Gordan Trtanj, 29-godišnji samouki fotograf, postao je promotor Baranje kada je prije četiri godine pokrenuo svoj #Go2Baranja. Svojim je fotografijama i baranjskim pričama zaintrigirao brojne turiste da dođu posjetiti njegov kraj koji je odlučio promovirati, a ne napustiti.
Odakle ideja za #Go2Baranja i promociju Baranje na Facebooku i Instagramu?
Rekao bih da je to spoj ljubavi, lokalpatriotizma i želje da Baranju predstavim svima koji su željni uživanja u prirodnim ljepotama, spomenicima kulture, manifestacijama i, naravno, neizostavnoj enološkoj i gastronomskoj ponudi koja je u Baranji vrhunska. Radio sam to s krajnjim ciljem da promoviram i približim Baranju svima onima koji nisu znali da postoji jer, kad gledamo priloge na TV-u pa i u raznim drugim medijima, uvijek je to Slavonija i to je to. Nas Baranjce to ljuti, iako volim Slavonce, često nas svrstavaju u isto podneblje.
Odakle sve vam se javljaju ljudi koji su posjetili Baranju?
Velikim dijelom to su ljudi iz Zagreba, Rijeke, Splita... Jave se porukom i izraze želju da posjete Baranju na tri-četiri dana i da uživaju u predivnoj baranjskoj prirodi, delicijama, specijalitetima i vinima. Od mene mogu dobiti besplatne smjernice, preporuke za smještaj, rezervaciju restorana, organiziranje posjeta i degustaciju ili obilazak zanimljivosti koje se nalaze u Baranji. Gosti koji su jednom bili u Baranji uvijek se vraćaju k nama.
Kakve su reakcije?
Reakcije onih koji nisu iz Baranje mogu se vrlo lako vidjeti na društvenim mrežama i to je ono što me trenutačno jako veseli i motivira da nastavim s radom u onome što me ispunjava.
Zašto turisti dolaze u Baranju? Što ih najviše privlači?
Turisti u Baranju dolaze zato što znaju da će biti ugošćeni na najbolji mogući način, jer će ljubazni domaćini pred njih staviti sve što imaju te će im otvoriti srce i dušu da bi se što bolje, ljepše, ugodnije i toplije osjećali u njihovu prostoru, ambijentu i smještaju. Mislim da ih prije svega privlači to što ovdje priroda dolazi najviše do izražaja i doživljaj koji mogu ponijeti sa sobom, napunjene “baterije”, uspomene i, naravno, pun prtljažnik domaćih baranjskih delicija po pristupačnim cijenama.
Koliko se Baranja prometnula u turističku destinaciju?
Svi znamo da Baranja ima potencijala, ali iskorišten je tek mali dio. Ako gledamo događanja u Baranji, ističu se dvije općine koje su prepoznale turističke potencijale i u kojima je trenutačno veći broj događanja. Turistička strategija u Baranji razvijena je u općinama Kneževi Vinogradi i Bilje. Baranja je postala turistička destinacija koja privlači ljude, statistički gledano raste broj noćenja, ali Baranja i dalje nema svoje uvaženo mjesto na turističkoj karti i još je mnogi nazivaju Slavonijom. Sve što treba je probuditi svijest kod ljudi i zasukati rukave, tad bi Baranja postala pravi biser kontinentalnog turizma.
Jesu li potencijali dovoljno iskorišteni? Što bi još trebalo učiniti?
Siguran sam da svi potencijali nisu iskorišteni. Prostora za napredak, kao i u svakoj grani poslovanja, uvijek ima pa tako u turizmu i turističkim djelatnostima.
Uvijek treba imati na umu da ljudi dolaze vidjeti prirodu, ali osim impresivne prirode treba im ponuditi nešto više. Gostu koji dolazi u Baranju više nije dovoljno da mu se ponudi hrana i litra vina jer ljudi više tu ne dolaze na vikend, nego na tri-četiri dana. Zato, da bi gost bio zadovoljan, mora mu se ponuditi sadržaj koji bi ga zadržao. Da bi Baranja mogla iskoristiti sve svoje potencijale, potrebna je strategija i zajedništvo, želja za dokazivanjem što je Baranja i što je baranjsko. Baranju treba prezentirati kao regiju i to je jedan od glavnih ciljeva projekta “Go2Baranja”. Bude li razumijevanja i ljudi koju su spremni i otvoreni za suradnju, ja sam otvoren za pregovore.
Kakvi su sadržaji za rekreativce?
Za rekreativce koji vole biciklizam u Baranji su, moglo bi se reći, sjajni uvjeti. Nije previše brdovita, ima nezaboravne pejzaže. Sadržaja za rekreativce ima ovisno o dobu godine: tijekom ljetnih mjeseci u SRC-u Kneževi Vinogradi nude olimpijski bazen s velikim toboganom, mali bazen za djecu, odbojkaško igralište na pijesku, veslanje, zorbing-lopte, nogometni stadion i uređenu šetnicu oko ribnjaka. Zlatna greda također tijekom cijele godine, ali samo vikendima, nudi adrenalinski park (koji je uz najavu moguće posjetiti i tijekom radnih dana). U Kopačkom ritu u ponudi je organizirana vožnja čamcem u pratnji vodiča, tu je i šetnica mostićima duga 2550 metara... Svaki posjetitelj Baranje morao bi se provesti Vinskom cestom jer je vožnja kroz vinograde poseban doživljaj. Tu treba stati i fotografirati. Ako ste ljubitelji adrenalina, Karanac u ponudi ima i paintball, vožnju quadovima, off road terencima, a odavde možete i na fotosafari. Stari Mlin u Suzi vrijedan je primjer industrijske arhitekture svog vremena, a svojom ljepotom i veličinom te u prvom redu ukrašenim secesijskim pročeljem, jedinstven je u Hrvatskoj. Danas je on keramičarska radionica i galerija gospodina Asztalosa. U Baranji se održavaju motosusreti, imamo prelijepu sakralnu arhitekturu, moguće je obići dvorce koji su doduše u lošem stanju, ali i dalje lijepo izgledaju. Sportski ribolov prakticira se na Dravi, Dunavu ili Topoljskom Dunavcu. Sve u svemu, Baranja može toliko toga ponuditi, samo dođite i istražite je, a ako negdje zapne, slobodno nazovite.
Ima li potencijala za zdravstveni turizam?
Zdravstveni turizam u Baranji sigurno ima potencijala jer je velika prednost njezina zadivljujuća priroda, tu nema tvornica pa je samim time zrak čist, a zemlja kvalitetna i plodna. To sve navodi na zaključak da je hrana na ovom podneblju zdrava i da je zdraviji način života.