inovatorice

Prodale sve i odselile u SAD: Cilj nam je prodati 10 tisuća naših putnih setova

Foto: Privatni album
Foto: Privatni album
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
putovanje
09.08.2019.
u 12:27
Katarina Džale i Rašeljka Maras u SAD-u razvijaju svoj projekt: odjeću za sve poslovne žene svijeta koja olakšava pakiranje i baš svako putovanje
Pogledaj originalni članak

Amerika, obećana zemlja za mnoge poduzetne useljenike sa svih strana svijeta uključujući, dakako, Hrvate, destinacija je koju su prije godinu dana za svoj poslovni pothvat izabrale i modna dizajnerica Katarina Džale i njezina poslovna partnerica Rašeljka Maras.

Ženski je dvojac svojim inovativnim rješenjem kolekcije putne odjeće za žene, tzv. Unique Travel Setom, već u startu pokazao da puca globalno. Komplet s dva para hlača, haljinom, majicom, kapom, remenom i izmjenjivim rukavima, koji nudi mogućnost za čak desetak odjevnih kombinacija, težak nepuni kilogram i pol, globalnom su tržištu ponudile početkom 2017. putem svjetske platforme za Crowdfunding – Kickstarter. Tijekom 45-dnevne kampanje prikupile su gotovo 28.000 dolara. Činjenica da je većina kupaca bila iz Amerike, tj. iz Kalifornije, New Yorka i s Floride, bio je signal koji nisu previdjele. Krenula su intenzivna putovanja preko bare, a u svibnju 2018. je pala i odluka o preseljenju u Kaliforniju.

– Bilo nam je jasno da nemamo puno izbora ako želimo ozbiljnije unaprijediti poslovanje. Izabrale smo Los Angeles jer je Kalifornija otvorena za nove stvari i investicije – prisjeća se Rašeljka odluke stare godinu dana koja je, kako bi imale kapital za daljnji poslovni iskorak, značila i prodaju imovine u Hrvatskoj. Odvažnost i poduzetnost dale su rezultata. Prodaja putnog seta ubrzo nakon preseljenja u SAD-e porasla je 20 posto, ali time je zadovoljen tek manji dio ambicija mladih Hrvatica.

– Sada nam je cilj mjesečni rast prodaje od 20 posto i 10.000 prodanih setova – otkriva Rašeljka, polovica dvojca koji je u međuvremenu set od sedam komada odjeće, kako bi povećao mogućnost odabira, unaprijedio u četiri različita seta sa po pet, šest, sedam i devet komada odjeće.

– Smatramo se svojevrsnim predvodnicama jer na globalnom tržištu ne postoji proizvod koji ujedinjuje gotovo cijelu garderobu potrebnu za jedno putovanje, a da teži 1,5 kg, da je napravljen od kvalitetne tkanine i da rješava žene stresa pri pakiranju. Može zvučati trivijalno, ali koferi za let avionom ograničeni su na 23 kilograma ili čak samo osam ako se radi o ručnoj prtljazi, a često treba ponijeti i odjeću za poslovne sastanke, za slobodno vrijeme, neku rekreativnu aktivnost i večernji izlazak. Tu su i cipele, pa kozmetika, i dolazimo do poveće hrpe... U svijetu, inače, godišnje putuje 1,4 milijarde ljudi, od čega je 11 posto žena koje putuju same, a samo u Americi ih je 32 milijuna – tumači logiku projekta Unique Travel Set, koji je u međuvremenu rebrendiran i sad se na tržištu nudi pod imenom ICONIC28.

Hrvatske poduzetnice trenutačno su u razgovorima s potencijalnim investitorima kako bi unaprijedile posao. Ušle su na teren surove industrije, koja u Aziji i Južnoj Americi zapošljava čak i djecu, a spada i u najveće zagađivače u svijetu. One, pak, žele dati obol i borbi za ekologiju. Putni set proizvode samo od certificiranih tkanina, bez toksičnih boja, a u planu im je i korištenje recikliranog tekstila, a zacrtale su si sustav cirkularne ekonomije u kojem planiraju za svaki prodani ICONIC28 set u budućnosti saditi jedno drvo.

– Ovdje je jednostavno poslovati, uopće se ne može uspoređivati s Hrvatskom, čak ni s Europom. Sve je puno manje birokratizirano, a investitori su spremni ulagati u inovativne i drugačije projekte. Posebno u ženskom poduzetništvu. Amerika je izgrađena na malom i srednjem poduzetništvu i nije čudno da je sve napravljeno tako da bude na usluzi poduzetniku. Ovdje poduzetništvu i radu djecu uče od malih nogu - pričaju.

Jedina mana njihova sadašnjeg života je nostalgija, pa i Rašeljka i Katarina u Hrvatsku dolaze kad god mogu i vjeruju da su u LA-u privremeno.

– Ovdje je život potpuno drugačiji. Nema kafića s terasama i sretanja ljudi na cesti. Svi stalno rade i nema puno slobodnog vremena. Kalifornija je specifična i po tome što ljudi žive zdravo i većina je fit, bavi se nekim sportom ili planinari. Sam LA je specifičan, na širem području grada živi 10 milijuna ljudi, izuzetno je prometan, orijentiran na biznis. Položaj mu je odličan, okružen je planinama i oceanom i daje puno izbora za sportske aktivnsti.

– Uklopile smo se, kažu djevojke.

– Veći dio dana i nama je užurban, fokusiran na posao, a u slobodno vrijeme smo u prirodi ili na kućnim druženjima s prijateljima miješanih nacionalnosti – kaže Rašeljka i dodaje kako je Hrvatska u Americi pravi hit.

– Gotovo da više i nema Amerikanca koji nije čuo za našu zemlji i poželio doći na o more. Tome, kaže Rašeljka, uvelike doprinose i američki Hrvati koji su strastveni ambasadori svoje domovine.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

SC
Serious_Callers_Only
13:08 09.08.2019.

Ljudi! Sjetio sam se! Mogu kupiti peraje, odijelo i pušku, i staviti ih u torbu. Svoj izum nazvat ću komplet za ronjenje, i prodavati ga u web shopu pu duploj cijeni nego što ista oprema košta pojedinačno. Ja sam uistinu genije, čudo prirode. Maske ću prodavati posebno.