Mada su restrikcije i pravila opreza još uvijek na snazi, život se nakon krize uzrokovane pandemijom koronavirusa polako vraća prema normali. Od 11. svibnja ugostiteljski su objekti pomalo počeli su s radom, pa se uređuju terase i vrše pripreme za ljetnu sezonu koju svi s nestrpljenjem očekuju. Hoće li Hrvatska u potpunosti otvoriti granice, odnosno hoće li barem zemlje u neposrednom okruženju Hrvatske također otvoriti svoje granice i dopustiti svojim građanima putovanja, u većem ili manjem broju, odnosno s takozvanom Covid-19 putovnicom, još je neizvjesno, ali naznake dobre volje i želje postoje. Najviše od svega, gledat će se prema epidemiološkoj situaciji.
- Uz sve propisane mjere opreza i zdravstvene zaštite, krenuli smo s uređenjem naših ugostiteljskih objekata i terasa kako bi njihovo otvaranje dočekali spremni. U tom smislu pripremamo turističku sezonu onoliko koliko je to moguće u ovom trenutku - kaže direktorica destinacijske kompanije Vir turizam Kristina Perić. Vir će, dakle, kao turističko mjesto spreman dočekati goste, pa bi prema otoku ovog ljeta već u lipnju ili srpnju mogli vlasnici objekata na Viru, prije svega domaći vikendaši, ali i Mađari, Slovenci, Česi, Bosanci i Hercegovci, Slovaci, Austrijanci te Nijemci koji su također brojni kao vlasnici kuća za odmor.
Vir u češkim medijima
Česima je, primjerice, prva na popisu željenih odredišta bila Hrvatska, pa su češki turistički agenti tražili sklapanje posebnih ugovora između Češke i Hrvatske te stvaranje zračnih i cestovnih koridora namijenjenih putovanjima isključivo zdravih turista. Otok Vir jedna je od onih destinacija koju Česi posebno preferiraju, pogotovo zbog činjenice kako je cijelo vrijeme krize uzrokovane koronavirusom Vir bio zona bez prisustva Covida-19.
- Imamo vrhunske i dugogodišnje odnose s našim češkim i slovačkim poslovnim partnerima i prijateljima, pa nam je češko tržište jedno je od najvažnijih - ističe voditelj Turističke agencije Vir turizam Mate Čulina, koji desetljeće unazad redovito predstavlja otok na sajmovima u Brnu i Pragu. Tamo je uspostavljena suradnja s mnogobrojnim turoperatorima, turističkim agencijama, ali i predstavnicima turističkih medija, pa ne čudi interes prema otoku Viru koji pokazuje Amara Zemplinerova, urednica i izdavač licenciranog češkog magazina Travel Trade Gazette posvećenog profesionalnom turizmu.
- Izdavač sam B2B novine koja se distribuira svim putničkim agencijama i drugim turističkim subjektima u Češkoj. Također uređujem Travel Digest lifestyle magazin za putnike. O Viru sam čula puno lijepih stvari, pa bih voljela našoj čitalačkoj i turističkoj publici pobliže predstaviti otok. Sada je pravo vrijeme za takvu temu, jer u lipnju distribuiramo novi broj Travel Digesta - kaže Zemplinerova. Česi su peto emitivno turističko tržište na Viru, odmah nakon Slovenaca, Nijemaca, Mađara i Slovaka, ili korak ispred Austrijanaca, Bosanaca i Hercegovaca te Poljaka, a sve su to tržišta koja bi izravno mogla biti uključena u turistički koridor. Razumno je također pretpostaviti kako bi se češkim primjerom vrlo vjerojatno povukla Slovačka i Mađarska, a interes prema hrvatskoj obali sve intenzivnije pokazuju i druge zemlje u okruženju Hrvatske. To su Austrija i Njemačka te naročito Bosna i Hercegovina, koja je s Hrvatskom višestruko povezana.
Naklonost turista prema otoku Viru
- Gotovo cijelo destljeće sustavno radimo na tim tržištima, jer nam s njih dolazi najveći broj gostiju. Imamo cijelu mrežu turoperatora, putničkih agencija i drugih turističkih poslovnih subjekata iz europskih zemalja u našem okruženju, pa nam se gosti stalno vraćaju jer prema Viru gaje izrazitu naklonost. Pokazuje se to i sada u ovoj krizi - ističe voditelj Čulina. Razmišljanja u Njemačkoj vode u tom pravcu: ako ovog ljeta bude turističkih putovanja, bit će prema najbližim destinacijama, a Hrvatska je svakako najbliža mediteranska destinacija. U najvećem njemačkom turoperatoru TUI s kojim posluje Vir turizam, također ističu blizinu destinacije kao važan segment promišljanja o provođenju godišnjeg odmora. Iako je zasad cijela stvar oko ovogodišnje turističke sezone potpuno neizvjesna, čini se kako ona nije neostvariva misija. Vir bi u tom smislu kao kralj nekomercijalnog turizma (72,4 posto od ukupnih brojki) te pogotovo kao omiljena destinacija domaćih turista (Hrvati su 71,9 posto gostiju u nekomercijalnom smještaju), također i kao ciljano odredište Slovenaca, Nijemaca, Mađara, Slovaka, Čeha ili Austrijanaca, mogao izvući barem nešto od turističkog kolača u ovoj ružnoj pandemijskoj priči. Naravno, ako okolnosti i dalje ostanu povoljne te ako se uspješno realizira turistički koridor.