 2012./2013., izvan modnih okvira

Zadnju riječ, što se dizajna tiče, ima Andreja, a Maja je zadužena za poslovni dio. Kolekcije su do sada predstavile u Londonu, Parizu, Beču i Ljubljani, a upravo rade na novoj kolekciji za proljeće i ljeto 2015.

U Dioralopu će predstavljati prijatelje, umjetnike i dizajnere. Među njima je Andrejina sestra, fotografkinja Sanja Bistričić, čija je slika iz kampanje Dioralop u kabini za presvlačenje/galeriji Svlaatchi.Maja, studentica arhitekture, ističe kako je kreativni proces u modi i arhitekturi sličan, odjeću gleda kroz 3D oblike s naglaskom na teksture i materijale, razumije krojeve i radi male makete od papira, što je specifično za arhitekturu, a dobro primjenjivo modi.

Andreja je stekla diplomu modnog dizajna koledža Central St. Martins u Londonu, na kojem je završila i postdiplomski studij 2009. specijalizirajući žensku modu te stažirajući u studiju Alexandera McQueena. U Zagrebu je pak potom imala samostalnu kolekciju na Cro A Porteru.

– Linija Andreja Bistričić i dalje se prodaje u našoj trgovini. S obzirom na to da ova profesija iziskuje jako puno novčanih ulaganja, teško je voditi dva brenda. Dosta se razlikuje od Dioralopa, ali ima i sličnosti jer je ipak kreira ista osoba – kažu.

Foto: Sanja Bistričić

Fotografija Andrejine sestre Sanje uklapa se u senzibilitet Dioralopa

Duo Dioralop zazire od svakog oblika mainstream mode, a struka je prepoznala njihov avangardni dizajn začinjen smionim printom na finoj svili i pamuku. Prije dvije godine dobile su Elle Style Awards, nagradu u kategoriji najboljeg mladog dizajnera, čime se ponose, ali još se više vesele kada vide da je njihov dizajn zaživio na ulicama.

– Nemamo određenu osobu, ali imamo tip osoba za koje bismo voljele da nose naše stvari. Što se tiče modela Dioralopa, cure ili dečka, to su svakako pripadnici različitih supkultura. Nama je posebno drag Damir Urban – ističu.

Novinari i stilisti prepoznali su Dioralop odjeću kao fuziju buntovnosti i estetike – predstavljena je stoga u underground magazinima kao što su Fiasco, Schon, Zink i Slave.

Rad tih dviju kreativki u budućnosti ćemo, osim u modi, zasigurno moći vidjeti na još nekim poljima. Tko zna, možda će se okušati u dizajnu modnih dodataka, nakita, cipela ili dodataka za uređenje doma. Ali o tome više u budućnosti.

„Sve u svoje vrijeme“, zagonetno kažu Andreja i Maja.

>>Polaroidi i mašta: Formula za avangardu za hrvatske trendsetere

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.