INTERVJU

Prvi potpuno digitalizirani samoposlužni coffee store u Hrvatskoj pruža jedinstveno i suvremeno iskustvo ispijanja kave s nogu

Foto: Josip Regović/Pixsell
Franck Snogoo
Foto: Josip Regović/Pixsell
Franck Snogoo
Foto: Josip Regović/Pixsell
Franck Snogoo
Foto: Josip Regović/Pixsell
Franck Snogoo
Foto: Josip Regović/Pixsell
Franck Snogoo
Foto: Franck
Franck Snogoo
Foto: Franck
Franck Snogoo
06.11.2021.
u 08:00
U Franck Snogoo storeu našim potrošačima nudimo više od 35 različitih napitaka od kave poznatih Franck brendova dostupnih iz profesionalnih samoposlužnih aparata za kavu, a kupci mogu besplatno preuzeti i Snogoo aplikaciju te postati članovi loyalty kluba koja će im omogućiti besplatnu kavu
Pogledaj originalni članak

U zagrebačkoj Ilici 38 nedavno je otvoren prvi, potpuno digitalizirani i samoposlužni coffee store u Hrvatskoj - Franck Snogoo. Riječ je o suvremenom walk-in-storeu u kojem će Zagrepčani, ali i turisti, od 0 do 24 sata moći kupiti šalicu vrhunske Franck kave za van, te ostale tople i hladne napitke, sendviče, kolače, svježe cijeđene sokove te razne grickalice.

Franck Snogoo u svojem prostoru nudi više od 35 različitih napitaka od kave poznatih Franck brendova Superiore, Stretto i 125 edition, dostupnih iz profesionalnih samoposlužnih aparata za kavu. Svi oni donose jedinstveno iskustvo ispijanja kave zahvaljujući atraktivnom vizualnom izgledu, tehničkim inovacijama i visokoj kvaliteti espressa uz najmoderniji vacuum sustav svježe prženog zrna kave, čuvajući vrhunsku kvalitetu zrna kao jamstvo standarda kvalitete napitka na razini visoko profesionalnih ugostiteljskih objekata. Više o konceptu Franck Snogoo, trendovima u konzumaciji te prilagodbi kontinuiranim promjenama potrošačkih navika govori Hrvoje Bujan, direktor Franck Snogoo. 

Foto: Josip Regović/Pixsell
Hrvoje Bujan, direktor Franck Snogoo

Predstavite nam ukratko Snogoo koncept i koji su razlozi ulaska u ovaj segment?
Franck Snogoo, kao dio Franck grupe, krenuo je s radom u proljeće 2019. godine. Riječ je o konceptu digitalne platforme koja spaja vrhunsku Franck kvalitetu proizvoda i digitalizirani pristup potrošaču putem mobilne aplikacije. Franck Snogoo je mreža samoposlužnih maloprodajnih lokacija i aparata koji su opremljeni najmodernijom IOT (Internet of Things) digitalnom tehnologijom odnosno telemetrijom, koja nam omogućava da su svi aparati 24/7 u realnom vremenu spojeni na naš Snogoo Cloud preko kojeg putem digitalne platforme upravljamo sa svim tehnološkim, logističkim i kvalitativnim aspektima lanca opskrbe te u konačnici pružamo jedinstveno korisničko iskustvo našim vjernim potrošačima. To u praksi znači da mi operativno u realnom vremenu imamo preciznu informaciju o apsolutno svim aspektima poslovanja na svim našim prodajnim mjestima i u samoposlužnim aparatima za kavu, kao što su stanje zaliha, temperatura i pritisak grupe za kavu, kvaliteta zrna, granulacija mlina za kavu, kvaliteta i protok vode, normativi i slično. Isto se odnosi i na naše ostale samoposlužne aparate, što nam daje komparativnu prednost po pitanju širine, svježine i kvalitete asortimana na našim prodajnim mjestima.

Spomenuta digitalna tehnologija nam omogućava da i dodatno obogaćujemo korisničko iskustvo naših potrošača tako što smo u sklopu postojeće digitalne platforme razvili našu Snogoo wallet mobilnu aplikaciju, preko koje direktno komuniciramo s našim vjernim potrošačima i preko koje se svi naši potrošači mogu bluetoothom spojiti na svaki naš samoposlužni aparat, bilo za topli ili hladni asortiman, te jednostavnim korisničkim iskustvom vršiti bezgotovinsko plaćanje i sudjelovati u posebno dizajniranim programima vjernosti i sustavu nagrađivanja putem Snogoo bodova.

Kao proizvođač i sinonim za kvalitetu kave i toplih napitaka, u ovome segmentu smo vidjeli logičan smjer razvoja našeg biznisa kave i pružanja korisničkog iskustva vrhunske kvalitete upravljajući procesom pripreme kave „od zrna do šalice“. Uzevši u obzir sve što nam pruža najmodernija digitalna tehnologija i u skladu s tim evolucija lifestylea novih generacija, u razvoju ovog kanala prodaje i novog pripadajućeg asortimana svakako vidimo prostor za dodatni rast na tržištu RH i inozemstva.

