Ekskluzivno za večernji

Brazilski modni genij ima 24 godine, a svoju je prvu kolekciju predstavio sa 12

Foto: Ana Škiljić Ravenšćak
Nike
Foto: Nike
Pedro Lourenco
Foto: Nike
Pedro Lourenco
Foto: Nike
Pedro Lourenco
Foto: Nike
Pedro Lourenco
Foto: Nike
Pedro Lourenco
Foto: Nike
Pedro Lourenco
Foto: Nike
Pedro Lourenco
Foto: Nike
Pedro Lourenco
Foto: Ana Škiljić Ravenšćak
Nike
29.10.2014.
u 13:12
Večernji list jedini na promociji nove Nikeove kolekcije s kreatorom koji slavi snagu žene
Pogledaj originalni članak

On ima 24 godine i 12 godina staža u svijetu mode. Prilično impresivnih podataka iz vlastite biografije itekako je i sam svjestan. 


On je Pedro Lourenço, brazilski modni genij čije će ime, što je samo pitanje vremena, postati svjetski poznato kao i ono američkog sportsko-modnog diva Nikea, njegove najnovije modne suradnje i uspjeha.

Odvažnost i krhkost

Upravo za taj lifestyle brend Pedro je dizajnirao ekskluzivnu kolekciju koja u trgovine diljem svijeta stiže početkom studenog i koja je upravo predstavljena u New Yorku, na modnoj reviji koja slavi žensku snagu, odvažnost i ljepotu, a koju su nosile Darija Klišina, Allyson Felix, Li Na i brojne druge sportašice koje se ubrajaju u najuspješnija imena današnjice te slavni modeli Joan Smalls i Karlie Kloss, zvijezda ove kampanje.

Foto: Nike

– Karlie je snažna, smjela i pršti sportskim duhom, ali je istovremeno vrlo ženstvena, delikatna i nježna. Mislim da ta dualnost najbolje predstavlja cijelu ovu kolekciju – opisao je Pedro.

– Osnovna su mi inspiracija bile refleksije, dojam nestajanja, a posebno to je bila fotografija Marise Berenson iz 1970-ih na kojoj je ona gola na plaži. Otud nježne puderaste nijanse na modelima. Tu je i referencija na šezdesete godine pa je u kolekciji mnogo uskih komada – kazao nam je dizajner koji se poigrao različitim proporcijama i slojevima kako bi spojio sport s luksuzom i time izbrisao granicu između dvorane i šetnje gradskom špicom.

U ovom poslu ne vidim poteškoće nego prilike da razvijam nove tehnike koje mogu primijeniti na svoj dizajn

Kolekcija Nike x Pedro Lourenço uključuje tri odjevne kombinacije i dva para tenisica.

– Bitno mi je da je svaki komad funkcionalan kao i da lijepo izgleda – objašnjava Pedro dodajući kako se kreativni proces u izradi ove kolekcije nije nimalo razlikovao od onoga koji njeguje kad radi pret a porter kolekcije. A prvu je predstavio već sa 12 godina na brazilskom tjednu mode u Sao Paulu, a 2010. godine debitirao je na pariškom tjednu mode kolekcijom za jesen i zimu.

Radio i za Lanvin

Njegovi su roditelji priznati dizajneri u Brazilu pa Pedro za sebe kaže da mu je moda zapisana u genima. Još kao dječak putovao je svijetom s roditeljima, posjećivao sajmove tkanina i tjedne mode te radio za liniju Carlota Joakina svoje majke.

Prvu kolekciju predstavio je 2002. na Sao Paulo Fashion Weeku. Kratko je pohađao pariški Studio Bercot te je prije osnivanja tvrtke s vlastitim imenom radio u modnim kućama Lanvin i Giambattista Valli. Danas kaže:

– Bez obzira na to radim li za Nike ili za sebe, početna je točka uvijek ista. Zapravo nemam formulu, stalno mijenjam kreativni proces mijenjajući način na koji nastaju moje kolekcije, ali u svakom procesu ostaje isti napor da dizajnom pokušam pronaći rješenja za postavljene probleme. Osnovna mi je misao da funkcionalnost zapravo uvjetuje dizajn – objašnjava. Tako je, primjerice, jakna izrađena od sintetičkog polimera oslikana posebnom tehnikom koja odaje počast modi 60-ih, što je retro, dok je istovremeno u modnom smislu napredna njezina funkcionalnost obilježena novim dizajnerskim tehnologijama poput Dri-FIT mrežice koja za treninga odvlači sav znoj s tijela .

Jedan od komada koji nam je posebno zapeo za oko svakako je i lagana jakna napravljena je od materijala sličnog vodootpornom čvrstom najlonu. Izrazito je lagana, ali i veoma otporna.

Moda stagnira

Je li bilo izazovno raditi kolekciju za Nike, pitali smo ga.

– Ništa ne vidim kao izazov ili poteškoću, nego kao novu priliku. Ova suradnja tako mi je dala priliku da razvijem tehnike koje sam oduvijek želio razvijati, a to ću ubuduće primijeniti na svoj dizajn – odgovara i zaključuje:

– Suradnja s Nikeom promijenila je moj cjelokupni pogled na modnu industriju. Mislim da ona zapravo stagnira, a koliko zaostaje, najbolje se vidi u usporedbi sa sportskom industrijom koja je puna inovacija te različitih tehnika i tehnologija. Revolucija u razvoju tih tehnologija trebala bi biti primjenjiva na cjelokupnu modnu industriju.

Foto: Nike

Kad mi je bilo šest godina roditelji su me vodili sa sobom u Europu i išli bismo na revije Comme des Garçons, Yoshija Yamamota i Yunye Watanabe i sjećam se kako su moji roditelji morali čekat šest mjeseci da bi se domogli fotografija s tih revija. Danas se sve događa tako brzo! Izađete s revije i već imate sve fotografije pred sobom. To je jedna strana promjena. S digitalnim tehnologijama i društvenim mrežama sve se, istina primijenilo s jedne strane, ali sama industrija i njezina infrastruktura? Ona se nije pomakla s mrtve točke, komentirao je mladi dizajner.

Pedro danas radi i živi na relaciji Brazil – Europa i svoju domovinu ne namjerava napustiti kako bi se nastanio u nekoj od europskih modnih prijestolnica. Bio nam je to glavni povod da mu pričamo o modnoj situaciji u Hrvatskoj, a sudeći po njegovim riječima, usporedbe su i više nego moguće:

– Brazil je mlada država, a što se mode tiče, moram iskreno reći da kod nas modna industrija zaista nije baš razvijena. Unatoč tome možemo se pohvaliti brojnim mladim talentima koji postaju sve relevantniji u svijetu mode – približio nam je stanje u Brazilu.

>>Lejla Filipović otvorila butik: Strašili su nas da sad baš i nije vrijeme za biznis

>>Suradnja za pamćenje: Pedro Lourenço i Karlie Kloss za Nike

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.