Loša prevencija

Raspakirani artikli kao zaštita od krađa

Foto: Photos.com
Raspakirani artikli kao zaštita od krađa
03.03.2011.
u 17:06
Trgovci ne mogu gledati u svim kupcima lopove, smatra Tomislav Lončar iz Udruge potrošača
Pogledaj originalni članak

Baš kad smo pomislili da smo sve vidjeli i od trgovaca sve doživjeli, oni uvijek iznova iznenade svoje kupce nekim novim trikom ili, u najmanju ruku, “domišljatim” načinom prodaje, primjerice zubne paste. Sensodyne zubna pasta skuplja je nego druge paste (određene stoje oko 40 kuna), a razlika u cijeni u usporedbi s drugima može se penjati i više od 20 kuna. Trgovci su je stoga prepoznali kao pravi mamac za lopove i odlučili je zaštititi... 

Na polici prazna kutija 

– Kupovala sam zubnu pastu Sensodyne u Konzumu. Uzela sam je na polici, a kad tamo prazna kutija, otvorena i zalijepljena selotejpom! Upitala sam jednu od prodavačica što s time te mi je rekla da dođem na blagajnu i da će mi ondje dati pastu za zube! Inače takve stvari kupujem u drogerijama pa me iznenadio taj način prodaje – prepričala je neobičnu situaciju naša čitateljica. 

Svidjelo se to kupcima ili ne, ovaj način prodaje služi i kao jedna od zaštita proizvoda od lopova. 

– Način prodaje zubne paste Sensodyne oblik je prevencije od krađe u prodajnim mjestima – objasnili su kratko iz Konzuma. 

No takav način zaštite od krađa ne odobravaju u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača. 

– Raspakiravanje artikla i takav način prodaje vrijeđanje je potrošača. Ako kutija nije originalno zapakirana, pitamo se je li netko otvarao proizvod, stavljao nešto u njega, dirao sadržaj i slično. Trgovci ne mogu u svim potrošačima gledati lopova – objasnio je Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača te napomenuo kako ovakva situacija nije regulirana u Zakonu o zaštiti potrošača. 

Neugodna situacija 

Osim nadzornih kamera i alarma, trgovci se na različite načine štite od krađa, a ovo je samo jedan u nizu, iako nekorektan način prema kupcu! 

Neugodne situacije stvaraju i plastične naljepnice s kodovima koje se najčešće stavljaju na kozmetičke artikle u parfumerijama i drogerijama, a katkad i na odjeću uz već dobro poznate plastične magnete. I dok će plastični magnet teško izići iz trgovine a da se ne upali alarm, plastične naljepnice s kodom mogu stvoriti velike neugodnosti ako se ne odlijepe i ako trgovac pri kupnji ne poništi kod. Tako i za pošteno plaćen proizvod može zvoniti alarm i dovesti kupca u neugodnu situaciju.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

IS
istinaipravda
17:44 03.03.2011.

Opisanu neugodnost 2 puta sam iskusila u Varteksu na Trgu, prodavacice su jednom zaboravile ponistiti zujalicu iz Liscine kosulje a jednom iz Fossilovog novcanika. Ne zelite ni znati koji me neugodnjak prao kad je pocelo pistati valjda do Cvjetnog a zastitar me smirivao objasnjavajuci kako im se to cesto dogadja. Neka tuke na blagajni drugi put vise paze.

DU
Deleted user
19:02 03.03.2011.

Članci ovog tipa u novinama su uvijek pisani iz perspektive \"nadasve poštenog kupca\". U stvarnosti ima puno dugoprstića i nije ni čudo da se trgovci nastoje zaštititi kad se zna da vrijednost ukradenog dosegne i 2 % dnevnog prometa. Ali, nevezano uz problematiku zaštite robe od krađa - zar nije paradoksalno da tek kad vrijednost ukradenog ide iznad 1000 kn, slijedi gonjenje po službenoj dužnosti. Zamislite da ste trgovac i da vam nekoliko puta drpnu nešto preko 1000 kn i tko to može izdržati na duge staze uz sve znane troškove koje trgovci imaju oko prostora, uposlenih, zahtjeva za sanitarnim normama itd. Ako je vrijednost ukradenog ispod 1000 kn onda u praksi ništa jer se ne isplati trgovcu platiti nekoliko puta više od štete odvjetnika i goniti ga po privatnoj liniji pred sudom. U slučaju stranih državljana koji nešto drpnu u našim trgovinama ni to nije put kojim je pametno krenuti jer strancu nije ni moguće uručiti sudski poziv odnosno to bi trebalo preko MVPEI i onda nema posljedica ukoliko se ne odazove. Nije ni trgovcima lako i ne čudi što čak i jeftine trgovine imaju zaštitare.