Najpopularniji španjolski lanac pristupačnom odjećom ZARA velika je misterija za mnoge.
Rijetko tko može dokučiti kako im uspijeva tako brzo predstaviti najnovije trendove svojoj klijenteli koja doslovno, par tjedana poslije prikazivanja na pistama Milana, Pariza, New Yorka i Londona, može u brojnim Zara dućanima kupiti svoj novi omiljeni komad s etiketom "najnoviji trend".
Novinaru New York Timesa uspjelo je u samo par mjeseci istraživanja pojmiti procese koji omogućuju brzinsku apsorpciju trendova. Naime, kako bi nadmašila konkurenciju, ZARA djeluje vrlo promišljeno – unaprijed naručuje svega 15-20 posto asortimana, a kada krene sezonska promjena asortimana, ovaj tekstilni div nudi svega 50 posto onoga što će nuditi idućih mjeseci.
Dakle, računica je jasna – high-street brend pomno osluškuje signale tržišta i "napada" trendove s piste dok su vrući te nudi ono što drugi tek naručuju od dobavljača.
Prema natpisima iz NY Timesa, ZARA određen dio asortimana proizvodi u domaćim tvornicama – upravo su ti komadi najčešće kvalitetniji od ostatka ponude te na prvi pogled osvajaju mlade dame koje dubinski seciraju trendove s piste.
U tome je ključ izvrsne prodaje i polaganog snižavanja cijena jer naprosto nema potrebe za brzinskim rasprodajama kao što to rade ostali tekstilni konkurenti. Dobra strategija, zar ne?
>>Nova kampanja modnog brenda Zara pravi je vjesnik omiljenog doba - proljeća
>>Jedna od najljepših žena svijeta otkrila trikove koji je čine savršenom
moj najomiljeniji brand...najbolje prate trendove i imaju peistojne cijene