Stručnjaci savjetuju

Što su ikone hrvatskog turizma

24.11.2014., Slavonski Brod - Koncert ansambla Lado povodom 65. godisnjice postojanja. Photo: Ivica Galovic/PIXSELL
07.09.2013., Samobor - Nacionalna izlozba pasa svih pasmina CAC odrzala se u prostoru nekadasnje vojarne Taborec. Photo: Grgur Zucko/PIXSELL
03.09.2014., Cista - Lokalitet Crljevica gdje se uz cestu nalazi oko 90 stecaka za koje je pokrenuta procedura ulaska pod zastitu UNESCO-a. Photo: Ivana Ivanovic/PIXSELL
23.02.2013., Zagreb - Kazalisna redateljica Sasa Broz. Photo: Robert Anic/PIXSELL
30.04.2014., Dom kulture, Bjelovar - Predzadnja vecer BOK festa bila je prava poslastica za mnogobrojnu publiku, buduci da je odigrana predstava Stilske vjezbe, najdulje izvodjena predstava na svijetu s istom glumackom postavom, Lelom Margitic i Perom Kvr
01.06.2010.,Zagreb - Kuharica Nikolina Loncar i njezin pomocnik Zlatko Novak kuhaju pred natjecanje Bocuse d Or. Kuhari s mentorom Brankom Ognjenovicem. Photo: Davor Visnjic/PIXSELL
28.12.2010., Plitvice - Zaledjena zimska idila te prelijepi krajolik na Plitvicama oduvijek su mamac za turiste. Veliki slap svoju najvecu ljepotu pokazao je u svojoj polu zaledjenoj fazi, dok jezera prate njegovu osebujnost blistajuci na dnevnom svjetlu.
09.01.2015., Dubrovnik - Zidine i Sveti Vlaho. Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL
06.09.2014., Hvar - Zalazak sunca, pogled na paklinske otoke. Photo: Slavko Midzor/PIXSELL
15.09.2014., Zagreb - Jasminka Poklecki Stosic, ravnateljica zagrebackog Umjetnickog paviljona. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
29.05.2012., Zagreb - KD Lisinski, 2Cellos, Luka Sulic i Stjepan Hauser potpisivali postere i letke nagradne igre za predstojeci koncert u Areni Zagreb. Photo: Robert Anic/PIXSELL
21.03.2014., Zagreb - Redateljica Irena Skoric. Photo: Zarko Basic/PIXSELL
15.08.2013.,Marija Bistrica - Sredisnje euharistijsko slavlje u povodu blagdana Velike Gospe. Svjetovno slavlje i sajam u okolici svetista. Suvenirnice prepune kupcima. Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL
18.07.2013., Zagreb - Muzej suvremene umjetnosti, NO galerija. Izlozba Samo plakati/Only posters, dizajner Boris Ljubicic razgovarao je s ljudima o plakatima, njihovoj namjeni te o tome kako, zasto i za koga su osmisljeni. Photo: Marko Prpic/PIXSELL
15.06.2003., Zagreb - Pave Zupan Ruskovic na kongresu turistickih zajednica u hotelu Opera. Photo: Boris Scitar/PIXSELL
15.03.2014., Zagreb - Svecanoj veceri povodom Noci Sibencana u hotelu Westin nazocili su predsjednik RH Ivo Josipovic, gradonacelnik Zagreba Milan Bandic, zamjenica gradonacelnika Sandra Svaljek. Domacini veceri bili su gradonacelnik Sibenika Zeljko Buric
18.10.2014., Zagreb - Povodom Svjetskog dana kravate uzim centrom grada marsirala je pocasna satnija Kravat pukovnije. Photo:Anto Magzan/PIXSELL
20.07.2013., Zagreb - Zagreb - Osnivacka skupstina politicke stranke Hrvatska zora stranka naroda odrzala se je u Kristalnoj dvorani hotela Westin. Na Skupstini su izabrani predsjednik stranke za koju je funkciju predlozen prof. dr. sc. Milan Kujundzic, z
27.01.2015.
u 14:26
Hvalimo se da smo zemlja bogata različitostima, ali zbog toga nas ne prepoznaje 110 milijuna Europljana
Pogledaj originalni članak

Vjetrenjače, tulipani i klompe neizbježne su asocijacije na Nizozemsku.

