lažne etikete

Sve ste deblji, a nosite manju odjeću? Vaga vam ne laže

Sve ste deblji, a nosite manju odjeću? Vaga vam ne laže
11.01.2013.
u 12:00
Psihološka istraživanja davno su potvrdila da kupci radije kupuju odjeću koja je manje veličine od njihova uobičajenog broja pa su trgovci ovom triku pribjegli kako bi povećali prodaju
Pogledaj originalni članak

Krstarenje rasprodajama i poslijeblagdanska depresija zbog viška kilograma svakodnevica su većine nas. No, iako strahujete da zbog toga što ste se tijekom blagdana udebljali dva, tri kilograma nećete stati u haljinu koju ste \"snimili\" još u rujnu, možete odahnuti.

Naime, većina proizvođača, kaže najnovije britansko istraživanje, kako piše Marie Claire, na veće modele ušiva – etikete s manjim (pogrešnim) brojevima. Psihološka istraživanja davno su potvrdila da kupci radije kupuju odjeću koja je manje veličine od njihova uobičajenog broja pa su trgovci ovom triku pribjegli kako bi povećali prodaju. Rade to, kažu iz Britanske udruge za zaštitu potrošača, u svim masovnim buticima – Marks & Spenceru, Topshopu, Zari... Iz robnih kuća Marks & Spencer u Velikoj Britaniji nakon prozivke priznali su da su brojeve \"korigirali\" za dva inča, odnosno jedan konfekcijski broj i ispričali se kupcima.

U Mangu pak, brendu koji nose i brojne Hrvatice, kažu da takvu politiku ne vode, ali da su uveli međubrojeve traperica.

Domaći borci za prava potrošača citiraju pak Zakon o pravima potrošača navodeći da proizvod ne smije dovoditi potrošača u zabludu glede mase i veličine i da, ako uspijete to dokazati, možete tužiti trgovinu, odnosno pravnu osobu u njoj.

Zanimljivo je da se, osim odjeće, mijenjaju i brojevi cipela pa tako, iako godinama nosite broj 38, odjednom vam je potreban 37. I time se privlače kupci, posebno žene s velikim stopalima kojima je bio problem pronaći elegantnu cipelu u traženoj veličini, a danas je takvih žena sve više. Oni skloniji teorijama zavjere vjeruju pak da je ovaj novi trend \"lijepljenja\" željenih, ali ne i stvarnih etiketa na odjeću potekao iz svijeta slavnih. Naime, i danas se prepričavaju scene s legendarnom Elizabeth Taylor koja je odbijala odjenuti Diorovu haljinu napravljenu po njezinim mjerama jer je iznutra bila ušivena etiketa – s veličinom 38. Razlog promjeni veličina leži i u antropološkim promjenama. U prosjeku su žene u Europi u posljednjih 50 godina narasle 5 centimetara te su teže oko 2,5 kilograma. A Europljani su, kako navode stručnjaci iz spomenutog istraživanja, prerasli Amerikance i logično je da iste veličine ne odgovaraju ljudima različitih proporcija. No, svjesne da bolje žive prodajući nam iluzije, modne kuće ne odriču se starih veličina, samo ih našivaju na veće modele.

>> Nošene stvari s dizajnerskim potpisom sve traženija roba u RH

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.