Foto: Franck
Franck Snogoo

Koje su posebnosti novootvorenog Snogoo walk-in storea u Zagrebu? Imate li planova za nove lokacije?
Primarno u korisničkom iskustvu, s obzirom da se radi o prvom samoposlužnom coffee shopu koji je otvoren 24 sata 7 dana u tjednu. Kroz moderan, jednostavan dizajn i opremanje prostora, željeli smo pružiti jedinstveno, suvremeno iskustvo ispijanja bogatog asortimana kave s nogu, kao i iskustvo kupnje širine asortimana prikladnog današnjem načinu života i rada, zbog čega smo često u pokretu i na nogama.

Željeli smo ponuditi moderan coffee shop u tzv. „one-stop-shop“ formatu, tako da svaki posjetitelj može naći nešto za sebe. Uz široki izbor kava s potpisom naših provjerenih, premium brendova, tu je i čaj, napitci od cikorije i žitarica, topla čokolada, svježe cijeđeno voće, sokovi, voda, sendviči, salate, slane i slatke grickalice te poseban aparat za hladni cappuccino u više različitih okusa.

Što se tiče prostora, uveli smo Digital Signage, veliki centralni ekran s touch screenom i sustavom za navigaciju, ekrane za prikazivanje tijeka kupovine i informiranje o novitetima, zanimljive kvizove i nagradne igre. Prostor je opremljen mirisnim i glazbenim sustavom, a zanimljivost su i dva holofan ventilatora u izlogu, s animacijama koji posebno dolaze do izražaja tijekom noći. Naravno, imamo u planu otvaranje sličnog digitaliziranog walk-in storea i na drugim lokacijama.

Koliko samoposlužnih uređaja i prodajnih lokacija ukupno imate u Hrvatskoj? Gdje ste sve prisutni?
Snogoo trenutno ima preko dvije tisuće samoposlužnih aparata za tople i hladne napitke diljem Hrvatske te se uz izrazito dinamičan rast taj broj povećava na tjednoj bazi. U prve dvije godine poslovanja Franck Snogoo razvio je snažnu logističku mrežu u cijeloj Hrvatskoj, koja jamči kvalitetan tržišni nastup i daje čvrsti temelj za snažan rast broja prodajnih mjesta. Pored glavnog operacijsko-logističkog centra u Zagrebu, u sklopu kojeg se nalazi i Centralni Snogoo Servis, otvorili smo regionalne logističko-servisne centre i u Đakovu, Varaždinu, Rijeci, Zadru i Splitu. Do kraja tekuće godine otvaramo i preostala dva regionalna logističko-servisna centra u Puli i Dubrovniku, čime ćemo definitivno zaokružiti logističke i operativne pretpostavke za očuvanje liderske pozicije na tržištu samoposlužnih aparata u RH te daljnji tržišni iskorak u razvoju novih korisničkih iskustava i prigoda konzumacije s nogu.

Foto: Josip Regović/Pixsell
Hrvoje Bujan, direktor Franck Snogoo

Tko su vaši kupci? Kome se primarno obraćate?
Našu ponudu prilagođavamo tipu i potrebama određene lokacije gdje postavljamo aparate te time specifičnostima same prigode za konzumaciju na tim lokacijama. U skladu s tim, razvili smo pet segmenata ili formata Snogoo prodajnih instalacija. Prvi je jednostavan „table top“ samposlužni aparat prikladan za npr. uredsko poslovanje, slijedi samostojeći koncept većeg kapaciteta za tople napitke i prikladni hladni asortiman podoban za velike pogone i zatvorene sustave. Nadalje, slijedi dedicirano formatirani korner uz prikladan asortiman za polujavne lokacije kao što su fakulteti, kampusi, bolnice, domovi zdravlja, sportski klubovi, fitness centri i slično. Zaključno, tu su dva formata za velike i frekventne javne lokacije, Snogoo kiosk koji koristimo na javnim frekventnim lokacijama poput turističkih atrakcija ili prometnih čvorišta te Snogoo walk-in-store namijenjen za urbane centre. Uvijek se vodimo idejom prilagodbe specifičnim prigodama za konzumaciju i potrebama potrošača na određenoj lokaciji te u skladu s tim definiramo asortiman i planograme ovisno o formatima i namjeni same lokacije. Stoga su zapravo naši potrošači svi koji u prolazu, s nogu ili by-the-way, u skladu s užurbanim i modernim lifestyleom, svrate na kavu, sok ili sendvič.

