Baš kad smo pomislili da smo sve vidjeli i od trgovaca sve doživjeli, oni uvijek iznova iznenade svoje kupce nekim novim trikom ili, u najmanju ruku, “domišljatim” načinom prodaje, primjerice zubne paste. Sensodyne zubna pasta skuplja je nego druge paste (određene stoje oko 40 kuna), a razlika u cijeni u usporedbi s drugima može se penjati i više od 20 kuna. Trgovci su je stoga prepoznali kao pravi mamac za lopove i odlučili je zaštititi...
Na polici prazna kutija
– Kupovala sam zubnu pastu Sensodyne u Konzumu. Uzela sam je na polici, a kad tamo prazna kutija, otvorena i zalijepljena selotejpom! Upitala sam jednu od prodavačica što s time te mi je rekla da dođem na blagajnu i da će mi ondje dati pastu za zube! Inače takve stvari kupujem u drogerijama pa me iznenadio taj način prodaje – prepričala je neobičnu situaciju naša čitateljica.
Svidjelo se to kupcima ili ne, ovaj način prodaje služi i kao jedna od zaštita proizvoda od lopova.
– Način prodaje zubne paste Sensodyne oblik je prevencije od krađe u prodajnim mjestima – objasnili su kratko iz Konzuma.
No takav način zaštite od krađa ne odobravaju u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača.
– Raspakiravanje artikla i takav način prodaje vrijeđanje je potrošača. Ako kutija nije originalno zapakirana, pitamo se je li netko otvarao proizvod, stavljao nešto u njega, dirao sadržaj i slično. Trgovci ne mogu u svim potrošačima gledati lopova – objasnio je Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača te napomenuo kako ovakva situacija nije regulirana u Zakonu o zaštiti potrošača.
Neugodna situacija
Osim nadzornih kamera i alarma, trgovci se na različite načine štite od krađa, a ovo je samo jedan u nizu, iako nekorektan način prema kupcu!
Neugodne situacije stvaraju i plastične naljepnice s kodovima koje se najčešće stavljaju na kozmetičke artikle u parfumerijama i drogerijama, a katkad i na odjeću uz već dobro poznate plastične magnete. I dok će plastični magnet teško izići iz trgovine a da se ne upali alarm, plastične naljepnice s kodom mogu stvoriti velike neugodnosti ako se ne odlijepe i ako trgovac pri kupnji ne poništi kod. Tako i za pošteno plaćen proizvod može zvoniti alarm i dovesti kupca u neugodnu situaciju.
Opisanu neugodnost 2 puta sam iskusila u Varteksu na Trgu, prodavacice su jednom zaboravile ponistiti zujalicu iz Liscine kosulje a jednom iz Fossilovog novcanika. Ne zelite ni znati koji me neugodnjak prao kad je pocelo pistati valjda do Cvjetnog a zastitar me smirivao objasnjavajuci kako im se to cesto dogadja. Neka tuke na blagajni drugi put vise paze.