Vodu iz slavine pije velika većina hrvatskih građana: skoro polovica isključivo, a 28 posto redovito. Ponekad to čini 9 posto, a nikad sedam posto ispitanika posljednjeg istraživanja portala Ja trgovac i agencije Hendal.
Velik dio građana nije sklon kupnji pitke vode u bocama, njih 63 posto, međutim, kad je riječ o gaziranoj vodi, kupuju je u sličnom omjeru - oko 60 posto ispitanih građana barem ponekad kupi gaziranu vodu i to uglavnom jamnicu, koja uvjerljivo dominira u segmentu s čak 76 posto udjela.
Od negaziranih marki flaširane vode najviše se kupuje jana (56,3%) i to znatno više od svih ostalih marki.
Obična voda u boci najviše se kupuje na putovanju ili izvan kuće, a za znatan dio građana razlog je i taj što je smatraju zdravijom ili boljom od vode iz slavine. Zanimljivo je pak istaknuti da više od polovice građana smatra da voda u boci nije kvalitetnija od vode iz slavine.
Aromatizirane vode koje s vremenom postaju sve popularnije i brojnije okusima trenutačno kupuje manje od 20% građana, segment kao i prethodna dva u kojem ponovo dominira perjanica koncerna Agrokor – jana sa 74,3% udjela.
Usprkos tome što Hrvatska raspolaže kvalitetnom vodom za piće u većini domaćinstava, tržište flaširane vode raste iz godine u godinu te se procjenjuje da je u proteklih 12 mjeseci u maloprodaji i ugostiteljstvu prodano 227,6 milijuna litara vode čime je ostvarena vrijednosna prodaja od 1,378 milijuna kuna.
Istraživanje je provedeno u travnju 2010. na reprezentativnom uzorku od 411 građana.
pa zar moram kupovat vodu?