Podijeljena javnost i struka

Vedran Mornar: U vremenu teške besparice nije pravi trenutak za povratak kuta

Foto: Thinkstock
ilustracija
Foto: Željko Lukunić/PIXSELL
Vedran Mornar
26.11.2014.
u 12:04
Ravnatelji škola i psiholozi nisu oduševljeni ovom idejom i kažu da je to korak unatrag te prikrivanje pravih problema
Pogledaj originalni članak

U posljednjih petnaestak godina svako malo pojavi se ideja da bi u škole ponovno trebalo vratiti kute koje bi, po mišljenju pojedinaca, ublažile socijalne razlike među učenicima.

Ta se ideja sviđa i aktualnom ministru obrazovanja prof. dr. Vedranu Mornaru.

– Budući da u mnogim zemljama učenici nose školsku odoru, mislim da inicijativa da se uvede i kod nas nije loša. Čini mi se ipak da ovaj trenutak besparice nije najbolje vrijeme za to – kaže Mornar.

Za razliku od njega, ravnatelji i psiholozi s kojima smo razgovarali povratkom školskih kuta nisu oduševljeni.

Socijalne razlike među djecom ne vide se samo po odjeći i uvođenjem kuta taj problem bismo samo prividno umanjili. Ako uvedemo kute, hoće li nakon toga uslijediti zabrana roditeljima da po djecu pred školu dolaze automobilima jer, automobili su najočitiji indikator materijalnog statusa obitelji – komentira Ljiljana Klinger, ravnateljica zagrebačke Osnovne škole Matije Gupca.

Foto: Luka Klun/Pixsell

Foto: Luka Klun/Pixsell

Hoćemo li zabraniti da roditelji po djecu dolaze autom jer auto je statusni simbol obitelji

Ljiljana Klinger

Ona tvrdi da treba promijeniti vrijednosni sustav kod djece, da ih treba naučiti da onaj tko nema novca nije ništa manje vrijedan, sposoban i pametan od onoga tko ga ima.

– Kute bi bile korak unatrag. Izbjegavaju ih čak i profesije za koje su bile karakteristične pa tako ni svi liječnici nisu više u bijelom... Ne vidim zato razlog da šarenilo djetinjstva svedemo na jednu ili dvije boje – kategorična je Klinger. Protiv kuta je i psiholog dr. Boris Jokić:

– Država bi trebala naći efikasniji način rješavanja socijalnih nejednakosti u obrazovanju, prije svega davanjem potpore učenicima koji su u nepovoljnijem položaju – kaže i naglašava da treba težiti individualnosti, a ne poticanju lažne jednakosti. Psihologinja prof.dr. Mirjana Nazor nije protiv kuta, ali drži da bi svaka škola trebala imati drugačiju.

– To bi mogao biti vanjski komad odjeće, nešto poput tunike, koju bi djeca nosila preko svoje odjeće, a moj je prijedlog da škole raspišu interni natječaj i da kute kreiraju učenici – predlaže prof. Nazor.

>>Kako to da školsku odjeću nose u privatnim, ali ne i državnim školama?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Danko - SLOBO danko
Danko - SLOBO danko
23:57 27.11.2014.

Pa kupovanje kuta nikad nije plaćao sustav tako da ne vidim razlog de se ne uvede ako će smanjit socijane nejednakosti koje su vidljive.