CIPELE, TORBICE, HALJINE...

Slavne dame to vole besplatno

01.06.2009.
u 01:11
Pogledaj originalni članak

Glazbena diva Beyonce Knowles u napadaju iskrenosti odala je jednu od najbolje čuvanih tajni svijeta slavnih.
- Mjesečno dobijem oko 15 torbica. Armani mi je poslao jednu ogromnu od krokodilske kože i mogu samo zamisliti koliko stoji. Vjerojatno je toliko skupa da je čak ni ja ne bih kupila – otkrila je očito prilično skromna pjevačica u intervjuu jednom ženskom časopisu.

- Neke su mi torbe stvarno super, no nisam kupila ni Hermesovu Birkinicu jer mislim da su jednostavno preskupe – priznala je Beyonce i sigurno zadala ozbiljne glavobolje marketinškim magovima luksuznih brendova koji su joj prošlog mjeseca poslali čitavo čudo besplatnih stvari u nadi da će ih nositi u javnosti i osigurati im publicitet.

Kako posiješ, tako ćeš i žeti
Autorica provokativnog hit-romana Modni Babilon o svemu što se događa iza kulisa modnog cirkusa Imogen Edwards-Jones dok je nedavno radila istoimenom dokumentarcu koji će na BBC-u biti prikazan najesen, shvatila je da kultne torbice, "must have" naočale, cipele, jakne... ne dobivaju takav status jer ih slavne osobe slučajno nose u javnosti. Stvaranje "one" torbice ili haljine je u stvari vrlo egzaktna znanost.

Prvi korak je tzv. "sijanje sjemena" do kojeg dolazi kad službe za odnose s javnošću velikih modnih kuća dobiju ogroman proračun i popis celebrityja kojima trebaju poslati određeni proizvod u nadi da će dotična poznata osoba biti fotografirana baš s tom torbicom u ruci, baš u toj haljini, jakni, bluzi, cipelama...

Ti proračun mogu biti impozantni, a "sjeme" se ne mora uvijek primiti. Na primjer, ako svaki PR-ovac dobije popis sto celebova iz cijelog svijeta kojima treba poslati besplatnu torbicu, uspjehom se smatra ako samo jedan od stotinu odabranih bude fotografiran s tom torbicom.

Pomni odabir
To možda nije najisplativije ulaganje u publicitet, no kad poput kuće Louis Vuitton godišnje zarađujete 2,9 milijardi funta to vam vjerojatno i nije neki problem. No, najprestižniji svjetski brendovi poput Fendija, Guccija i Versacea itekako su izbirljivi kad biraju kome šalju besplatne stvari.

Na svijetu postoji svega desetak žena čije pojavljivanje na naslovnici može lansirati novi trend i zato su san svakoga modnog PR-ovca. Među odabranima su Kate Moss, Sienna Miller, Nicole Kidman, Madonna, Gwyneth Paltrow, Cameron Diaz, Scarlett Johansson, Sarah Jessica Parker i spomenuta Beyonce.

Primjer dobro posijanog sjemena u modnom smislu je zlatna šljokičasta haljina koju je za prošlogodišnju gala večer newyorškog muzeja Metropolitan Sienni Miller dizajnirao šef Burberyja Christopher Bailey. Ne samo da je ta haljina postala instant-hit, pokrenula je i trend. Odjednom su šljokice bila posvuda.

Što je previše, previše je
Kada im tako lako uspijeva popularizirati neki komad ili stil, nije ni čudo što su neke od najvećih trendesetterica zatrpane besplatnim stvarima i jednostavno ne znaju kamo s njima. Gwyneth Paltrow navodno ih dobiva toliko da organizira kućne tulume na kojima ih dijeli prijateljicama.

No ni obasipanje slavnih skupocjenim krpicama, torbicama i cipelama nije zaobišla ekonomska kriza. Luksuzni brendovi više nisu darežljivi kao prije, a žrtve su tzv. posvuduše koje samo do određene mjere zanimaju medije. Dok se kriza ne smiri, morat će se zadovoljiti ranije dobivenim modelima.

Dobitna kombinacija
Zanimljivo je da su slavne osobe učinkovitije "hodajuće reklame" od manekenki. Kad neku haljinu odjene Cameron Diaz ili Nicole Kidman, utjecaj na prodaju je 30 do 40 puta veći nego kad u istoj bude fotografirana, primjerice, supermanekenka Natalija Vodianova i to samo zbog pogrešnih pretpostavki da je manekenku odjenuo stilist, a da je glumica sama izabrala baš tu haljinu.

Kada je, primjerice, Keira Knightley na premijeru "Ponosa i predrasuda" odjenula ljubičastu haljinu Matthewa Williamsona, nikoga nije začudilo što je sljedeći dan ista haljina razgrabljena na Net-a-porteru usprkos cijeni većoj od 10 tisuća kuna. Sienna Miller je s Balenciaginom torbicom Lariat fotografirana više od 800 puta i time joj produljila rok trajanja na policama trgovina. No, da bi kombinacija poznate osobe i komada odjeće, torbice ili cipela bila dobitna, potrebno je odabrati pravu osobu i pravu prigodu.

Victoria Beckham je, na primjer, podijelila modni svijet. Dok je nekad Cavalli, a danas Marc Jacobs jedva čekaju obući, Alexander McQueen strepi od toga da se žgoljava Victoria pojavi u njegovoj kreaciji.

Pogledajte na vecernji.hr