Kakve su reakcije potrošača?
Franck Snogoo u svojim samoposlužnim aparatima nudi upravo ono što Franck najbolje proizvodi već dugi niz godina, vrhunski profil šalice espresso kave kontrolirajući cijeli proces od zrna do šalice. Široki asortiman koji nudimo u toploj i hladnoj kategoriji omogućava nam prepoznatljivost od strane potrošača koji su naša najveća snaga i aktivni partneri u daljnjem širenju poslovanja na kojem intenzivno radimo u Snogoo. Putem Snogoo platforme i Snogoo mobilne aplikacije, koju već koristi nekoliko desetaka tisuća potrošača i svakim danom se taj broj povećava, svakodnevno direktno komuniciramo s potrošačima i uvažavajući njihove primjedbe, sugestije i prijedloge, kontinuirano usavršavamo i razvijamo naš asortiman.

Osigurali ste i beskontaktno plaćanje te program vjernosti?
Da, Franck Snogoo nudi sve vrste plaćanja: od novčanica, kovanica pa sve do beskontaktnog plaćanja putem POS uređaja, a do kraja godine uvodimo i mogućnost plaćanja crypto valutama. Novost na našem tržištu je i već spomenuta Snogoo mobilna aplikacija s odličnim programom vjernosti koji našim potrošačima omogućava brojne pogodnosti. Osim naručivanja i plaćanja napitaka, putem aplikacije je moguće i nadoplatiti virtualni račun kao i direktno komunicirati sa Snogoo platformom u realnom vremenu što nam omogućuje povezanost sa našim korisnicima, a njima uživanje u besplatnoj vrhunskoj kavi.

Foto: Josip Regović/Pixsell
Hrvoje Bujan, direktor Franck Snogoo

Kakvi su rezultati s obzirom na situaciju s koronom? Jeste li zadovoljni s rezultatima ove prve dvije godine?
Franck Snogoo je relativno novo ime na našem tržištu, no jedinstveni koncept s modernim aparatima, digitalnom platformom te kvalitetnom ponudom očito je nešto što je tržištu zaista trebalo, odnosno što su potrošači tražili i prepoznali u našoj ponudi. Sve su to razlozi našeg brzog rasta i pozitivnih rezultata s kojima smo vrlo zadovoljni, kao i s prvim pozitivnim reakcijama tržišta.

Franck Snogoo započeo je s radom u 2019. godini, prije pojave pandemije, isključivo kao reakcija na nove potrošačke trendove i tehnološka dostignuća. Po otvaranju tvrtke uslijedile su intenzivne kapitalne investicije i u samu opremu, ali i tržište. U ovome razdoblju bilježimo organski rast jer svojom kvalitetom i ponudom nastojimo podići razinu standarda kvalitete i ponude na tržištu samoposlužnih aparata te se po tome izdvajamo od konkurencije.

Pandemija je generalno usporila rast i prodaju, s obzirom da je u uvjetima lockdowna, izuzev vrlo malog broja prodajnih mjesta koja su nam radila bolje od uobičajenog ritma, velika većina prodajnih mjesta i lokacija bila zatvorena ili je uslijed online funkcioniranja radila na minimalnim razinama. Stoga je zaključak da nam je COVID-19 definitivno negativno utjecao na poslovanje i usporio rast.

Foto: Franck
Franck Snogoo

Kojim ritmom se aparati pune i kako funkcionira održavanje?
Franck Snogoo je operativno i logistički u potpunosti digitaliziran i automatiziran. Snogoo Cloud sustav telemetrije omogućava praćenje aparata 24/7 što podrazumijeva kontrolu stanja zaliha u samom aparatu i logističkim centrima te modelom Prekittinga automatskim rutiranjem precizno određuje dinamiku obilaska i sadržaj nadopune svakog aparata te prethodnu pripremu punila u skladištu za svaku rutu. Ista platforma koristi se i za tehnološko održavanje i osiguranje kvalitete svakog aparata. Sustav nam daje uvid u sve segmente samoposlužnog aparata, od sirovina do ostalih relevantnih podataka samog aparata. Preko Clouda na koji su svi aparati spojeni, u realnom vremenu upravljamo aparatima na terenu te imamo potpuni kvalitativni i kvantitativni nadzor nad svakom lokacijom. Samim time brzina naše reakcije i intenzitet obilazaka naših lokacija je u potpunosti prilagođen potrebama naših korisnika na što smo iznimno ponosni. Snogoo digitalna platforma svakako daje novu dimenziju i dodatno pospješuje jamstva kvalitete i sigurnosti potvrđena našim HACCP, IFS, Halal i Košer certifikatima.

Kako gledate na uvođenje fiskalizacije u vašu djelatnost i kako to utječe na vaše poslovanje?
U potpunosti podržavamo uvođenje fiskalizacije te napore Ministarstva financija i Porezne Uprave da se i ovaj segment poslovanja maloprodaje konačno stavi u fiskalne okvire i time neutralizira izraziti utjecaj sive ekonomije na ovaj biznis, koji se više desetljeća odvijao u okvirima nelojalne konkurencije i onemogućavao fer i konkurentnu tržišnu utakmicu. Upravo je fiskalizacija i legislativno uređivanje ovog tržišta jedan od ključnih razloga zbog kojih je Franck i odlučio pokrenuti Snogoo.

Sadržaj omogućio Franck

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr