U srijedu, 15. svibnja u zagrebačkom baru Pri Nami, na Zakmardijevim stubama, predstavljen je novinarima, vinskim znalcima i suradnicima drugi broj prvog hrvatskog digitalnog vinskog časopisa Vinske zvijezde. Nastao je proširivši se od istoimenoga vinskog ocjenjivanja na interaktivnu platformu, koja se i dalje bazira na najbolje ocijenjenim vinima, uz pregršt dodatnih vinskih i srodnih tema. Časopis je nastao pokrenut idejom Darka Posleka, fotografa i grafičkog dizajnera koji je, uvidjevši grafičke i ine mogućosti platforme za vinske teme, predložio suradnju fotografu i vinskom znalcu Juliu Frangenu i Mariji Vukelić, vinskoj stručnjakinji i promotorici. Ovaj ružičasti broj bio je prigoda da se predstavi ideja, sadržaj i forma – to je jedina vinska platforma na kojoj se može čitati o odličnim hrvatskim vinima, saznati novosti iz svijeta vina ali istodobno i povezivati, preporučati, gledati, slušati i kupovati proizvode i usluge – nudi sve što nosi digitalno doba. Inovativnost i jedinstvenost se može opisati pridjevima: originalan (jedini digitalan vinski časopis u Hrvatskoj; digitalan - dostupan svima u bilo kojem trenutku, s bilo koje platforme (računalo, mobitel, tablet); interaktivan - osim čitanja sadržaja, čitatelj istovremeno ima mogućnost pregledavanja videa, online kupnje proizvoda, posjećivanja web stranica, primanja informativnih i edukativnih newslettera, sudjelovanja na društvenim mrežama; moderan - u potpunosti je usklađen s današnjim trendovima komunikacije (povezan s mrežama i kanalima Facebook, Instagram, Youtube), besplatan - bez mjesečnih pretplata - i ekološki, bez printa (osim na zahtjev) - te, slijedom navedenoga, s fantastičnim promotivnim mogućnostima! Predviđeno je da izlazi svaka dva mjeseca, a između dva broja, čitateljima će se slati newsletter s novostima i najavama iz vinskoga svijeta. Dva posebna izdanja planirana su za Uskrs i Božić, bavit će se tradicionalnim receptima i sljubljenim vinima za blagdane. Najviše prostora posvećeno je hrvatskim vinarima i vinima koji sudjeluju na ocjenjivanjima Vinske zvijezde.
Urednica Marija Vukelić predstavila je sadržaj drugoga “Ružičastoga” broja, napomenuvši da je prvi broj bio probni i da je u njemu bilo dosta njezinih već “recikliranih” autorskih tekstova i rubrika čije su teme vječne (Vino na visokoj peti, Razgovori o vinu, Vino i riječi). Budući da je čitanost bila iznimno visoka, ekipa Vinskih zvijezda, nedugo nakon prvog izdanja u ožujku, u travnju je objavila posebno izdanje za Uskrs u suradnji s food blogerima i influenserima (Sandra Rončević, Tanja Pastuović Klaić, Gladni Mile i Suzy Josipović Redžepagić) te je 10. 5. izašao i 2. broj pokazavši raznolikost tema i stručnost svih suradnika. Uz središnje mjesto posvećeno nagrađenim vinima s ocjenjivanja, ostale su stalne rubrike iz prvoga broja “Najave i događaji”, “Razgovor o vinu”, Mladi & vino, “Vinska regija/podregija/terroir”; “Sorte vina”,
“Vinska radionica”, “Vino& riječi”; “Vino & civilizacija”; “Vino& business”, “Francuski & vino”, “Edukacija”, “Jaka alkoholna pića”, “Bluez Dibiduz”, “Mali vinski leksikon”. Nove rubrike su “Priče iz Istre i okolice” sommeliera Emila Perdeca, “Zadarsko vinsko pero” vinske stručnjakinje i kolumnistice Zadarskog lista Manuele Plohl, “Vinske priče iz Slavonije” novinara i publicista Željka Garmaza, “Prirodna vina” enologinje i vinske promotorice Nine Štulić, “O pivu iz pivnice”, novinara Gorana Gazdeka, “Čokoladne mušice” Sanje Vladović, certificirane kušačice čokolade, “Masline i maslinarenje” stručnjakinje i ocjenjivačice maslinovih ulja Anje Novoselić: O ženama i vinu piše Mirjana Maksimović vinska stručnjakinja iz Vojvodine, a “Začin na pravi način” imat će više autora. Predstavljen je i crtani lik Grozdek, našega poznatog karikaturista Stiva Cinika koji će nam pričati svoje pustolovine putujući kroz vinske regije Hrvatske i svijeta – u stripu.
Časopis se distribuira putem newslettera na mailing liste koje uključuju HoReCa sektor; vinare i vinogradare, maslinare, turističke zajednice te vinoljupce i vinoznalce. Pojedini tekstovi mogu se ekstrahirati u obliku objava pa tako platforma funkcionira i kao web stranica: ti se tekstovi mogu dijeliti samostalno po društvenim mrežama i dodatno promovirati. Budući da je besplatan za čitatelje, časopis se financira putem reklama i promotivnih sadržaja. Sljedeći broj se najavljuje za početak srpnja, nakon Ljetnog ocjenjivanja vina koje će biti i glavna tema broja.
Važno je naglasiti da se dosadašnja tri izdanja Vinskih zvijezda mogu « skinuti » s platforme isssuu i staviti u vlastito računalo ili mobilni telefon te potom čitati i kad nema interneta dio po dio - potpuno besplatno. Ipak internet je važan jer se veliki dio sadržaja može gledati na linkovima za video. Časopis koji se čita, gleda, kojim se linka – i kupuju usluge i proizvodi. Moderan i jedinstven. Jeste li ga pročitali ?