Stanko Morić:

'Snjeguljica je odmah osvojila srca mnogih, a i danas je omiljeni sladoled'

Foto: Dražen Pajtlar
Stanko Morić
Foto: Dražen Pajtlar
Stanko Morić
Foto: Dražen Pajtlar
Stanko Morić
Foto: Dražen Pajtlar
Stanko Morić
09.12.2015.
u 11:05
Svi sladoledi su po nečemu posebni te je teško reći koji je najbolji
Pogledaj originalni članak

U Ledu, tadašnjem pogonu Zagrebačke mljekare, Stanko Morić počeo je raditi davne '74. godine. Ovaj direktor proizvodnje sladoleda danas ima preko 40 godina radnoga iskustva.

Ispričao nam je kako je to raditi u proizvodnji sladoleda i koji je bio prvi sladoled proizveden u Ledu, a koji i danas osvaja mnoge generacije. 

– Kada pogledam unazad, čini mi se kao da sam ne tako davno došao u Ledo. Zaista mogu reći da sam imao priliku proći sve procese proizvodnje, naučio sam puno, ali prije svega sam zahvalan jer sam dio jednog tima koji unosi puno truda i kreativnosti u svoj rad. Jako sam sretan, ponosan i zahvalan što imam priliku raditi u jednoj ovakvoj kompaniji.

Koliko je današnji rad drugačiji nego kada ste tek počeli raditi?

Današnji način rada poprilično se razlikuje od onoga kada sam počeo raditi. No ono što je zajedničko su izazovi s kojima se susrećemo i koje prema rezultatima koje postižemo, vjerujem da uspješno uspijevamo doskočiti. 

Koji je prvi sladoled koji ste napravili?

Uvijek mi se posebna sjećanja i emocije vežu uz jedinstvenu Snjeguljicu. Bio je to prvi sladoled koji je proizveden u Ledu i koji je odmah osvojio srca ljubitelja sladoleda. I danas je Snjeguljica jednako omiljena i veže brojne naraštaje. Tako da kada govorimo o samim počecima moga rada u Ledu, mogu reći da je Snjeguljica uvijek bila nešto posebno za mene. Osim Snjeguljice, rado se sjećam još nekih sladoleda iz toga doba koji su također jako poznati i dobro prihvaćeni, primjerice Čoko, Punč i Caribi, a nešto kasnije i legendarni Njofra. 

Imate li nekakvu tajnu kako pripremiti najbolji sladoled?

Kada bih vam krenuo pričati o tajnama, onda više ne bi bile tajne. Ali znate kako je to kad radite neke stvari sa strašću i puno truda... Mislim da je to ključ i tajna svakog našeg sladoleda. Prilikom kreiranja novog sladoleda tu je cijeli niz ljudi koji sudjeluju u procesu stvaranja nečega novog, posebnog. Ponekad i ne možemo potpuno biti sigurni kako će na kraju sve ispasti, no kada vam kolege po hodnicima iskreno kažu kako ih je neki novi sladoled oduševio, onda ipak odahnete jer znate da je napravljen dobar posao. Naposljetku sav trud koji ulažemo prepoznaju i naši potrošači, ali i stručna javnost zbog čega Ledo sladoledi osvajaju svjetska priznanja i nagrade.  

Koji vam je sladoled ostao u sjećanju i voljeli biste ga ponovno napraviti?

Svi sladoledi su po nečemu posebni te je teško reći koji je najbolji. Nije moguće zadržati sve proizvode u asortimanu jer stalno osmišljavamo još raznovrsnije, bogatije i inovativnije proizvode. Bilo je proizvoda koji su bili vrhunske kvalitete i izgleda, ali se iz nekih razloga nisu zadržali na tržištu, npr.  Sendvič Griz-Liz. Koliko mi ponekad bude teško što neki sladoledi odu iz ponude, toliko se i dalje veselim svakom novom sladoledu koji ćemo kreirati.

