– Kad kupuješ žvaku ili kruh za baku, u trgovini dobar dan kaži i račun traži! – to je samo jedno od vrijednih upozorenja iz slikovnice.
Djeco, nemojte slati poruke na nepoznate brojeve i igrati nagradne igre jer će vam mobitel uzeti puno novca! Djeco, pazite, nije potrebno imati sve igračke s reklama!... Ovo su samo neka od upozorenja iz Potrošačke slikovnice koju su u Splitu predstavili Tanja Popović iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača i Nenad Kurtović iz udruge Dalmatinski potrošač upozoravajući i na činjenicu da je samo prošle godine u Hrvatskoj zabranjeno 7 tona igračaka koje je carinska inspekcija ocijenila kao nesigurne.
Ovdje je riječ je o pilot-projektu koji financira Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, a cilj mu je edukacijom djece povećati njihovu svijest kao potrošača, poglavito u dijelu koji se odnosi na sigurnost proizvoda. Potrošačka slikovnica namijenjena je prvašićima, a idući projekt bit će animirani film za predškolsku djecu, koju na vrijeme treba zaštititi kao potrošače.
Potrošačka slikovnica prvašiće uči o njihovim pravima
Svaki horoskopski znak ima svoj sretan broj - otkrijte koji je vaš i kako vam može promijeniti život
Što čeka stanare od 1. siječnja: Stižu velike promjene u svim zgradama, moguće kazne i do 10.000 eura
Za hitne intervencije u zgradi neće se morati pitati susjeda, za nužni popravak koji uključuje krov neće više trebati 50 posto potpisa, već trećina, dok se o velikim ulaganjima u zgradu neće pitati apsolutno svaki suvlasnik, nego njih 80 posto. Može li netko svoj stan dati u kratkoročni najam, odobravat će 66 posto susjeda
Iskrena ispovijest sina Dade Topića, priznao da se nisu čuli čak 10 godina! 'Neke stvari moraš prihvatiti'
Sin Dade Topića priznao je da nisu bili u kontaktu čak deset godina, a očinska figura mu je nedostajala
Nizozemac koji živi u Hrvatskoj ostao oduševljen jednom slasticom koja se može probati kod nas
Svjesna je da joj je nešto oduzeto, ali zbog toga ne očajava: 'Trebamo podršku i empatiju'
DJECA POTROŠAČI je dokumentarni film o tome čemu su danas djeca izložena u Americi. Na žalost, zahvaljujući \"blagodatima\" globalizacije stvar je odavna prešla granice Amerike i ne treba puno pronicljivosti za vidjeti da se te stvari događaju i oko nas, kao što i ne treba puno maštovitosti za zamisliti da ćemo uskoro svjedočiti i ono što se još nije počelo događati, a obrađeno je u filmu. Trajenje filma je nešto više od 60 minuta, onoliko koliko traje prosječna epizoda popularne sapunice ili svakako kraće od jedne nogometne utakmice. Odlučite želite li uložiti toliko vremena i dobiti neke ideje o uzrocima simptoma koje već zasigurno primjećujete i kod svoje djece jer su izložena sve većim pritiscima na dnevnoj osnovi. Nema pokazatelja koji govore u prilog tome da bi se pritisak na njih mogao smanjiti. Film bi roditeljima mogao pomoći i u objašnjavanju svojoj djeci da neke od njihovih tako jakih želja i zahtjeva u stvari nisu izvorno njihova već nametnuta od neumorne propagandne mašinerije koja stalno pomiče granice u svom nastojanju da bude što prisutnija sa svojim porukama u dječjim glavama i da na svoj način oblikuje njihove interese i kriterije po kojima su \"face\" i \"cool\", a sve u svrhu daljnjeg povećavanja profita. 27.minuta (Dr.prof. Juliet Schor, redovni profesor sociologije s Boston College): \"Oni ih čak prate dok idu u kupaonice. Razgovarala sam puno ljudi koji su sjedili i promatrali djecu dok se kupaju i tuširaju, gledajući kako se koriste šamponom i sapunom, proizvodima za zdravlje i ljepotu, kako se ta kategorija naziva, kako bi nakon toga pisali izvještaje za njihove klijente što da učine s pakiranjem.\" 31.minuta (Dr.Michael Brody, dječji psihijatar): \"Izgovoriti ću to. Takvi propagandisti su vrlo slični pedofilima. U redu? Oni su stručnjaci za djecu. Ako želiš biti pedofil ili propagandist za djecu, trebaš znati s djecom i što će djeca poželjeti.\" 47.minuta (Dr. Michael Rich, Dječja bolnica Boston): \"To je ogroman, stotine milijuna dolara vrijedan biznis godišnje, koji prodaju zbog roditeljske nesigurnosti. U osnovi ostavljaju roditelje s mišlju da ako im ne nabave te stvari, da će njihova djeca zaostajati.\" Film s HR podnaslovima možete skinuti ovdje: http://www.megaupload.com/?d=UOICZ521 ili pogledati direktno ovdje: http://www.youtube.com/watch?v=RoJ4Rw-egtY