Dobro došli u zemlju s više od tisuću otoka i s više od tisuću manekenki – mogao bi biti novi turistički slogan Lijepe Naše. Manekenki ima više nego, primjerice, stanovnika Lumbarde ili, recimo, članova Hrvatske udruge za odnose s javnošću...
Svaka “šuša” bi na pistu
Jer, upravo kako “svaka rupa” danas ima, nerijetko samoprozvanog, glasnogovornika/icu, tako se i mnoge, nakon šetnje u badiću u hotelu u predgrađu, nazivaju manekenkama... Kao i u mnogočemu, i u tome prednjači metropola. Zagreb je grad s gotovo 600 manekenki. I to samo onih koje su članice sedam aktivnih agencija u gradu. Jedna je od njih modna agencija Talia, u kojoj je 70-ak djevojaka, a čija vlasnica Tihana Harapin Zalepugin potvrđuje inflaciju manekenstva.
– Za mene je manekenka ona djevojka koja snima modne editorijale, koja nosi respektabilne modne revije, ne po diskoklubovima u 12 u noći, i koja snima kampanje za proizvode. To su za mene manekenke, a tu se provuče mnogo celebrityja, mnogo poznatih i onih koji bi to htjeli biti, ali nisu – kaže Tihana Harapin Zalepugin.
– Primite se nečega što ima budućnost, ne gubite vrijeme čekajući angažman – poručuje Regina Jeger, vlasnica agencije UMAH koja ima bookove devet djevojaka jer, kaže, nema srca uzeti djevojke i ulijevati im lažnu nadu.
– Vrlo je malo kolača za male agencije, slabo se plaćaju, 200-tinjak kuna za cijeli dan, ali onda mogu reći da su nosile neku reviju – objašnjava R. Jeger. Dodatna upozorenja daju i iz agencije Best koja ima 48 manekenki i, kako kaže vlasnica Sanja Bjedov Popović, sve imaju posla.
– Ima previše onih koje se nazivaju manekenkama i na našem tržištu vlada kaos jer se previše ljudi bavi tim poslom, a ne znaju ga raditi. Danas je teško procijeniti koje su profesionalne, a koje nisu – kaže vlasnica Besta. Ipak, recesija uzima danak i na modnim pistama. Sve što se događa, događa se u Zagrebu, kažu iz agencije Suzy, u kojoj ima 80 manekenki. Nikad nije bilo manje snimanja spotova, nikad lošija situacija i nikad manje revija – kažu u toj agenciji.
A da se doista sve događa u Zagrebu potvrđuju iz jedine osječke modne agencije Carpe Diem, gdje radi 70-ak manekenki. Jedina su agencija u istočnoj Slavoniji, tako da uspijevaju raditi, ali se muče s naplatom. Svoju su zagrebačku filijalu zatvorili jer, kažu, konkurencija je prevelika. A slavonska metropola pati od manjka modnih događanja, tako da se manekenke primaju raznih evenata, promocija, hostesiranja. Isto će reći i znalci iz Splita, Rijeke... Jedna od rijetkih s uspješnom višegodišnjom manekenskom karijerom, bivša miss Hrvatske Aleksandra Grdić, ističe:
Uspješna karijera
– Kvaliteta i profesionalnost moraju biti na prvom mjestu. Užasavam se kada vidim da svaka cura koja se pojavi na televiziji, nosi reviju u noćnom lokalu ili dođe u neki makeover već drugi dan postane manekenka. Mislim da je došlo do velikog zasićenja. Prave manekenke znaju da je teško izgraditi karijeru na domaćem tržištu.
ima jedna razlika.....prodavačica je žena koja se brine o porodičnom životu...manekenka je žena koja...hm....ima malo \"drugačiju percepciju muškarca\"...hm......tu je velika razlika....