Koliko ste često podlegli marketinškoj kampanji za kozmetički proizvod koju su pratile ilustracije blistavog tena manekenke, cvijeća, kapljica rose...? Vjerojatno nebrojeno puta misleći kako ste kupili prirodni kozmetički proizvod i ne čitajući deklaracije. No, kozmetika koja je zaista nastala od prirodnih sastojaka nalazi sve više poklonika, posebno među pobornicima zdravog života i štovateljima starih receptura. Istodobno, domaći proizvođači prirodne kozmetike plivaju u moru administracije kako bi bilo koji od svojih proizvoda mogli staviti na tržište. Magistra Mirjana Brlečić iz Nikel kozmetike objašnjava kako su još 1955. godine proizveli prvu probiotičku kremu.
- Svaki proizvod koji izađe iz našeg laboratorija prate mjeseci testiranja i podeblji dosjei koji sadrže certifikate dobavljača za svaku supstanciju, analize, mišljenja... Procedura je vrlo duga, zahtjevna i košta od dvije do sedam tisuća kuna za svaki proizvod - objašnjava mr. Brlečić napominjući da Ministarstvo gospodarstva daje potporu, ali uz opsežnu dokumentaciju.
Takvoj potpori ne nadaju se u Olivalu.
- Kada je riječ o prirodnoj kozmetici, puno toga nije definirano zakonima i ne postoje tijela za certifikaciju kao u EU gdje je to uređeno u ovlaštenim certifikacijskim kućama. Kod nas je procedura opširnija, skuplja pa čak i stroža. No, proizvođači se drže liste dopuštenih sastojaka, mi pratimo njemačku koja je vrlo precizna, sve dok se za dvije godine ne donese novi europski zakon o kozmetici i ne počne licenciranje i registracija u CHOLIPA-i - objašnjava magistra Vlasta Pojatina iz Olivala.
Na probleme proizvodnje prirodne kozmetike prema tradicionalnim recepturama i one masovne upozorava i voditelj proizvodnje u Uloli. Osim administracije i certifikacije koju podjednako prolaze pogoni Ulole ne mogu ni cjenovno ni količinski pratiti velike proizvođače.
- Koliko god sastojaka sadrži neki proizvod toliko ga certifikata prati, uz detalje o proizvodnji, pakiranju, uputama, ambalaži - objašnjava inž. biokemije Anđelka Pejaković iz Aromatice, koja je u ekspanziji na rusko tržište.