ISTRAŽIVANJE

Sve se više kupuju 
perilice za rublje 
i flat televizori

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Sve se više kupuju 
perilice za rublje 
i flat televizori
03.04.2013.
u 22:00
Štediša ima najviše u Sloveniji, najmanje u Srbiji, a u cijeloj regiji većina bi umjesto više slobodnog vremena radije – puniji novčanik
Pogledaj originalni članak

Oko 25 milijuna ljudi koji žive u tzv. jadranskoj regiji, godišnje potroši sto milijardi eura, podaci su istraživanja GfK Purchasing power iz 2012. Pri tome, u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji raste prodaja strojeva za pranje rublja i flat televizora. Slovenci su ih kupili tri, Hrvati četiri, a Srbi čak deset posto više. U hipermarketima, inače, kupuje 27 posto hrvatskih građana, u BiH njih 22 posto, a u Srbiji samo šest posto. Većina kupaca u regiji, dobne skupine od 25 do 49 godina, pri kupnji hrane ponajprije vjeruje domaćim proizvođačima, od kozmetičkih proizvoda prvenstveno biraju zapadnoeuropske, a kad kreću u kupnju proizvoda za kućanstvo najviše se vode promotivnim akcijama.

Tzv. jadransku regiju karakterizira i to da njezini žitelji vole izlaziti, naviku odlaska u kafiće i barove ima 47 posto građana. S time da Hrvati nadprosječno rado kuhaju i odlaze u prirodu. Slovenci, pak, odskaču od prosjeka posvećenošću vježbanju, dok se Srbi i Makedonci ponajmanje zamaraju time da budu fit. Zaraza internetom podjednako se proširila tim zemljama. Čak 83 posto ispitanih online je svakodnevno po 2,4 sata. Oko 20 posto ih barem jednom u tri mjeseca i kupuje preko interneta. Na novac, prilično očekivano, ponajviše paze u Sloveniji, gdje je najviše štediša (25 posto), a ponajmanje ih je u Srbiji (tri posto). Zanimljivo je da svi štede s istim motivima: za neki iznenadni događaj ili putovanje. Većina (62 posto) priželjkuje više novca, a 32 posto bi htjelo više slobodnog vremena.

>> Svaki 3. Hrvat kupuje izvan zemlje, a samo je u Sloveniji skuplje

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.