Pravila odijevanja

Svaki drugi zaposlenik mora biti odjeven kako mu to odredi šef

Foto: ''
Svaki drugi zaposlenik mora biti odjeven kako mu to odredi šef
19.02.2011.
u 11:52
S opomenom, čak i s novčanom kaznom, za neprimjeren izgled na poslu susrelo se 19 posto zaposlenih u Hrvatskoj
Pogledaj originalni članak

Odijelo ne čini čovjeka, ali u samo sedam sekundi stvaramo prvi dojam o nekome. Kako to pomiriti i odjenuti se da sugovornik o nama pomisli najbolje? Za polovicu hrvatskih zaposlenika dvojbi je malo manje. Istraživanje portala Mojposao među tisuću zaposlenih pokazalo je da ih 20 posto ima propisan kodeks odijevanja na radnome mjestu, a njih 30 posto podliježe nepisanim, ali podjednako jasnim pravilima.

Samo za sastanke

Još 26 posto anketiranih mora se formalnije odjenuti kada ide na poslovni sastanak, a odijevanje 24 posto zaposlenih u Hrvatskoj posve je prepušteno vlastitu nahođenju.

– Vani su ti postoci mnogo bolji, čak 70 posto zaposlenika ima neku vrstu poslovnoga odjevnog koda. Razočarava i što se u nas ništa nije promijenilo u posljednjih pet godina; i 2007. samo je 50 posto zaposlenika imalo neka pravila poslovnog odijevanja. U nas poslodavci, očito, još nisu svjesni učinaka koje njihovi zaposlenici svojim izgledom odašilju prema van. Griješe i što uglavnom ulažu samo u imidž menadžera i slično, a jednako je važno i da, recimo, zaposlenik informatičar na posao ne dolazi u vesti u kojoj doma gleda televiziju – kaže Nives Borko iz concierge i lifstyle menadžment agencije “Minuta dvije”.

Stop minicama

– Pritom, ugodan poslovni izgled nisu skupa odijela i cipele, prepuni ormari. Ni uniformiranost nije odgovor. Individualnost je dobrodošla, ali pravila za radno mjesto podrazumijevaju higijenu i njegovan izgled, urednu kosu i nokte te odjeću koja ni samoj osobi ni sugovorniku ne odvlači pozornost – poručuje N. Borko.

Za nešto slično odlučili su se u Splitskoj banci. Iako upravo financijski sektor te turizam i ugostiteljstvo prednjače po broju zaposlenika koji imaju propisan kodeks odijevanja, u toj su se banci odlučili za ležerniji pristup. Definirali su, kažu, smjernice odijevanja za zaposlenike, ali one ne idu dalje od zabrane prekratkih suknji ili predubokih dekoltea te sportske odjeće i obuće. “Želimo da zaposlenici odijevanjem iskažu poštovanje klijentu, ali i da pritom ne izgube ništa od svoje individualnosti”, kaže Silvija Bareša, glasnogovornica Splitske banke.

Sankcija za propuste nema, ali te sreće nije 19 posto zaposlenika u nas, koji su se susreli ili s opomenama ili čak i s novčanim kaznama.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

PF
Pink_Floyd
13:31 19.02.2011.

Dolaze na posao smrdljivi, češnjak iz njih bazdi, nisu veš promijenili danima... sigurno da ih treba i kazniti i poslati na doma na tuširanje...

1O
1st-opinion
15:35 19.02.2011.

To je prije sevga stvar kulture i postovanja. U mnogim zemljam na zapadu postoji kodeks odijevanja i ponasanja na radnom mijestu i njega se mora striktno pridrzavati. Mnogi dolaze na radno mijesto neprikladno odiejveni, neuuredni, bez minimuma higijenskih normi, muskarci neobrijani masne kose, neootusirani, zene masne i neuredne, ili toliko nafarbane da ih ni rodjena mati nemoze prepoznati.

MI
MINERVA
16:16 19.02.2011.

Ovo je jedna od pametnijih europskih ideja koju svi poslodavci što prije trebaju preuzeti. Neke kolega na poslu doslovne smrde da ti se želudac okrene kad prođeš pored njih.