Promjena

Ruževi i kruti sapun odlaze u povijest, kupke su hit u krizi

Ruževi i kruti sapun odlaze u povijest, kupke su hit u krizi
13.04.2010.
u 19:00
Potrošačke navike mijenjaju se s godinama, ali i zbog tehnologije koja svakodnevno nudi nove, poboljšane i praktičnije proizvode.
Pogledaj originalni članak

Ruž za usne odlazi u povijest, ne možemo zamisliti dan bez malene bočice omiljene vode, glačala za kosu, a tekući sapun već odavno je zamijenio “starinski” kruti. Vremena se mijenjaju, baš kao i potrošački trendovi i navike, barem ako je suditi prema istraživanju britanskog Ureda za statistiku koji je odlučio sušilo za kosu zamijeniti glačalo za kosu u potrošačkoj košarici. U istoj je sjajilo za usne zamijenilo trošak ruža, a bočice vode zamijenile su u ženskim torbicama limenke gaziranih pića. A kakvo je stanje u Hrvatskoj? Vrlo slično!

– U našim parfumerijama podjednako se prodaju ruževi i sjajila. Sjajila preferiraju mladi, dok starije gospođe biraju ruževe. S obzirom na to da nam dolazi ljeto, sjajila se u nešto većem postotku prodaju bolje od ruževa (taj omjer je otprilike 55 posto za sjajila, a 45 posto za ruževe). A rijetko koji brend danas ima u svojoj ponudi kruti sapun – kažu iz parfumerija Martimex. Potrošačke navike mijenjaju se s godinama, ali i zbog tehnologije koja svakodnevno nudi nove, poboljšane i praktičnije proizvode.

– Kategorija krutih sapuna unazad nekoliko godina bilježi pad prometa. Potrošači su svjesniji da je higijenskije korištenje tekućih sapuna. Porasla je i potrošnja kremastih gelova za tuširanje, koji istodobno i njeguju. To skraćuje vrijeme potrebno za njegu kože – objasnili su iz dm-a.

Navike potrošača mijenjaju se i u krizi zbog uštede i praktičnosti.

– Otkako se kriza produbila, potrošači su se prebacili na kupke inače predviđene za kupanje, koriste ih kao gelove za tuširanje jer za manju vrijednost dobiju veći sadržaj, tako da je ova kategorija zadnjih mjeseci eksplodirala – ističu iz dm-a.

Svjetski dan bubrega

Ova bolest godišnje pogađa više od 850 milijuna ljudi, simptomi su nespecifični, a ključ je prevencija

Svake godine, drugog četvrtka u ožujku, obilježava se Svjetski dan bubrega. Riječ je o globalnoj kampanji koja se provodi diljem svijeta s ciljem podizanja svijesti o važnosti bolesti bubrega, od koje na svjetskoj razini boluje više od 850 milijuna ljudi, među kojima čak 300.000 u Hrvatskoj. Prema podacima iz 2019. godine, ova bolest uzrokovala je više od 3,1 milijun smrtnih slučajeva.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

MA
manuela
11:35 14.04.2010.

Ja samo znam da ovi tekući i sapuni i gelovi za tuširanje jako isušuju kožu. Možda ne svi al ovi za nas obične smrtnike po nekih 10 - 12 kn koma.

DU
Deleted user
19:32 13.04.2010.

Sapun je kemijski zastarjeli proizvod, ali ovaj članak gore vrvi netočnostima. Naime, \"tekući sapun\" kako bukvalno stoji gore u članku to sigurno nije - odnosno to su redom tekući deterdženti bazirani na tenzidima tj. molekulama koje imaju bipolarnost i zahvaljući hidrofobnom i hidrofilnom kraju odižu prljavštinu s kože i rasprše je u vodi. Tekući sapun ne postoji! Sapun, kao tradiocionalan proizvod, može biti samo u krutoj formi. S druge strane, suvremeni deterdženti za pranje mogu biti u formi tekućine, gela ili krutoj (tzv. bar) formi koji izgledom posve podsjeća na sapun, ali to nije. Usporedite sapun i Dove bar - izgledaju veoma slično, a kemijski totalno različiti.