Sudjelovali ste u proizvodnji prvog Kinga, po čemu je taj sladoled poseban?

U proizvodnji sladoleda King prisutan sam od samog početka i nastanka proizvoda. Taj sladoled u svakom pogledu označio je svojevrsnu revoluciju.  King ove godine slavi 20 godina i kroza sve te godine na tržištu smo lansirali više od 30 različitih okusa King sladoleda. Klasika je simbol za vrijednosti koje su vječne i traju zauvijek te ne podliježu prolaznim trendovima. To je i naš King Ledo Classic koji je na tržištu sve ove godine u svom izvornom okusu i obliku. Vrhunska oprema i inovativni procesi rada koje smo primjenjivali omogućili su da našim potrošačima uvijek nudimo nešto novo, drugačije i revolucionarno. Ovu veliku i značajnu obljetnicu odlučili smo  proslaviti s našim potrošačima te smo kreirali jedan novi, poseban sladoled. King Obsession s čak 7 sastojaka – kombinacija krem-sladoleda s bijelom čokoladom i krem sladoleda s mliječnom čokoladom, obogaćena je nevjerojatnim čokoladnim punjenjem te preliven s čak tri preljeva (kakao, bijela čokolada i tamna čokolada) s crispy posipom. Da je dobro prihvaćen među potrošačima, potvrđuju i podaci da je vrlo brzo King Obsession postao jedan od najtraženijih sladoleda.

Volite li u privatnom životu jesti sladoled?

Sladoled i sirevi moji su najomiljeniji mliječni proizvodi. Ljeti se sladoled jede da se ljudi osvježe i zaslade. Meni je zimi sladoled još ugodniji za jesti, onda u njemu možete zaista uživati. I kod nas se navike konzumiranja sladoleda mijenjaju, prije je sladoledna sezona nakon rujna skoro potpuno prestala, sada proizvodnja sladoleda traje tijekom cijele godine.

Kako ljudi reagiraju kada im kažete da je vas posao – pravljenje sladoleda?

Mnogi ljudi pomalo ljubomorno gledaju kada kažete da radite u Ledu, odnosno proizvodite sladoled, uz uzdah „blago vama“, pogotovo djeca. Imam malu susjedu koja svaki dan kupuje sladoled, poznaje cijeli asortiman i svaki put pita kakav novi sladoled radimo. No istovremeno, osim što je zabavan i kreativan, ovaj posao je i vrlo odgovoran te kompleksan. 

I naravno, imate li neke dogodovštine koje možete podijeliti s nama?

Dogodovština ima mali milijun, te mislim da bih o tome mogao pričati danima. Meni osobno uvijek je zanimljiv trenutak kada nam dođu gosti na sastanak. Ledo škrinja puna sladoleda na tren izmami osmijehe i oduševljenje na licima poslovnih ljudi pa poput djece rado biraju svoje poznate, najdraže okuse, prepričavaju nam neke svoje osobne priče koje vezuju uz pojedine sladolede. U tome trenutku uvijek uživam jer to je čar ovoga posla. Tada zapravo vidite koliko je sladoled omiljen bez obzira na prilike, godišnja doba i među svim generacijama.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

SA
sanja2
14:28 09.12.2015.

Griz-Liz : da ga bar opet počnu proizvoditi !!!!! :-)

LA
Lavica7
11:29 09.12.2015.

Definitivno meni najdrazi sladoled.

DU
Deleted user
11:40 09.12.2015.

Ledo je kost u grlu multinacionalnim kompanijama u prodoru na hrv. tržište jer su tu "drmatori" već desetljećima, a znano da je riječ o tzv. ambulantnoj prodaji pa je to jedna od rijetkih situacija da imamo doista vrh vrhova lokalnog proizvođača. Zapravo, samo brand mu nedostaje do šire reputacije. Inače, sladoledi lokalnog proizvođača su vrlo bitni za turistički image države jer to svi vole isprobavati tijekom odmora i to onda povisi ukupni dojam.