Tko pleše sirtaki, znaju i oni koji nikada nisu kročili nogom u Grčku. Nezamislivo je da netko ne zna da je Italija domovina pizze, a o prepoznatljivosti i razmjerima slave švicarskih satova, recimo, govori i ona – točan kao švicarski sat.

Hrvatska u takvoj brend-konkurenciji gotovo da nema izgleda. Istina, naša se zemlja u svijetu prepoznaje po crveno-bijelim "kockicama" i daleko od toga da nema obilje znamenitosti, rariteta i proizvoda na ponudu radoznalom strancu. Ali, sve po čemu mislimo da nas se u svijetu dobro zna, poput Dubrovnika, Plitvica, kravate, Janice ili Šukera svojedobno, ipak je ograničenog dometa.

Po čemu smo drugačiji

Hrvatska je mnogima u svijetu još uvijek velika enigma, a najuspješnijem domaćem izvoznom proizvodu, turizmu, to je uspjelo tek djelomično unaprijediti. Unatoč tome što se svake godine više od deset milijuna stranaca osvjedoči kako Hrvatska ima ozbiljan turizam, nevjerojatnih 110 milijuna Europljana još uvijek ne zna da je – turistička zemlja.

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell

Polovica od 140 milijuna europskih građana koji znaju da Hrvatska ima turizam, nema predodžbu kakva je zapravo ta hrvatska turistička ponuda.

– A pogotovo im nije jasno po čemu se Hrvatska razlikuje od drugih i zbog čega bi netko za odmor izabrao baš Hrvatsku. Na to nas, osim turista, često upozoravaju i poslovni partneri – kaže i prvi čovjek nacionalne promidžbene organizacije Ratomir Ivičić te nastavlja:

– Ova bi godina trebala biti prekretnica. Radimo velik zaokret, trenutačno privodimo kraju izbor novog slogana, loga i sveukupne, krovne ideje našeg turizma, a sve tempiramo tako da efekte osjetimo već ove sezoni.

A da bi priča bila potpuna, zaokružena, u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice otvaraju i potragu za takozvanim ikonama domaćeg turizma. Od županija će zatražiti da kandidiraju po deset do dvadeset najvrednijih aduta, a prijedlozi će potom pred sud vrhunskih stručnjaka različitih profila.

– Ne želimo i ne možemo sami odlučivati jesu li najprepoznatljivija turistička ikona Istre, recimo, Brijuni, pulska Arena ili nešto treće. Želimo čuti sud stručnjaka je li kulen eventualno najveća slavonska turistička ikona ili ipak nešto sasvim drugo – ilustrira direktor Glavnog ureda HTZ-a kakve će se dileme uskoro naći pred interdisciplinarnim timom stručnjaka.

Šuma informacija

– U stručno tijelo namjeravamo pozvati desetak stručnjaka: povjesničare, kulturnjake, prirodnjake, autoritete za gastronomiju, enologiju itd., a u njemu neće biti ni predstavnika Ministarstva turizma ni HTZ-a. Za svaku regiju će se vjerojatno izabrati po jedna ikona među prijedlozima. Vjerujemo da je to put da našu zemlju učinimo prepoznatljivijom, turističku ponudu jasnijom, a turizam uspješnijim. Sada u promociji postoji cijela šuma informacija – smatra Ivičić. Izbor hrvatskih turističkih ikona trebao bi biti okončan do ljeta.

– U Nizozemskoj i Njemačkoj prošli sam tjedan razgovarao s desetak poslovnih partnera i svi kažu isto. Spremni su i više i snažnije prodavati Hrvatsku kad naš turistički proizvod bude jasniji, kad iza njega bude stajao snažan brend i povjerenje da će gostu biti isporučeno ono što slogan obećava – kaže Ivičić.

A što bi najbolje i najvjernije reprezentiralo Hrvatsku i hrvatski turizam, pitali smo i brojne predstavnike javnog života. Mišljenja i prijedlozi su različiti, ali svakako zanimljivi.

>>Bečki dvorac Schönbrunn lani posjetilo čak više od tri milijuna ljudi

>>Kavaliri na kušnji, u turizmu nema tko nositi kovčege

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.