Giovanni Sponza:

Rovinj privlači turiste jer je lijep, očuvan, čist i ima najbolju ponudu

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Rovinj privlači turiste jer je lijep, očuvan, čist i ima najbolju ponudu
06.09.2012.
u 08:00
Ključ uspjeha: Jasna strategija, dobro razrađen plan i kompetentni akteri
Pogledaj originalni članak

Tko ga jednom posjeti, uvijek mu se želi vratiti, govore oni koji su doživjeli čari Rovinja, istarskog bisera koji nazivaju i najfotogeničnijim gradom na svijetu. U Večernjakovoj turističkoj patroli ovogodišnji je pobjednik, što je bio povod našem razgovoru s rovinjskim gradonačelnikom Giovannijem Sponzom uoči današnje dodjele Večernjakova priznanja.

Dobar plan i ljudi

Rovinj je, uz Poreč, najjače turističko središte Istre. U čemu je tajna vašeg uspjeha?

Rekao bih da nema tajne, sve je jednostavno. U svakom području, pa tako i u turizmu, treba imati jasnu strategiju, dobro razrađen plan, a kako bi se to realiziralo, treba uključiti maksimalan broj kompetentnih aktera. Usredotočili smo se na podizanje kvalitete postojećih turističkih kapaciteta, a ne trošenje vrijednog i očuvanog prirodnog prostora za gradnju novih. Evo, to su ključni razlozi zbog kojih Rovinj iz godine u godinu raste. Uspjeli smo zahvaljujući zdravu razumu svih relevantnih ljudi u realnom i javnom sektoru. Zajednički smo uspjeli doći do kvalitetno smišljena programa koji su prihvatile i sve političke opcije našega grada.

Rovinj je ocijenjen visokim ocjenama u gotovo svim kategorijama. Kako to komentirate?

Uspjeh turističke sezone djelo je zajedničkoga kreiranja turističke politike grada. U Rovinj turisti dolaze jer je lijep, očuvan, uređen, čist i ima najbolju ponudu. Svaka mjera u razvoju grada rezultat je dugoročnog i strateškog promišljanja. Početkom 2000., kad smo počeli raditi na strateškim prostorno-planskim dokumentima, javni i privatni turistički sektor usuglasili su se i konsenzusom dogovorili da mi u Rovinju nećemo trošiti nove površine, nego ćemo, suziti turističke zone. Time smo Rovinju sačuvali identitet, zaleđe i obalu od apartmanizacije i betonizacije. Jedna od naših ciljanih mjera kao odgovor na krizu bio je rad na strateškim razvojnim dokumentima. Konkretno mislim na Master plan razvoja turizma koji je prihvaćen konsenzusom svih političkih opcija i u punom suglasju s turističkom privredom. Njegovu implementaciju i rezultat rada vidimo danas. Rovinjska turistička privreda puno je investirala u smještajne kapacitete kako bi ih podigla na višu razinu. Maistra je sagradila dva nova hotela s pet zvjezdica, s novom ponudom kongresnog turizma. Valalta kontinuirano investira u održavanje liderske pozicije naturističkog naselja. U starogradskoj je jezgri otvoreno nekoliko lijepih malih obiteljskih hotela. Rovinj vrijednim manifestacija prezentira svoju izvornu baštinu i kulturu. U Rovinj se dolazi ciljano zbog vrhunskih događanja koje organizira Maistra.

Ipak, otkrivena je i nešto slabija karika grada, problem parkiranja. Imate li planova za rješavanjem toga, uvjetno rečeno, problema, jer treba uzeti u obzir i specifičnost Rovinja i njegove stare jezgre?

Problem parkiranja problem je svih gradova u svijetu, posebice ako su oni povijesni, a time i turistički atraktivni gradovi. Teško je zadovoljiti potrebe svih, s obzirom na broj turista u Rovinju, više od 35.000 registriranih gostiju uz 15.000 Rovinjaca. Danak je to koji plaćamo modernom razvoju, većom dostupnošću automobila, ali i komociji. No, osim kontinuirana uređivanja novih parkirališnih mjesta, u gradu ih je gotovo 4000, posljednjih godina s prekograničnim partnerima sudjelujemo u projektu Adrimob koji financira EU, a čiji je cilj povećanje i razvoj prekograničnog pomorskog prometa. Namjera je smanjiti broj dolazaka gostiju automobilima i povećati broj dolazaka brodovima. Ujedno, Adris grupa planira investirati u poslovni kompleks u kojem će biti i zatvorena garaža u centru grada, preko puta postojećeg parkirališta na obali.

Investicije i u krizi

Rovinj je, kažu, grad iznimne privlačnosti. Što vi smatrate njegovim najjačim adutom, ono što gosti ne mogu vidjeti nigdje drugdje na Jadranu?

Vjerujem da je to očuvani identitet, jedinstven, autohton, neponovljiv, očuvana baština i svakako priroda. Prva predivna veduta je starogradska jezgra s našom zaštitnicom Sv. Eufemijom, druga je povezanost stare jezgre s glavnim gradskim trgom, koji mi u Rovinju doživljavamo svojim dnevnim boravkom. Posebnu dušu gradu udahnjuje Park-šuma Zlatni rt, a prava turistička atrakcija su i batane, naša tradicijska plovila unutar stare gradske lučice.

Turistička sezona polako jenjava. Koji su planovi za iduću sezonu?

Na opće uvjete krize poslovanje je otežano, ali osobno nikada krizu nisam doživljavao kao izgovor, nego kao izazov. Uvjeren sam i siguran da će i iduće godine biti investicija. Rovinj mora imati novu gradsku plažu ispod Maistre i Valalte, u završnoj smo fazi usuglašavanja projekta. Želja nam je do iduće sezone urediti gradsku plažu koja se prostire prema park-šumi. U završnim smo dogovorima o stvaranju uvjeta za gradnju novog zabavnog parka na području Turnina. Planira se i rekonstrukcija bungalova u naselju Amarin, a nastavit ćemo raditi na podizanju standarda.

Ima li mjesta za još bolje iskorištavanje potencijala grada?

Rovinj ima još puno prostora u nedovoljno iskorištenu potencijalu zdravstvenog, nautičkog i sportskog turizma. Imamo još puno ciljeva koje smo zacrtali u Master planu.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.